Pożary samochodów spalinowych

vwir

Pionier e-mobilności
"Pożar baterii trakcyjnej w samochodzie elektrycznym jest trudny do ugaszenia z uwagi na przebieg reakcji chemicznej, która to nie wymaga dostępu do tlenu. Rozwiązaniem dla szybkiej neutralizacji takiego pożaru są specjalne kontenery wypełnione wodą."

i teraz mi napisz, że tak samo postępuje się z autem spalinowym, bo w silniku zachodzą beztlenowe procesy chemiczne
A jak to się ma do tych mądrości:
Dlatego pytałem o ten czynnik w autach elektrycznych. Jeżeli podczas jego spalania wydziela się kwas fluorowodorowy, to z autami elektrycznymi może być naprawdę "ciekawie" za kilka lat (biorąc pod uwagę konieczność chłodzenia baterii)
Jaki jest związek czynnika klimatyzacji z chłodzeniem baterii?
 

Robsonics

Fachowiec
A jak to się ma do tych mądrości:

Jaki jest związek czynnika klimatyzacji z chłodzeniem baterii?
Chodzi ogólnie o pożar. Inna sprawa, to materiały z jakich zbudowana jest izolacja akumulatora. Teoretycznie powinna być odporna na kwas fluorowodorowy, ale jak jest w praktyce? To nie stwierdzenie a zwykłe pytanie
 

vwir

Pionier e-mobilności
Chodzi ogólnie o pożar. Inna sprawa, to materiały z jakich zbudowana jest izolacja akumulatora. Teoretycznie powinna być odporna na kwas fluorowodorowy, ale jak jest w praktyce? To nie stwierdzenie a zwykłe pytanie
To o co chodzi z:
biorąc pod uwagę konieczność chłodzenia baterii
Gdzie jest układ klimatyzacji a gdzie bateria? Podpowiem - w przypadku spaliniaków klimatyzacja jest blisko paliwa. Bardzo blisko.
 

inter

Pionier e-mobilności
Gdzie jest układ klimatyzacji a gdzie bateria? Podpowiem - w przypadku spaliniaków klimatyzacja jest blisko paliwa. Bardzo blisko.
Dodam, mocno rozgrzanego kolektora na silniku.
 

Robsonics

Fachowiec
To o co chodzi z:

Gdzie jest układ klimatyzacji a gdzie bateria? Podpowiem - w przypadku spaliniaków klimatyzacja jest blisko paliwa. Bardzo blisko.
A to byłby ciekawy eksperyment. Podpalić auto spalinowe i elektryczne (najlepiej z nowym czynnikiem) i porównać, który szybciej się zjara. To by definitywnie zakończyło spór.
P.S. Nie, nie podejmę się tego eksperymentu
 

inter

Pionier e-mobilności
A to byłby ciekawy eksperyment. Podpalić auto spalinowe i elektryczne (najlepiej z nowym czynnikiem) i porównać, który szybciej się zjara. To by definitywnie zakończyło spór.
P.S. Nie, nie podejmę się tego eksperymentu
Pożar to pożar, jakie to ma znaczenie dla właściciela, o ile przeżyje.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Robsonics Tu masz wszystko w temacie:
kazdy pożar jest inny i może przebiegać inaczej. Najważniejsze żeby pasażerowie zdążyli opuścić pojazd. Żeby im się udało bateria jest w puszczce metalowej i dlatego ciężej ją ugasić, ale chyba lepiej dać 30 sekund wiecej pasażerom na wyjście niż skrócić akcje gaśniczą o 5 minut

Tutaj pare przykładów jak spalinowe auta zapalają sie w trakcie jazdy (nagrane Teslami). Jeden to hybryda ale pali się od silnika
 
Top