Prawie mam ID4

art

Zadomawiam się
W końcu po 4 miesiącach analiz, poszukiwań i testów zdecydowałem. ID4 GTX będzie. Jeździłem wszystkim z wyjątkiem TMY i Ioniq 5. TMY - bo nie ma do testów w PL. Ioniq - bo w mojej okolicy nikt go nie widział w salonach, ma być w styczniu podobno.
Proces weryfikacji / eliminacji był długi. Faworytem była EV6, Mustang odjechał z ceną - personel nie był skłonny do negocjacji, TMY też. Q4 również zwariowało z ceną przy wyglądzie zarezerwowanym chyba dla fanów marki tylko. Porównania w elektrowozie między TM3 i EV6 to czyste nieporozumienie - to dwa różne samochody, ja szukałem czegoś w miarę obszernego w sensownej (jakiej sensownej? wszystkie BEV mają ceny z kosmosu) cenie. W końcu się przełamałem i zaakceptowałem nawet wczołgiwanie się do auta - wynegocjowałem fajną cenę na BMW i4 M50 (pozytywna weryfikacja ze względu na bagażnik sportback, nie sedan). Było super dopóki nie stanęło na dostępności - 9 - 12 miesięcy, a raczej 12.
W ID4 dostępnym do testów nie podobaly mi sie szumy prz 100+ w czasie jazdy, Q4 zdecydowanie cichsze, aż znalazłem opcję szyb akustycznych w GTX (audi je miało). I tym oto sposobem czekam cierpliwie 6 miesięcy - ma być 6/7 - damy radę. Dlaczego nie mój wstępny faworyt EV6 ? Bo mam żonę i zabrała głos w sprawie :)
 

art

Zadomawiam się
A parametry jakies ?
Wiadomo juz z jaka szybkoscia bedziesz mogl sie ladowac ?
Póki co, tradycyjnie zgodnie z danymi 125kw. Liczę na jakiś cudowny softwarowy zabieg przed odbiorem, żeby podskoczyło może do ID5, czyli 135kW. Tak naprawdę będę się głównie w domu ładował, szczególnie, że z dachu za darmoszkę ma być.
Moje zamówienie, to oprócz paru funkcjonalnych historii, również pompa ciepła. Liczę na sensowne zasięgi.
 

art

Zadomawiam się
I ile to to ma kosztować?
Akurat w VW jeszcze można podyskutować ze sprzedawcą, i naprawdę warto :) W moim przypadku kilka procent poniżej konfiguracji co się przekłada na kilkanaście tysi. Przy zakupie już na początku pojawiły mi się 3 grupy aut spełniających wymagania funkcjonalne: powyżej zdrowego rozsądku i niedostępne dla mnie EQSy, TMSy, TMXy i może jeszcze coś; możliwe, ale nieracjonalne (dla mnie) TMY za 330, q4 za 320 czy mach-e też za 310 teraz chyba. No i grupa akceptowalna, czyli 250+/- 20. EV6, Ioniq, którego nie ma, Volvo C40 (odpadł, bo gabaryty i zasięg też minimalnie mniejszy) i to co zostało ID4.
Pozdrawiam - w VW można i należy negocjować:).
 

JareG

Pionier e-mobilności
W naszym kraju to akurat jest proste: 50kW ;)
I to gdy będzie się miało farta - na ogół jest bliżej 40 niż 50kW.. a i nierzadko jest poniżej 40kW

Pozdrawiam
 

solik

Pionier e-mobilności
bo Tesla jak dasz na nawigacji superchargera albo.. orlen to podgrzewa baterie ;)

fakty sa takie ze 90% ladowarek to 50tki a czesto te platne chodza gorzej niz darmowe ABB przy kauflandzie. Czesto mialem w eC4 na platnym Greenway 42-43kw a na ABB przy kauflandzie po 52-53kw.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Na tych 100kW… ogolnie ich jest coraz wiecej. I uczciwie mowiac to takie pewne 70kW jest jednak wartosciowe… i Orlen ma dobre miejscowki…
Niech zrobią ceny jak Greenway w abonamencie i czasem do nich zajrzę. O ile akurat ładowarka będzie działać ;-P
 

PawelN

Nowy na Forum
W końcu po 4 miesiącach analiz, poszukiwań i testów zdecydowałem. ID4 GTX będzie. Jeździłem wszystkim z wyjątkiem TMY i Ioniq 5. TMY - bo nie ma do testów w PL. Ioniq - bo w mojej okolicy nikt go nie widział w salonach, ma być w styczniu podobno.
Proces weryfikacji / eliminacji był długi. Faworytem była EV6, Mustang odjechał z ceną - personel nie był skłonny do negocjacji, TMY też. Q4 również zwariowało z ceną przy wyglądzie zarezerwowanym chyba dla fanów marki tylko. Porównania w elektrowozie między TM3 i EV6 to czyste nieporozumienie - to dwa różne samochody, ja szukałem czegoś w miarę obszernego w sensownej (jakiej sensownej? wszystkie BEV mają ceny z kosmosu) cenie. W końcu się przełamałem i zaakceptowałem nawet wczołgiwanie się do auta - wynegocjowałem fajną cenę na BMW i4 M50 (pozytywna weryfikacja ze względu na bagażnik sportback, nie sedan). Było super dopóki nie stanęło na dostępności - 9 - 12 miesięcy, a raczej 12.
W ID4 dostępnym do testów nie podobaly mi sie szumy prz 100+ w czasie jazdy, Q4 zdecydowanie cichsze, aż znalazłem opcję szyb akustycznych w GTX (audi je miało). I tym oto sposobem czekam cierpliwie 6 miesięcy - ma być 6/7 - damy radę. Dlaczego nie mój wstępny faworyt EV6 ? Bo mam żonę i zabrała głos w sprawie :)
Fajny wybór. Z trojaczków grupy VAG, to najfajniejsze auto. Pewnie wraz z premierą ID. 5 wejdzie wersja 3.0 softu, więc odbierzesz już z nowymi bajerami. Ciekawe czy już będzie ładowanie dwukierunkowe? :)
 

art

Zadomawiam się
Po cichu liczę na nowy soft - przede wszystkim szybsze ładowanie, niewiele bo niewiele, ale jednak. W testach jeździłem tylko podstawową wersją, więc zakładam, że mój wybraniec będzie odbiegał znacznie na plus :). Co do ładowania dwukierunkowego to pobieżnie czytając znalazłem, że dotyczy konkretnego wallboxa, więc mam wątpliwości co do przydatności "Choć wiadomo już, że rozwiązanie Hyundaia-Kii jest proste, tanie i działa, podczas gdy koncern Volkswagena może wymagać od nas dokupienia specjalnego wallboksa." (z Elektrowozu)
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Brałem pod uwagę ID4 (finalnie kupiłem TM3) i wynegocjowany upust miałem na poziomie 5-6%
Auto było finalnie wyceniane na 225 tyś. zł
 

art

Zadomawiam się
Jako ciekawostkę mogę napisać, że fanem tesli byłem od wielu lat, a w 2016 nawet zaliczkowałem TM3 z terminem na 2017/2018. Po 3 zmianach terminu odbioru odpuściłem i odebrałem mój 1000$. Kolejne podejście robiłem pod TMY, ale cena uciekała bardzo fajnie i też odpuściłem. TM3 obecnie, po obejrzeniu i przemyśleniach okazała się za mała dla mnie: nie wrzucę tam 2 psów ani choinki:)
 

matsik

Nowy na Forum
Jaki rabat wynegocjowałeś na ID4? Stoję przed zakupem Q4 vs ID5 i nie dość, ze VW teraz bardziej mi się podoba to wychodzi korzystniej cenowo. Testował przy okazji ktoś jak wyglada najwyższa wersja nagłośnienia w ID4? W aktualnym Audi mam Banga i Q4 miało by mieć Sonos, nie wiem jak VW
 

art

Zadomawiam się
Rabat rzędu paru procent na GTX prawie full wypas (bez pakietu jakiegoś stylistycznego za 15). Cena (nie jest do końca pewna) ok 265 - 270.
Przy Q4 po dwóch jazdach u różnych dilerów powiedzieli mi, że nie dają rabatów, więc po konfiguracji na poziomie gtx-a wyszło 50k więcej, prawie jak TMY. Z ciekawostek - przy kalkulacji leasingu konsumenckiego wliczyli "mojego elektryka" w symulację, dzięki czemu całkiem sensowna rata wychodziła.
 
Top