Prezentacja nowego modelu e-C3

Robsonics

Posiadacz elektryka
Ja tam wolę bezkluczykowy dostęp i ubezpiecznie od kradzieży, zamiast przekręcania kluczyka.
No widzisz.
Ja wolę większą pewność, że nie zostanę kiedyś bez auta, użerając się z biurokracją ubezpieczyciela, którzy może odda kasę, może nie...
No i kwestia samego ubezpieczenia- już i bez tego dodatkowego jest bardzo drogo, zwłaszcza w autach elektrycznych.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Całe szczęście jest sporo ludzi myślących inaczej. W przeciwnym przypadku nadal kręcilibyśmy korbą żeby odpalić spaliniaka.
Generalnie nasz rację tylko nie do końca można to ze sobą porównywać. Zdecydowanie elektroniczny zapłon i rozrusznik, centralny zamek itp. ułatwiają codzienne użytkowanie. Tyle że otwarcie i odpalenie auta z kluczyka (czy też nowocześniej z poziomu aplikacji, która komunikuje się z samochodem dodatkową autoryzacją, więc nawet w razie zhackowania systemu nie będzie tak łatwo auta odpalić) nie jest czynnością wymagającą takiej pracy jak kręcenie korbą.
Takim współczesnym odpowiednikiem jest autoryzacja biometryczna lub wbicie PIN (to drugie jednak jest tak rewolucyjne, że przypomina immobilizery w Citroenach i Peugeotach w latach 90. ub. w.).
Prosty kluczyk jest na razie wciąż tańszy, a ma podobny efekt.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież nawet auta z fizycznym kluczykiem mają najczęściej przycisk otwierający centralny zamek. Więc tak czy inaczej drogą radiową możesz się wpakować do auta i je otworzyć. To, że Kia/Hyundai dały ciała w przypadku akurat systemu bezkluczykowego niczego nie zmienia - tak samo mogły dać ciała przy bezprzewodowym otwieraniu centralnego zamka z poziomu fizycznego pilota. Rozwiązaniem jest wprowadzanie bezpieczniejszych rozwiązań (na gameboya - używanie poprawnie systemu zabezpieczeń, na metodę na walizkę - UWB) a nie cofanie się do korby.
Albo inaczej: skoro jeden producent w jednym modelu zrobił takiego babola w systemie Z KLUCZYKIEM to czy to spowoduje, że porzucisz wszystkie rozwiązania kluczykowe i cofniesz się do korby?
 
Last edited:

Robsonics

Posiadacz elektryka
porzucisz wszystkie rozwiązania kluczykowe i cofniesz się do korby?
Do korby się nie cofnę, bo to zbytnie skomplikowanie i utrudnienie Kluczyk jest tylko sposobem dostępu, który jest prosty i skuteczny, chociaż system bezkluczykowy sam w sobie rzeczywiście jest wygodniejszy. Kiedy jednak trafia się system bezkluczykowy, który można łatwo sforsować, to w takiej sytuacji wolę sprawdzony kluczyk. Chyba że system bezkluczykowy jest taki, że nie tak łatwo przechwycić sygnał i skomunikować się z samochodem przez osoby nieuprawnione.
 

wiesław

Nowy na Forum
Za moment będę go oglądał. Jakieś pytania?

View attachment 15113

Jakby co, dane techniczne, specyfikacje, ceny Citroen e-C3 <- TUTAJ.
fajnie wygląda. nawet go chciałem zamówić bez jazdy testowej ale przeraziło mnie że w danych technicznych podane jest że moment obrotowy wynosi zaledwie 120Nm. dla porównania podaję dane innych samochodów elektrycznych o podobnej mocy.

Citroen e C3 moc 83kW moment obrotowy 120Nm


Dacia Spring moc 33kW moment obrotowy 125Nm


Fiat 500 electric moc 87 kW moment obrotowy 220Nm


Renault Twingo electric moc 60 kW moment obrotowy 160Nm


Opel Corsa electric moc 100 kW moment obrotowy 260 Nm


nawet dacia spring przy mocy 33kw ma większy moment obrotowy.
 
Top