Power Dot

nnnnn

Pionier e-mobilności
Lidl idzie w ślady Biedronki i część stacji oddaje w zarządzanie do zewnętrznego operatora Elocity ⚡️ Pojawiły się czytniki RFID ale nie można zapłacić bo ponoć jeszcze nie ustalili cennika i stacja na której byłem (Zalasewo koło Poznania) ruszy może za 2 tygodnie 🤦‍♂️ Może będziemy mogli liczyć na jakąś mini wojnę cenową pomiędzy PowerDot a Elocity 👍View attachment 16376
Ja liczę na to co kiedyś pisałem że dyskonty będą chciały klientów wiązać ze sobą i będzie zbieranie punktów za zakupy. Będą sensowne szybkości ładowania a i tak zakupy się robi:)
 

luki

Posiadacz elektryka
I bardzo dobrze. Skończy się obleganie darmowej stacji. A ten kto potrzebuje naładuje się w sensownym czasie (Lidl w większości jest teraz ograniczony do marnych 20kW, co nie jest zbyt korzystne). Mam nadzieję tylko, że cena za kWh będzie bliżej 2zl, niż 3zl
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Ja liczę na to co kiedyś pisałem że dyskonty będą chciały klientów wiązać ze sobą i będzie zbieranie punktów za zakupy. Będą sensowne szybkości ładowania a i tak zakupy się robi:)
Załóżmy że przy Biedronkach będzie te 600 ładowarek docelowo z dwoma punktami każdy. Jeśli w każdej lokalizacji średnio będzie 50 aut dziennie i będą ładować średnio 30 kWh/auto to daje ok 330 GWh konsumpcji energii rocznie.
To duży wolumen energii jak na odbiorcę końcowego ale może nie wygenerować na tyle dużej marzy żeby bawić się w zarządzanie portfelem energii, systemy itp.
Czy na zachodzie rynek ładowarek przejęły sieci handlowe? Dzierżawią/użyczają teren ale inwestorami są firmy energetyczne lub paliwowe lub spółki powołane przez producentów aut.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy na zachodzie rynek ładowarek przejęły sieci handlowe? Dzierżawią/użyczają teren ale inwestorami są firmy energetyczne lub paliwowe lub spółki powołane przez producentów aut.

U mnie zasadniczo jest tak jak piszesz. Mimo że ładowarki Lidla czy Tesco so 'pomalowane' w ich barwy, tak naprawdę firma PodPoint tym zarządza (używasz np. ich apki).



Tesco-200-store-milestone-Pod-Point-1024x683.jpg


Z kolei na parkingach Morrisons ładowarkami zarządza GeniePoint:

Hub%20header%20new.jpg


plus inne brytyjskie supermarkety:


 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Załóżmy że przy Biedronkach będzie te 600 ładowarek docelowo z dwoma punktami każdy. Jeśli w każdej lokalizacji średnio będzie 50 aut dziennie i będą ładować średnio 30 kWh/auto to daje ok 330 GWh konsumpcji energii rocznie.
To duży wolumen energii jak na odbiorcę końcowego ale może nie wygenerować na tyle dużej marzy żeby bawić się w zarządzanie portfelem energii, systemy itp.
Czy na zachodzie rynek ładowarek przejęły sieci handlowe? Dzierżawią/użyczają teren ale inwestorami są firmy energetyczne lub paliwowe lub spółki powołane przez producentów aut.
50 aut dziennie przy ładowaniach po 0.5h bo ładowarki mają 1CCS zazwyczaj to ponad doba. Sądzę że jeszcze przez najbliższe 3-5 lat na takich ładowarkach będzie 10-20 aut. Obecnie są Lidle i Kauflandy oblegane praktycznie nonstop ale wynika to z cwaniactwa taksówkarzy/Uberów.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Z tymi taksówkarzami to bym nie przesadzał, od pół roku nie widziałem taksówki na ładowarce Lidl lub Kaufland. Ludzie mają coraz więcej samochodów elektrycznych i traktują to jako dodatkowy bonus a niektórzy biorą laptopa i koczują przy ładowarce 2-4 godzin aż wyjadą z fullem. Nie wiem czy to był glitch ale dwa razy ładowałem się prawie maksymalną mocą na Kaufland Bratysławska w Krk co naprawdę usprawniło kolejkę.
Mimo że są to ładowarki darmowe uważam że w celu ukrócenia cwaniactwa najlepiej byłoby wprowadzić jednak opłaty albo alternatywnie wymiany punktów lojalnościowych lub kWh za odpowiednio duże kwoty na paragonach. Do czasu aż instalacja ładowarki w bloku przestanie być męczarnią a ceny "na mieście" nie spadną do ok 1 pln za kWh na AC to amatorów ładowania "za darmoszkę" niestety będzie tylko przybywać moim skromnym zdaniem. W takim modelu to nie ma racji bytu w perspektywie dwóch lat.

I taka refleksja mnie naszła, że przecież instalacja 4 ładowarek AC przy każdym Lidlu to kosztowo i logistycznie dużo łatwiejsza sprawa niż stawianie takiego klocka DC podlegającego UDT, któremu jeszcze się ustawia ograniczenie mocy ładownia.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Z tymi taksówkarzami to bym nie przesadzał, od pół roku nie widziałem taksówki na ładowarce Lidl lub Kaufland. Ludzie mają coraz więcej samochodów elektrycznych i traktują to jako dodatkowy bonus a niektórzy biorą laptopa i koczują przy ładowarce 2-4 godzin aż wyjadą z fullem. Nie wiem czy to był glitch ale dwa razy ładowałem się prawie maksymalną mocą na Kaufland Bratysławska w Krk co naprawdę usprawniło kolejkę.
Mimo że są to ładowarki darmowe uważam że w celu ukrócenia cwaniactwa najlepiej byłoby wprowadzić jednak opłaty albo alternatywnie wymiany punktów lojalnościowych lub kWh za odpowiednio duże kwoty na paragonach. Do czasu aż instalacja ładowarki w bloku przestanie być męczarnią a ceny "na mieście" nie spadną do ok 1 pln za kWh na AC to amatorów ładowania "za darmoszkę" niestety będzie tylko przybywać moim skromnym zdaniem. W takim modelu to nie ma racji bytu w perspektywie dwóch lat.

I taka refleksja mnie naszła, że przecież instalacja 4 ładowarek AC przy każdym Lidlu to kosztowo i logistycznie dużo łatwiejsza sprawa niż stawianie takiego klocka DC podlegającego UDT, któremu jeszcze się ustawia ograniczenie mocy ładownia.
JA co jadę na zakupy do Kaufa to stoją Tesle z logo ubera a panowie jedna odjeżdzaja a drugą podjeżdzają. Jak kiedyś się podłączyłem podczas takiej wymiany Tesli to zostałem opieprzony że to chamstwo bo on tu pracuje:)
 
Top