Prawie mam ID4

K

konto_skasowane_na_zyczenie_2022-10-27

Guest
O matko z deszczu pod rynne.
Elektryczny VW musial by kosztowac chyba z 40% mniej zeby mnie zainteresowal.
Przeciez oni ciagle jeszcze testuja ta swoja platforme. I jak ID3 jako kompakt mi sie bardzo podobal to ilosc irytujacych bledow mnie odstrecza. 3x bardziej wolal bym nowe eNiro.
A EV6 sie nie lapie w twoich zainteresowaniach ?
Wychodzi sporo taniej, bo auto tańsze + dopłata, a Tesla droższa (mniej praktyczna) i brak dopłaty, realnie dla mnie jakieś 20% taniej niż Tesla. Wystarczający argument, za praktyczniejsze na co dzień auto i tańsze. Większej mocy niż te 270KM też nie potrzebuję (i AWD jest). No i serwis na miejscu. Jak zamawiałem tesle to nie było w ofercie ID4 AWD, a tym bardziej z dobrymi rabatami pod "mój elektryk" (lampy matrix led, pompa ciepła).
Niro EV rozważałem... bo była tania i pewne braki można było olać :)
EV6, myślałem o niej, trochę nie w moim guście, może po prostu umówię się na jazdę próbną.

Przy wersji RWD 149KM i pompie ciepła:
13-15kWh/100km w mieście i na wiejskich drogach,
17kWh/100km w trybie mieszanym,
22-25kWh/100km na autostradzie.
Dzięki, wyniki wydają się ok :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Fakt jest taki ze ja tez patrze inaczej na EV… moje musi sie ladowac bardzo szybko, a ilosc stacji i planowanie drogi w tesli jest super. No ale ja sporo jezdze. Musze zrobic podsumowanie. 18 miesiecy i 51kkm z TM3.
Ale dobra nie robie juz offtopa. Przejade sie ID5 i wroce ;)
 

art

Zadomawiam się
Jak z zasięgiem na krajówkach i autostradzie "przy 120"?
Byłem blisko zakupu KIA Niro, niestety po kilku dniach od otrzymania wyceny dostałem info, że już rabatu nie ma + podwyżki, dlatego uznałem, że w aktualnej (nowej) cenie to żart. Mam zamówioną Tesle 3 LR, ale raczej odpuszczę sobie ją (już po nowej cenie, wcześniej z dostawą na czerwiec 2023, a teraz na bliżej nieokreśloną przyszłość... no i na dodatek naczytałem się na forum o podejściu do klienta, dostępie do części itp). W salonie VW zaoferowano mi ID4 AWD z kilkoma dodatkami, łapiący się na dopłaty, wygląda, że byłaby to najlepsza opcja (no i znacznie praktyczniejsze auto niż Tesla, która jest sedanem).
Hej,
pojeździłem już trochę tzn 2k km - krajowe zabawy wokół domu (miasto 50%) i A4, gdzie nie ma szału max 135 ok 18 kwh/100. Podróż do Chorwacji max 130, 18,7 . Jestem zadowolony, bo to i tak mniej od referencyjnej z ABRP 19.9. Pewnie zimą będzie dużo gorzej, ale póki co zasięg typu 420-470 jest ok.. Nie narzekam :) TMY była 50k droższa, TM3 to nie ten rodzaj pojazdu (nie wczołgam się :) ).
P.S. Widziałem dziś w Crikvenicy TMX srebrną jak papierek z czekolady, nawet Bentley jej nie podskoczył :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wychodzi sporo taniej, bo auto tańsze + dopłata, a Tesla droższa (mniej praktyczna) i brak dopłaty, realnie dla mnie jakieś 20% taniej niż Tesla. Wystarczający argument, za praktyczniejsze na co dzień auto i tańsze. Większej mocy niż te 270KM też nie potrzebuję (i AWD jest). No i serwis na miejscu. Jak zamawiałem tesle to nie było w ofercie ID4 AWD, a tym bardziej z dobrymi rabatami pod "mój elektryk" (lampy matrix led, pompa ciepła).
Niro EV rozważałem... bo była tania i pewne braki można było olać :)
EV6, myślałem o niej, trochę nie w moim guście, może po prostu umówię się na jazdę próbną.


Dzięki, wyniki wydają się ok :)
Jeździłem ID.4, przymierzałem się do EV6. Kilka uwag, może Ci się przydadzą:
- ID.4 w wersji RWD jest zmulony. Naprawdę zmulony. Dziwne to było, bo na test przyjechałem leciwym już leafem i ID.4 przyspiesza gorzej niż leaf.
- ID.4 nie ma ePedal. Jeśli nie zasmakowałeś to może to i dobrze, bo to świetna sprawa. Dla mnie to oznaczało odrzucenie ID.4. Definitywnie.
- podłokietniki z PKSu mnie akurat odrzucały. Aczkolwiek nie mogę im zarzucić braku ergonomii.
- na plus zaskoczyło mnie zawieszenie ID.4. Z jednej strony sprężyste, z drugiej komfortowe. Mnie odpowiadało.
- bardzo uważaj z konfiguratorem. Poważnie piszę. W standardzie nie było na przykład systemu bezkluczykowego. Od 10 lat mam to we wszystkich moich autach, więc trochę mnie to rozwaliło. Bodajże tempomatu też nie było w standardzie.
- baaardzo dziwna kamera cofania. Akurat egzemplarz testowy nie miał kamer 360 i to co pokazywała kamera nijak się miało do rzeczywistości.

EV6:
- w środku plastix fantastix. Słabo to wyglądało.
- kanapa tylna bardzo nisko położona. Dorosłe osoby mają uszy pomiędzy kolanami. Dla mnie to oznaczało odrzucenie (moja starsza córka ma 19 lat, chyba tylko za karę by tam jeździła).
- na plust bardzo ładna bryła boczna. Lubię nadwozia shooting brake.
 

art

Zadomawiam się
Pewnie moja odpowiedź nie będzie uznana za bezstronną, bo w końcu (wreszcie) mam to. Ale zrobiłem research, myślę sensowny i w miarę pewny. KIA była moim faworytem, wybrałem konfigurację, omc najwyższą - 300 KM, no nie był to bolid 500 KM, ale bryła, osiągi itp super. Powaliły mnie, a właściwie moją żonę białe plastiki na drzwiach - twarde i nie do końca ładne, niestety nie do zmiany w wybranej wersji. Niższe wersje miały większy wybór wnętrz. Do dziś żałuję foteli do leżenia przekładanych jednym klikiem i elektrolusterek :). Osiągi pewnie podobne do mojego ID5, cho ładowanie lepsze - festiwal kompromisów. Życzę udanego wyboru, W przypadku KIi lepiej chyba wybrać niższą wersję i doposażyć bo przy wyższej nie ma możliwości zmian (przynajmniej tak było, gdy chciałem ją zamówić). Ale widziałem też na drodze pierwsze Ioniqi, może nad nimi warto się pochylić? Kiedy ja szukałem, to mnie na święty nigdy na oględziny odsyłali.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Elektryczny VW musial by kosztowac chyba z 40% mniej zeby mnie zainteresowal.
Przeciez oni ciagle jeszcze testuja ta swoja platforme. I jak ID3 jako kompakt mi sie bardzo podobal to ilosc irytujacych bledow mnie odstrecza. 3x bardziej wolal bym nowe eNiro.
@krzyss, nie wiem o czym piszesz, serio...
Od ponad roku nie miałem żadnego błędu w moim ID.3 co nie oznacza, że inni nie mają jakichś problemów. Aku przynajmniej wymieniają, prędkość ładowania DC zwiększyli o 35kW w ostatnim updejcie itp. Sorki ale nowe Niro EV z prędkością ładowania 75kW może i ładniej w środku wygląda, ale z parametrami EV to się Kia nie postarała w porównaniu do poprzedniego modelu
 
K

konto_skasowane_na_zyczenie_2022-10-27

Guest
Hej,
pojeździłem już trochę tzn 2k km - krajowe zabawy wokół domu (miasto 50%) i A4, gdzie nie ma szału max 135 ok 18 kwh/100. Podróż do Chorwacji max 130, 18,7 . Jestem zadowolony, bo to i tak mniej od referencyjnej z ABRP 19.9. Pewnie zimą będzie dużo gorzej, ale póki co zasięg typu 420-470 jest ok.. Nie narzekam :) TMY była 50k droższa, TM3 to nie ten rodzaj pojazdu (nie wczołgam się :) ).
P.S. Widziałem dziś w Crikvenicy TMX srebrną jak papierek z czekolady, nawet Bentley jej nie podskoczył :)
Dzięki bardzo za dobrą wiadomość :)
No tak, zimą to wiadomo, że będzie gorzej, ale nawet jak na lato to wyniki by mnie bardzo zadowalały (ciekawe czy w ID4 też da się takie osiągnąć, albo to dzięki nowszej wersji systemu?) :)
Jeździłem ID.4, przymierzałem się do EV6. Kilka uwag, może Ci się przydadzą:
- ID.4 w wersji RWD jest zmulony. Naprawdę zmulony. Dziwne to było, bo na test przyjechałem leciwym już leafem i ID.4 przyspiesza gorzej niż leaf.
- ID.4 nie ma ePedal. Jeśli nie zasmakowałeś to może to i dobrze, bo to świetna sprawa. Dla mnie to oznaczało odrzucenie ID.4. Definitywnie.
- podłokietniki z PKSu mnie akurat odrzucały. Aczkolwiek nie mogę im zarzucić braku ergonomii.
- na plus zaskoczyło mnie zawieszenie ID.4. Z jednej strony sprężyste, z drugiej komfortowe. Mnie odpowiadało.
- bardzo uważaj z konfiguratorem. Poważnie piszę. W standardzie nie było na przykład systemu bezkluczykowego. Od 10 lat mam to we wszystkich moich autach, więc trochę mnie to rozwaliło. Bodajże tempomatu też nie było w standardzie.
- baaardzo dziwna kamera cofania. Akurat egzemplarz testowy nie miał kamer 360 i to co pokazywała kamera nijak się miało do rzeczywistości.

EV6:
- w środku plastix fantastix. Słabo to wyglądało.
- kanapa tylna bardzo nisko położona. Dorosłe osoby mają uszy pomiędzy kolanami. Dla mnie to oznaczało odrzucenie (moja starsza córka ma 19 lat, chyba tylko za karę by tam jeździła).
- na plust bardzo ładna bryła boczna. Lubię nadwozia shooting brake.
- Dlatego wybrałem ID4 w wersji AWD, o wersji RWD, że jest słaba (zmulona) słyszałem :)
- Raz w życiu jechałem z ePedal, właśnie chyba Leafem (zlbo zoe) z vozilli we Wrocławiu (już ich nie ma), wtedy byłem tym przerażony, bo w 1 chwili ciężko było mi to ogarnąć :ROFLMAO:
- Podłokietniki mają swoje plusy/minusy, ale tak, nie są "eleganckie"
- Tak, wiem o konfiguratorze, tutaj te wszystkie rzeczy będą, dealer zaoferował więcej niż się spodziewałem (a mówią, że nikt rabatów nie daje -> miłe zaskoczenie)
- Co do kamery cofania, to jeszcze nie wiem

W EV6 kusi mnie jedynie szybsze ładowanie, o kanapie z tyłu czytałem, że jest tragiczna i wykonanie też odstaje. Gdyby ID.4/5 miało szybsze ładowanie, to dla mnie KIA żadnych przewag by nie miała.
Fakt jest taki ze ja tez patrze inaczej na EV… moje musi sie ladowac bardzo szybko, a ilosc stacji i planowanie drogi w tesli jest super. No ale ja sporo jezdze. Musze zrobic podsumowanie. 18 miesiecy i 51kkm z TM3.
Ale dobra nie robie juz offtopa. Przejade sie ID5 i wroce ;)
U mnie +-15-17K rocznie, więc daleko mi do Ciebie w jeżdżeniu ;)
 
K

konto_skasowane_na_zyczenie_2022-10-27

Guest
No to mogę już powiedzieć, że zamówienie na ID4 złożone, w umowie mam, że do marca 2023 powinien być :)
 
Top