Prędkość ładowania - czy zwolniło??

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Kilka razy o tym juz pisalismy, ty sie podpinasz jak masz 45% baterii... pod V3, wtedy byc powinno powiedzmy 130-140kW ale podpinasz zimna baterie i pierwsze 10 minut tesla ja grzeje w tym czasie dobijasz do 60% wiec zanim sie rozgrzala to juz sie nie mogla rozpedzic bo ma 60% i wtedy jest 95kW....
Zacznij jezdzic tak ze dojezdzasz do SuC na 10% albo mniej i ladujesz do 60%. Wtedy zobaczysz wyniki ladowania.
Skąd informacja że podpinalem zimna baterie? Na każdy SuC w de jechałem na navi i zawsze miałem info o grzanej baterii przez wiele kilometrów. Ostatnia moja podróż taka właśnie była jak piszesz - Ok 10% naładowana i podpięcie. Jednak ciężko dojechać z beelitz do hermsdorf ładując się tam np do 60%. Żadnego innego SuC mi bliżej apka tesli nie pokazała na trasie na południe Niemiec. Jednak czas lądowań w beelitz Ok 1 godziny dalej następne to Ok 25-35min z tego co pamietam na każdej ładowarce. I prędkości w okolicach 65-90kW.
Serwis w Berlinie zrobił tylko diagnostykę i stwierdził że jest wszystko Ok i najlepiej podjechać na SuC i zrobić im kolejne zgłoszenie przez apke🤨
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Skąd informacja że podpinalem zimna baterie? Na każdy SuC w de jechałem na navi i zawsze miałem info o grzanej baterii przez wiele kilometrów. Ostatnia moja podróż taka właśnie była jak piszesz - Ok 10% naładowana i podpięcie. Jednak ciężko dojechać z beelitz do hermsdorf ładując się tam np do 60%. Żadnego innego SuC mi bliżej apka tesli nie pokazała na trasie na południe Niemiec. Jednak czas lądowań w beelitz Ok 1 godziny dalej następne to Ok 25-35min z tego co pamietam na każdej ładowarce. I prędkości w okolicach 65-90kW.
Serwis w Berlinie zrobił tylko diagnostykę i stwierdził że jest wszystko Ok i najlepiej podjechać na SuC i zrobić im kolejne zgłoszenie przez apke🤨

Informacja jest stad ze nawet ustawienie SuC na mapie nie podgrzewa baterii do 45 stopni jadąc a dopiero wpięcie się w ładowarkę daje pełne podgrzewanie.

Podpinałeś się pod OBD zeby sprawdzic temperature baterii ? bo mozliwe ze masz jakis problem z baterią, i np. jest za gorąca i wtedy zwalnia ładowanie, dopiero po podłączeniu i sprawdzeniu temperatury będzie wiadomo co i jak.
Ja sie wybieram w ten weekend albo w piatek albo w sobote do Lucmierza bo musze sprawdzic czy rozwiązano mi problem z ogrzewaniem (wyłączyło mi się ogrzewanie po ostatnim ładowaniu na DC a serwis twierdzi że dolali płynu chłodzącego i ma być ok, a ja im nie wierze).
I zamierzam dojechac tam na 5-10% i sprawdzić jak idzie ładowanie. Jak masz czas podjedź, podłączymy OBD u Ciebie i dowiemy się czegoś.
 

Michal

Moderator
Przez Ciebie aż mnie korci, żeby wykupić abonament TezLab i ściągnąć wszystkie dane od początku. Przy czym miałem z nich rezygnować, bo mieli ostatnio wyciek danych i jakiś gość znalazł możliwość sterowania (szyby, głośność, klima, itp) 20-ma teslami innych ludzi....
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Informacja jest stad ze nawet ustawienie SuC na mapie nie podgrzewa baterii do 45 stopni jadąc a dopiero wpięcie się w ładowarkę daje pełne podgrzewanie.

Podpinałeś się pod OBD zeby sprawdzic temperature baterii ? bo mozliwe ze masz jakis problem z baterią, i np. jest za gorąca i wtedy zwalnia ładowanie, dopiero po podłączeniu i sprawdzeniu temperatury będzie wiadomo co i jak.
Ja sie wybieram w ten weekend albo w piatek albo w sobote do Lucmierza bo musze sprawdzic czy rozwiązano mi problem z ogrzewaniem (wyłączyło mi się ogrzewanie po ostatnim ładowaniu na DC a serwis twierdzi że dolali płynu chłodzącego i ma być ok, a ja im nie wierze).
I zamierzam dojechac tam na 5-10% i sprawdzić jak idzie ładowanie. Jak masz czas podjedź, podłączymy OBD u Ciebie i dowiemy się czegoś.
Wczoraj ludzie pisali ze SuC nie dziala w tej lokalizacji. Ktos potwierdzi ze naprawili?
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Informacja jest stad ze nawet ustawienie SuC na mapie nie podgrzewa baterii do 45 stopni jadąc a dopiero wpięcie się w ładowarkę daje pełne podgrzewanie.

Podpinałeś się pod OBD zeby sprawdzic temperature baterii ? bo mozliwe ze masz jakis problem z baterią, i np. jest za gorąca i wtedy zwalnia ładowanie, dopiero po podłączeniu i sprawdzeniu temperatury będzie wiadomo co i jak.
Ja sie wybieram w ten weekend albo w piatek albo w sobote do Lucmierza bo musze sprawdzic czy rozwiązano mi problem z ogrzewaniem (wyłączyło mi się ogrzewanie po ostatnim ładowaniu na DC a serwis twierdzi że dolali płynu chłodzącego i ma być ok, a ja im nie wierze).
I zamierzam dojechac tam na 5-10% i sprawdzić jak idzie ładowanie. Jak masz czas podjedź, podłączymy OBD u Ciebie i dowiemy się czegoś.
Niestety nie ma mnie na weekend na miejscu. Napewno prędzej się odezwe jakbym jechał w tamte okolice. Nie podpinalem pod obd. Rozważałem zakup sprzętu jednak uświadomiłem sobie, że po to kupiłem nowe auto żeby nie zawracać sobie tym głowy🙃 a tu temat wraca…
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Z tego co widzę blisko 2zł za 1kWh i ładowanie połową mocy to jest nieporozumienie. Czyli cena do jakości. Jakbym to wiedział prędzej rozważyłbym zakup używanej tesli X z darmowym SuC i 22kW AC i lądowałby się AC praktycznie tak szybko jak teraz DC.
2zł za DC to ekwiwalent 6zł za litr, naprawdę to jest super drogo?
Widać, że nigdy nie ładowałeś się AC 22kW w trasie, ja bym tak na TESLE nie psioczył
Osobiscie uwielbiam jazdę teslą ale irytują mnie przede wszystkim: czas ładowania - i zaakceptowanym 40/45kW na dc50 ale nie polowe! To samo na SuC. Gdy wszyscy mają 100 ja mam 60. Ostatecznie Żeby było w miarę sprawiedliwie to powinnismy płacić w zależności od prędkości. Jak spada poniżej danej prędkości to płacę mniej. A podjeżdżamy np na greenway 100kw i płacę za 100kW a dostaję np 50 lub 60.
Już widzę Januszy który by ustawiali najniższe ładowanie, żeby zapłacić najniższą stawkę :p IONITY 350kW i ciągnięcie po 30kW bo taniej.
Zapłać za paliwo do spalinowki 100zł ale dostań połowę paliwa - ot to ostatnie zdanie to kwintesencja moich wcześniejszych wypowiedzi😉
Akurat nie, płacisz za energię 100zł i dostajesz prądu za 100zł, tyle że dłużej.

Generalnie wydźwięk jest taki:
- jak auto nie grzeje baterii - g...no bo cold gate
- jak auto grzeje baterię - g...no bo zużywa prąd ina grzanie baterii
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Nie chodzi o to że drogo tylko o to, że: długo i dostaję połowę tego co powinno być dostępne. O ile gdy jest czas to nie jest problemem, ale problem jak jedziesz w trasie i nie masz czasu. Przy naszej infrastrukturze jest dół dosyć duży. Jedziesz na DC 50kW a dostajesz 25/27 i czekasz ponad godzinę. A przy okazji płacisz za 50kW.
Co do januszy to się zgadzam. Nie pomyślałem nawet o tym🤔
 

Michal

Moderator
problem jak jedziesz w trasie i nie masz czasu. Przy naszej infrastrukturze jest dół dosyć duży. Jedziesz na DC 50kW a dostajesz 25/27 i czekasz ponad godzinę. A przy okazji płacisz za 50kW.
Napiszę jeszcze raz, żeby nie uciekło - jeśli zależy Ci na czasie to w szeroko pojętej okolicy Szczecina:
  • Niestety okolice Szczecina to obecnie trochę czarna dziura jeśli chodzi o szybkie ładowarki (bywam tam czasami i też coś o tym wiem). Przy czym coś tam da się znaleźć i następnym razem proponuję ładować się:
    • po drodze do Szczecina w Gorzowie na GreenWay 150kW
    • w Szczecinie Galeria Gryf na GreenWay 90kW
    • po drodze do Świnoujścia (bo rozumiem z innych wypowiedzi, że tam się kierowałeś) w Goleniowie na Orlen 100kW
Przy czym sam testowałem z tych ładowarek jedynie GreenWay 150kW w Gorzowie latem i działa super.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Ja powiem jeszcze raz. Wcześniej nie miałem problemów na ładowarkach 50kW ccs. Od ostatnich update’ów zaczyna świrować. Co jest dziwne raz jak pisałem tylko miałem na SuC mega wysoką prędkość (teraz nie pamietam ale coś) blisko 200kW natomiast reszta ładowań już kiszka…dlatego chciałbym na zwykłej 50 spotkac się z kimś i sprawdzić w wolnej chwili.
 

Michal

Moderator
Dla "zabawy" ściągnąłem sobie historię ładowania z GreenWay i przepisałem kilka ładowań z OrlenCharge.
Uwaga - to są dane od operatorów ładowarek, więc energia pobrana, a nie dostarczona do baterii. Ale z tego powodu nie ma też tutaj jakiejś ściemy z podgrzewaniem baterii itp... To są dane o rzeczywistej mocy generowanej przez ładowarkę. Dane z Orlen z okresu 12.2020 - 03.2021 + Energa z 12.2021, więc raczej miesiące zimowe. Dane GW z różnych miesięcy.

To co rzuca się w oczy:
  • większość ładowarek nie daje tyle ile miały niby dawać:
    • na 50kW pobiera się około 45-46kW,
    • na GW Portofino 90kW pobierałem max 75kW (GreenWay dodaje takie dane ale nie wsadzałem ich już w tabelkę).
    • na 150kW maksymalnie idzie 140kW
  • Jest kilka 50kW, które rzeczywiście oddają ~50kW, ale to raczej GW i masz jedną w pobliżu - CH Feeria Gorzów Wielkopolski - ładowałem tam pod koniec czerwca po zamknięciu CH (to może mieć znaczenie). Masz blisko, to możesz podjechać nocą i sprawdzić co zobaczysz u siebie, przy czym po drodze podgrzej baterię - ustaw nawigację na ten Orlen w Gorzowie. Sprawdź co pokaże Ci aplikacja GW i co będzie widać w aucie. Uwaga, po zamknięciu nie ma tam dostępu do toalety :p
  • Moje doświadczenie jest takie, że GW nie ściemnia, a inni różnie (np. ktoś już pisał o Lotosie i 20kW)...

czas ładowaniapobrana energia [kWh)średnia moc [kW]siećgdziemoc ładowarki [kW]
00:47:3429,136,71OrlenSenator50
01:34:477044,31OrlenSenator50
00:42:5932,345,09OrlenSenator50
00:50:0838,746,32OrlenSenator50
00:48:2436,845,62OrlenSenator50
01:20:5157,442,60OrlenSenator50
01:18:5253,740,85OrlenSenator50
00:52:4640,345,82OrlenSenator50
00:58:0343,945,37OrlenSenator50
00:51:3539,746,18OrlenSenator50
00:45:4336,648,03OrlenSenator50
00:18:5514,746,63OrlenSenator50
00:36:1132,453,73OrlenOlsztynekbyło chyba 70, teraz jest 100
00:10:498,446,59OrlenEnerga Żukowo50
00:15:1710,942,79OrlenEnerga Nowa Dąbrowa50
01:38:5058,135,27GreenWayAuchan Produkcyjna Białystok40
00:44:1524,6833,46GreenWayGaleria Mokotów Warszawa40
00:46:2217,7122,92GreenWayGaleria Mokotów Warszawa40
00:27:0917,238,01GreenWayArtus Bełchatów40
00:59:1943,6144,11GreenWayAuchan Piaseczno50
00:48:1840,249,94GreenWayAtrium Targówek Warszawa50
00:38:1032,250,62GreenWayCH Feeria Gorzów Wielkopolski50
00:37:0929,7348,02GreenWayAuchan Kołbaskowo50
00:36:4927,2744,44GreenWayAuchan Piaseczno50
00:28:0424,151,51GreenWayAtrium Targówek Warszawa50
00:30:1822,3344,22GreenWayAuchan Piaseczno50
00:25:5019,0144,16GreenWayAuchan Modlińska Warszawa50
00:18:4513,2142,27GreenWayAuchan Kołbaskowo50
00:33:1737,3867,39GreenWayPorto Fino Lućmierz90
00:16:0832,7121,64GreenWayBP Terminal Gorzów Wielkopolski150
00:12:4627,79130,57GreenWayBP Terminal Gorzów Wielkopolski150
00:06:4511,5102,22GreenWayBP Terminal Gorzów Wielkopolski150
 
Top