Prędkość ładowania - czy zwolniło??

poochaty

Posiadacz elektryka
Kurcze, lubię Was czytać. 40% strat brzmi kosmicznie, ale do 25-30 chyba mnie nie zdziwi.
P.S. Fajnie być tym pionierem, chociaż u mnie we wsi tj miasteczku to nie takie pionierskie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kurcze, lubię Was czytać. 40% strat brzmi kosmicznie, ale do 25-30 chyba mnie nie zdziwi.
P.S. Fajnie być tym pionierem, chociaż u mnie we wsi tj miasteczku to nie takie pionierskie.
Heheszki sobie z mieszczuchów robisz :) Wiadomo że w terenie każdy gospodarz ma 3 fazy 32A gdzieś na podwórku lub w garażu. A że ma co robić w gospodarstwie to nie w głowie mu trasy do Turcji a do kręcenia się wokół komina nie ma nic lepszego jak elektryk (chyba że EUC jeżeli ktoś lubi wiatr we włosach).
 

krzyss

Pionier e-mobilności
😃 Ok 40% strat ładowania to horror.
I nie myśle tu o kosztach, ale o efektywności środowiskowej. 😱
Zacznij robic wodor z wegla jak chce robic „Solosz” to bedziesz mial straty ;)
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Drodzy koledzy. Dziękuję za merytoryczne (lub nie) wypowiedzi.
Ja nie kupiłem tesli żeby jeździć jako handlowiec. Auto wybrane już dawno do mojego profilu jazdy jak najbardziej właściwe. Zirytował mnie jednak wczoraj istotny problem z ładowaniem a w zasadzie jego prędkością. Nie chodzi mi o kasę (Bronek) tylko o czas. Jakbys miał tankować spalinówkę łyżeczką do mieszania herbaty to by Cię szlag trafił w końcu.
Tesla obiecuje wysokie prędkości na SuC. Po kupnie przez dwa miesiące ślęczałem na SuC po 40/50 min żeby się naładować według podpowiedzi z nawigacji. Jak mam trasę 1000km to już się robi lipa. Tym bardziej jak włączasz YouTube i widzisz że inni użytkownicy ładują się dużo szybciej… a serwis Tesli mówi Ci, że tak jest i wszystko Ok.
Co do Wallboxa. Apka sama ustawia ile amper będzie sie ładować samochód. Wybieram np 16 a ona przestawia na 7. Wiec domyślam się że sama oblicza ile czasu zajmie jej naładowanie i się w tym czasie zmieści. Jak nie to cis jest nie tak. Dzisiaj podłączyłem przy 46%. Właśnie zaczął ładować. Zobaczymy rano. Mam nadzieje że wczoraj to był jednorazowy wybryk🙃
Kwestia ładowarek. Wy tłumaczycie że tesla chroni baterie poprzez podgrzewanie itp. Ja jako użytkownik oczekuję jak najszybszego naładowania w trasie. W domu obojętne. Ale trasa jest od jazdy a nie od stania. Z dostępnych 50kW jeżeli mam połowę to trochę kiepsko. Rozumiem jakby podgrzanie zajęło np 5 minut i miałbym info że tyle to zajmie a później wyciska Max z ładowarki. To byłoby super. Ale moje perypetie z SuC i ccs 50 pokazują że różowo nie jest szczególnie zimą.
Ostatnia kwestia. Weźcie pod uwagę ile prądu auto zużywa w trasie na podgrzanie baterii. To tak jakby samochód spalinowy przed dojazdem do stacji np zrzucał paliwo😂
O tym nie doczytałem nigdzie przed zakupem. Nie wiem cxy jest info na stronie tesli. Niemniej jednak za ten prąd ja jako użytkownik muszę płacić. Na SuC powinien podgrzać baterie po podpieciu wtyczki. Wtedy podgrzałby do wymaganej temp i prędkości ładowania byłyby idealne.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Niemniej jednak za ten prąd ja jako użytkownik muszę płacić. Na SuC powinien podgrzać baterie po podpieciu wtyczki. Wtedy podgrzałby do wymaganej temp i prędkości ładowania byłyby idealne.
Dlaczego ma grzać dopiero na SuC? Za prąd na grzanie i tak zapłacisz.
Po okolo 30 minutach jak bateria sie ugrzala do 45 stopni
Rozumiem jakby podgrzanie zajęło np 5 minut (...)
Sam widzisz, że grzanie nie trwa 5 minut. Dlaczego więc ma je rozpocząć dopiero na SuC? Tym bardziej, że
Nie chodzi mi o kasę (...) tylko o czas.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Co do Wallboxa. Apka sama ustawia ile amper będzie sie ładować samochód. Wybieram np 16 a ona przestawia na 7
Jeżeli apka tak robi to wejdz do samochodu i ręcznie zmień na 16A w "ogranicz prędkość ładowania w tej lokalizacji do..." czy jakoś tak. Prawdopodobnie kiedyś ręcznie zmniejszyłeś na ekranie do 7A i sobie zanotował że w tej lokalizacji trzeba ograniczyć. Miałem tak samo i to samochód wymuszał na wallboxie a nie odwrotnie. Druga sprawa to np na zencar jak ustawiłem na ładowarce ograniczenie do np 6A to on z kolei wymuszał na samochodzie i w apce nie dało się więcej ustawić.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
D
Dlaczego ma grzać dopiero na SuC? Za prąd na grzanie i tak zapłacisz.


Sam widzisz, że grzanie nie trwa 5 minut. Dlaczego więc ma je rozpocząć dopiero na SuC? Tym bardziej, że
Dlatego napisałem że hipotetycznie dobrze by było
 
Top