Prawie mam ID4

matsik

Nowy na Forum
Ja chyba postawie na ID5 GTX, ID4 mógłbym mieć w tej samej cenie ze szklanym dachem, ale bez niego przeżyje za fajniejszy wygląd auta. Jeżeli rabat wyjdzie conajmniej 2,5% to złapię się na mojego elektryka na firmę :) Ale jeszcze nie jeździłem, czekam na weekend z ID4 i zobaczymy
 

art

Zadomawiam się
To dziś mogę kontynuować historię z moim GTX. Trwało to jak przeciętna ciąża. I zamiast chłopca jest dziewczynka. Miał być ID4, a jest finalnie ID5.
Wybór był taki "ID4 zniknął z harmonogramu produkcji i nie można w ogóle zaplanować" - komunikat od dealera, "ale jest ID5 z sensownym terminem". To wziąłem, "lepszy wróbel w garści " . Kolor obowiązkowo czerwony z czarnym dachem. Wyczekałem się, ufff. Ale na wakacje zdążył. Będzie zabawa - świeży użytkownik w gąszczu ładowarek na trasie do HR :). Dorzucam fotkę jeszcze z maskowaniem.20220728_112907.jpg
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Gratulacje 👍
Jak już będziesz miał samochód sprawdź czy soft masz 3.0 czy może już 3.1
 

solik

Pionier e-mobilności
Id5 ladniejsze i coupe maja mniejsze zuzycie :) szkoda ze nie ma mamba green jak enyaq coupe
 

art

Zadomawiam się
Gratulacje 👍
Jak już będziesz miał samochód sprawdź czy soft masz 3.0 czy może już 3.1
Cześć, jestem również ciekaw, ale jak to sprawdzić? Jest gdzieś w menu taka informacja? Póki co, nie mam obd jeszcze kupionego.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Żadnego OBD do tego nie trzeba. Zobacz poniżej jak to się robi:

 

art

Zadomawiam się
Żadnego OBD do tego nie trzeba. Zobacz poniżej jak to się robi:

Sprawdziłem. I smutek. Jest 3.0.0 i tyle. Myślę, że to kwestia regionu, bo samochód jest z 2 połowy czerwca. U nas jak to u nas - zadupie i aktualizacje będą za pół roku pewnie. Zawsze mogę spróbować zmienić country na bardziej zaawansowane :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Nie ma co się smucić bo ja właśnie czekam na OTA z 3.0.
A aktualizacje są tak samo w PL jaki i UK czy DE więc nie będzie tak źle
 

art

Zadomawiam się
Dobra, przejechałem (licząc przejażdżkę z sąsiadem po osiedlowych uliczkach) ok 85 km. Wrażenia - super w porównaniu z jazdami próbnymi ID4 w ub. roku. Przede wszystkim głośność - grubo lepiej, oczywiście jakieś tam "zbrojone" szyby plus DCC pewnie pomagają.
Zawód - moja wina, żal mi było na siedzenia, a wub. roku siedziałem na "niewypasionych" fotelach w ID 4 GTX, pokrytych alcantara czy czymś podobnym - były super (nie była to wersja top, kubełki gtx). Po prostej i niekontrolowanej konwersji z ID 4 na ID 5 dostałem fotele, co najmniej takie sobie z ręczną regulacją podstawowych ustawień. Teraz żałuję, że żal mi było 13,5 k na fotele, ale nie zdawałem sobie sprawy z perfidnej polityki koncernu. Ok, nie będę pluł po moim super autku, jeździłem bardziej wypasionymi z gorszym standardem. Ale trochę głupio, że w pojeździe za prawie 300k siedzenia są gorsze niż w samochodach po 50k. Moja wina, że nie sprawdziłem tego tricku.
 

art

Zadomawiam się
Fotele nie są złe, ale brak manualnej regulacji wysokości siedziska na miejscu pasażera w wersji podstawowej to trochę skąpstwo ze strony VW.
Ok, odniosę się ponownie do sprawy jak przejadę planowane 3k km za tydzień. Drugie spojrzenie - siedzenia nie wyglądają źle, tylko dlaczego, powtórzę w aucie za prawie 300k jakieś nędzne manuale. To woła o pomstę do nieba. Mam nadzieję, że kolejny prezes VW też zostanie odwołany, właśnie za to, za niezadowolenie nabywców. Jako konsument będę sypał kamieniami.
 
K

konto_skasowane_na_zyczenie_2022-10-27

Guest
Jak z zasięgiem na krajówkach i autostradzie "przy 120"?
Byłem blisko zakupu KIA Niro, niestety po kilku dniach od otrzymania wyceny dostałem info, że już rabatu nie ma + podwyżki, dlatego uznałem, że w aktualnej (nowej) cenie to żart. Mam zamówioną Tesle 3 LR, ale raczej odpuszczę sobie ją (już po nowej cenie, wcześniej z dostawą na czerwiec 2023, a teraz na bliżej nieokreśloną przyszłość... no i na dodatek naczytałem się na forum o podejściu do klienta, dostępie do części itp). W salonie VW zaoferowano mi ID4 AWD z kilkoma dodatkami, łapiący się na dopłaty, wygląda, że byłaby to najlepsza opcja (no i znacznie praktyczniejsze auto niż Tesla, która jest sedanem).
 

marcinsz

Zadomawiam się
Jak z zasięgiem na krajówkach i autostradzie "przy 120"?
Byłem blisko zakupu KIA Niro, niestety po kilku dniach od otrzymania wyceny dostałem info, że już rabatu nie ma + podwyżki, dlatego uznałem, że w aktualnej (nowej) cenie to żart. Mam zamówioną Tesle 3 LR, ale raczej odpuszczę sobie ją (już po nowej cenie, wcześniej z dostawą na czerwiec 2023, a teraz na bliżej nieokreśloną przyszłość... no i na dodatek naczytałem się na forum o podejściu do klienta, dostępie do części itp). W salonie VW zaoferowano mi ID4 AWD z kilkoma dodatkami, łapiący się na dopłaty, wygląda, że byłaby to najlepsza opcja (no i znacznie praktyczniejsze auto niż Tesla, która jest sedanem).
Przy wersji RWD 149KM i pompie ciepła:
13-15kWh/100km w mieście i na wiejskich drogach,
17kWh/100km w trybie mieszanym,
22-25kWh/100km na autostradzie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak z zasięgiem na krajówkach i autostradzie "przy 120"?
Byłem blisko zakupu KIA Niro, niestety po kilku dniach od otrzymania wyceny dostałem info, że już rabatu nie ma + podwyżki, dlatego uznałem, że w aktualnej (nowej) cenie to żart. Mam zamówioną Tesle 3 LR, ale raczej odpuszczę sobie ją (już po nowej cenie, wcześniej z dostawą na czerwiec 2023, a teraz na bliżej nieokreśloną przyszłość... no i na dodatek naczytałem się na forum o podejściu do klienta, dostępie do części itp). W salonie VW zaoferowano mi ID4 AWD z kilkoma dodatkami, łapiący się na dopłaty, wygląda, że byłaby to najlepsza opcja (no i znacznie praktyczniejsze auto niż Tesla, która jest sedanem).
O matko z deszczu pod rynne.
Elektryczny VW musial by kosztowac chyba z 40% mniej zeby mnie zainteresowal.
Przeciez oni ciagle jeszcze testuja ta swoja platforme. I jak ID3 jako kompakt mi sie bardzo podobal to ilosc irytujacych bledow mnie odstrecza. 3x bardziej wolal bym nowe eNiro.
A EV6 sie nie lapie w twoich zainteresowaniach ?
 

solik

Pionier e-mobilności
Elektryczny VW musial by kosztowac chyba z 40% mniej zeby mnie zainteresowal.

ja z kolei przejechalem jako kierowca 900km w TMY i wolalbym ID5 - VW jest cichszy, wygodniejszy (zawieszenie i fotele).. multimedia to nie wszystko po pewnym czasie :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
O jakich błędach piszesz?
Nie chcę być odebrany jako obrońca VW tylko lubię dyskutować w oparciu o fakty.
Ja sam mialem tylko trzy bledy systemu i poduszki. Jezdzilem na dwoch jazdach probnych w sumie 6h jazdy wiec nie jestem zadna wyrocznia, ale smieszy mnie jak auto demo wali bledami.
Ale wystarczy tutaj poczytac, koledzy ciagle czekaja na poprawki w sofcie, wymiany akumulatorow itp. To auto jest w fazie testow na uzytkownikach.
Zwyczajnie nie zdecydowal bym sie na ta platforme.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ja z kolei przejechalem jako kierowca 900km w TMY i wolalbym ID5 - VW jest cichszy, wygodniejszy (zawieszenie i fotele).. multimedia to nie wszystko po pewnym czasie :)
Nie jezdzilem jeszcze, ale o dziwo ID5 mi sie nawet podoba ;)
Musze podskoczyc do salonu, moze cos dadza na test.
 

solik

Pionier e-mobilności
No warto, ja po jezdzie ID5 nie rozumiem fenomenu TMY i to moje osobiste zdanie. Jechalem zwyklym ID5 wiec GTX musi byc jeszcze fajniejszy (albo Enyaq Coupe Mamba Green :))

ID3 jechalem rok temu i tez mial dziwne bledy na demo ale miesiac czy tam dwa temu jechalem elBornem, bledow nie bylo a tez pare rzeczy do TM3 bym przeniosl mimo, ze to kompakt.

No i w Tesli wozimy adaptacyjne swiatla w VW je ma dzialajace.
 
Top