Prawie mam ID4

art

Zadomawiam się
W końcu po 4 miesiącach analiz, poszukiwań i testów zdecydowałem. ID4 GTX będzie. Jeździłem wszystkim z wyjątkiem TMY i Ioniq 5. TMY - bo nie ma do testów w PL. Ioniq - bo w mojej okolicy nikt go nie widział w salonach, ma być w styczniu podobno.
Proces weryfikacji / eliminacji był długi. Faworytem była EV6, Mustang odjechał z ceną - personel nie był skłonny do negocjacji, TMY też. Q4 również zwariowało z ceną przy wyglądzie zarezerwowanym chyba dla fanów marki tylko. Porównania w elektrowozie między TM3 i EV6 to czyste nieporozumienie - to dwa różne samochody, ja szukałem czegoś w miarę obszernego w sensownej (jakiej sensownej? wszystkie BEV mają ceny z kosmosu) cenie. W końcu się przełamałem i zaakceptowałem nawet wczołgiwanie się do auta - wynegocjowałem fajną cenę na BMW i4 M50 (pozytywna weryfikacja ze względu na bagażnik sportback, nie sedan). Było super dopóki nie stanęło na dostępności - 9 - 12 miesięcy, a raczej 12.
W ID4 dostępnym do testów nie podobaly mi sie szumy prz 100+ w czasie jazdy, Q4 zdecydowanie cichsze, aż znalazłem opcję szyb akustycznych w GTX (audi je miało). I tym oto sposobem czekam cierpliwie 6 miesięcy - ma być 6/7 - damy radę. Dlaczego nie mój wstępny faworyt EV6 ? Bo mam żonę i zabrała głos w sprawie :)
 

art

Zadomawiam się
A parametry jakies ?
Wiadomo juz z jaka szybkoscia bedziesz mogl sie ladowac ?
Póki co, tradycyjnie zgodnie z danymi 125kw. Liczę na jakiś cudowny softwarowy zabieg przed odbiorem, żeby podskoczyło może do ID5, czyli 135kW. Tak naprawdę będę się głównie w domu ładował, szczególnie, że z dachu za darmoszkę ma być.
Moje zamówienie, to oprócz paru funkcjonalnych historii, również pompa ciepła. Liczę na sensowne zasięgi.
 

art

Zadomawiam się
I ile to to ma kosztować?
Akurat w VW jeszcze można podyskutować ze sprzedawcą, i naprawdę warto :) W moim przypadku kilka procent poniżej konfiguracji co się przekłada na kilkanaście tysi. Przy zakupie już na początku pojawiły mi się 3 grupy aut spełniających wymagania funkcjonalne: powyżej zdrowego rozsądku i niedostępne dla mnie EQSy, TMSy, TMXy i może jeszcze coś; możliwe, ale nieracjonalne (dla mnie) TMY za 330, q4 za 320 czy mach-e też za 310 teraz chyba. No i grupa akceptowalna, czyli 250+/- 20. EV6, Ioniq, którego nie ma, Volvo C40 (odpadł, bo gabaryty i zasięg też minimalnie mniejszy) i to co zostało ID4.
Pozdrawiam - w VW można i należy negocjować:).
 

JareG

Pionier e-mobilności
W naszym kraju to akurat jest proste: 50kW ;)
I to gdy będzie się miało farta - na ogół jest bliżej 40 niż 50kW.. a i nierzadko jest poniżej 40kW

Pozdrawiam
 

solik

Pionier e-mobilności
bo Tesla jak dasz na nawigacji superchargera albo.. orlen to podgrzewa baterie ;)

fakty sa takie ze 90% ladowarek to 50tki a czesto te platne chodza gorzej niz darmowe ABB przy kauflandzie. Czesto mialem w eC4 na platnym Greenway 42-43kw a na ABB przy kauflandzie po 52-53kw.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
I to gdy będzie się miało farta - na ogół jest bliżej 40 niż 50kW.. a i nierzadko jest poniżej 40kW

Pozdrawiam
Siejecie ferment :)
Na Orlenach ostatnio chodzi 70kW !
 
Top