Problem z android auto - komunikat "Telefon nie odpowiada".

Cav

Pionier e-mobilności
W Google Maps dobrze działa wykrywaniu korków (przynajmniej tam gdzie jeżdżę).
Funkcja Live we wbudowanej działa podobnie, żeby nie powiedzieć że tak samo.
Kilka razy myślałem że wybiorę lepiej i okazało się że jednak Google miało rację, od tej pory ufam mapie.
Mam takie same obserwacje we wbudowanej.
Z jednym zastrzeżeniem - nie pokazuje alternatyw na każdym skrzyżowaniu, czasem dla 1 minuty dłużej warto pojechać lepszą drogą.

Navi Kia nie znam jeszcze dobrze, ale póki co pod adres domowy prowadzi mnie złą drogą (wg mapy pewnie krótszą, ale w rzeczywistości tam nie ma przejazdu).
Mapy aktualizowałeś?
 

Octavo

Zadomawiam się
Wykonałem następujące 2 kroki:
- Telefon zmienił wersje Android z 12 na 13. AA nadal 8.5, bez wpływu na stabilność połączenia.
- następnie aktualizowałem SW auta z SG2_E.EUR.5SW_L.001.001.221007 do SG2_E.EUR.5SW_L.001.001.221129, bez wpływu na stabilność połączenia.

Częstotliwość rozłączeń raczej nie zmieniła się. Problem nadal występuje co kilka minut. Dodatkowo sprawdzę jeszcze drugi telefon ciągle z Androidem 12 z nowym SW auta. Obstawiam, że będzie bez zmian, ale w metodyczności jest jedyna nadzieja....
 

Lupus

Fachowiec
Mógłbyś wypisać wszystkie modele kabli które testowałeś?
Czeka mnie podobne testowanie i postaram się podzielić wynikami jeśli któryś w końcu u mnie zadziała.

Widziałem wiele komentarzy (odnośnie różnych aut) że komuś działa doskonale USB 2.0, ale również takie że przestało przerywać po przesiadce na kabel USB 3.0 (lub 3.1 / 3.2).
 
Last edited:

Sierek

Fachowiec
Parę dni temu zaktualizowałem AA na 8.5 i połączenie się ustabilizowało - przez te kilka dni nie zerwało ani razu połączenia. Przed chwilą zrobiłem aktualizację SW auta na SG2_E.EUR.5SW_L.001.001.221129. Jutro się okaże jaki efekt.

Co do kabli - testowałem kilka jeśli nie kilkadziesiąt sztuk - oryginały Samsung, OnePlus, Xiaomi, HP, Google, multum no name... Najlepiej działa na kablu USB z allegro "sprawdzonym dla Android Auto" - opis sprzedawcy ;). Ekranowany z metalowymi wtyczkami.
 

Sierek

Fachowiec
Dzisiaj zrobione ok. 40 km po mieście z licznymi "włacz/wyłacz" i nie zerwało połączenia ani razu :unsure:
 

Sierek

Fachowiec
Rozwiązałem problem u siebie. Zauważyłem, że "życie AA własnym życiem" jest skorelowane z nowymi wiadomościami na telefonie lub synchronizacją kontaktów. Wywaliłem parowanie telefonu po bluetooth i stał się cud. Wszystko w AA stabilnie zaczęło działać.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Rozwiązałem problem u siebie. Zauważyłem, że "życie AA własnym życiem" jest skorelowane z nowymi wiadomościami na telefonie lub synchronizacją kontaktów. Wywaliłem parowanie telefonu po bluetooth i stał się cud. Wszystko w AA stabilnie zaczęło działać.
Ale że na niesparowanym telefonie, czy po sparowaniu na nowo?
 

deniro

Nowy na Forum
Na niesparowanym.
Dzięki za informacje sprawdzę. U mnie AA też żyje własnym życiem i rozłącza. Czy masz też problem z słuchaniem muzyki z USB ? U mnie co jakiś czas rozłącza USB i muzyka przełącza się na radio i z powrotem. ASO nic nie znalazło i weź tu ciesz się z gwarancji.
 

pbr

Zadomawiam się
Hej, trzy telefony s10, a52, s20 fe żadnych problemów, kabel aukey ucbc usba 50cm
 

laidback

Nowy na Forum
W E-Soulu mam podobne cyrki z CarPlay - rozłącza się po poruszeniu lub odłożeniu telefonu.
Telefon nowy, kable nowe, systemy zawsze aktualne.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W leafie to samo. Już miałem kupić nowe gniazdo usb (w leafie można łatwo wymienić) ale poczytałem opinie ludzi i wygląda na to, że to taki standardzik i wymiana gniazda może nie pomóc. Najprostszym rozwiązaniem jest zakup modułu wireless android auto/wireless carplay. Zobaczymy, czy pomoże. Jeśli tak to może być też dobrym rozwiązaniem w kijankach.
 

Octavo

Zadomawiam się
Jakiś czas temu, po obejrzeniu tego filmu doszedłem do wniosku, że sama wymiana kabla USB do podłączenia telefonu nie zmieni nic. Pisałem o tym w innym wątku, podając link: Kia EV6 and Hyundai Ioniq 5 USB disconnect fix for Android Auto/Apple Carplay.

Wiem, że link dotyczy EV6, ale przecież dzielimy wiele rozwiązań i chyba TO również, niestety. Objawy w EV6 są takie jak opisujemy z Niro EV. Jeżeli problematyczne jest połączenie pomiędzy portem USB, a jednostką centralną, to wymienianie SW, czy kabli z drugiej strony portu nic nie zmieni. Niestety rozbiórka u nas nie jest tak prosta jak w EV6. Może ktoś to zrobił, bo nie znalazłem śladu po tym w internecie.

Swoją drogą zastanawiam się co wnosi dołożenie pudełka z bezprzewodowym AA, podawane jako remedium. To raczej nie naprawia przecież sytuacji z uszkodzeniem za portem USB, a raczej tylko maskuje dla telefonu fakt utraty połączenia?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Swoją drogą zastanawiam się co wnosi dołożenie pudełka z bezprzewodowym AA, podawane jako remedium. To raczej nie naprawia przecież sytuacji z uszkodzeniem za portem USB, a raczej tylko maskuje dla telefonu fakt utraty połączenia?
Jeśli masz pudełko na stałe podłączone i nikt go nie rusza, nie podpina/odpina to liczę na to, że nie będzie przerywało. Planuję je nawet przymocować na taśmie dwustronnej, żeby nie przemieszczało się na zakrętach. Z moich obserwacji (ale w innym aucie, więc mogą być niemiarodajne) większość rozłączeń zdarza się gdy ktoś poruszy telefonem lub sam się przesunie na zakrętach lub podczas hamowania/przyspieszania.

Tutaj wydaje się być podobnie, cytuję:
W E-Soulu mam podobne cyrki z CarPlay - rozłącza się po poruszeniu lub odłożeniu telefonu.
 
Last edited:

Octavo

Zadomawiam się
Można przyjąć, skoro buja się kabel od telefonu, to tak samo może okablowanie za portem. Skoro taki pająk widać w EV6, to nie spodziewam się cudów w Niro EV. Dodatkowo jeszcze ta kostka, wokół której rozchodzi się cała magia z poprawianiem styków.....

kable.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak jak pisałem - w leafie wystarczy poruszać telefonem. Również ręcznie, nie na dołkach, a to na pewno nie porusza kablami w konsoli. Tak samo rozumiem wpis o Soulu. Co ciekawe - w tym samym aucie na tym samym kablu inny telefon działał perfekcyjnie. Ba - mój poprzedni telefon działał idealnie aż do którejś aktualizacji (chyba Android 11). Później zaczęły się problemy. Może to tylko zbieg okoliczności.

Ale faktem jest, że taka ilość połączeń i złączek powoduje degradację połączenia na każdym etapie. W rezultacie jeśli poprawimy kontakt wszystkich złącz to może rzeczywiście pomóc.

Tak poza konkursem: Mój ojciec w Seacie Altea miał problem ze złączkami airbag pod fotelami. Wystarczyło jakieś odkurzanie i jeśli odkurzaczem poruszył wtyczką to auto łapało błędy airbag. Rozwiązaniem było... obcięcie wtyczki i zalutowanie kabli na stałe. Rozmawialiśmy ze znajomym pracownikiem serwisu VW i twierdził, że serwisy robiły dokładnie to samo w Golfach V, bo wymiana wtyczki i gniazda pomagała tylko na chwilę. Wiem wiem, nikt nie będzie ciął kabli i wtyczek w nowym aucie na gwarancji, ale tak mi się skojarzyło.
 
Last edited:

deniro

Nowy na Forum
W ASO zamówili mi drugi port USB, około 2 miesiące kazali czekać na części. Ciekawe czy ktoś tyle czasu czekał na jakąś część w kia ? Dam znać czy pomogło.
 

Octavo

Zadomawiam się
W ASO zamówili mi drugi port USB, około 2 miesiące kazali czekać na części. Ciekawe czy ktoś tyle czasu czekał na jakąś część w kia ? Dam znać czy pomogło.
Czy wymiana portu rozwiązała problem?
 

deniro

Nowy na Forum
Czy wymiana portu rozwiązała problem?
Zdecydowanie TAK!!! Ani razu nie rozłaczyl android auto a jeżdzę już ponad miesiac.

Nie dajcie się zlewać serwisowi ASO, aktualizacje by tylko wgrywać chcieli.
 
Top