Przetarg na stacje ładowania Kołobrzeg

Cav

Pionier e-mobilności
A po co to komu?
Kto ładuje w swoim mieście elektryka na szybkich, płatnych (drogo) stacjach?

Takie stacje są potrzebne na trasie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kolobrzeg to chyba 3cie miasto po Warszawie i Krakowie najczęściej odwiedzane, więc to nie jest glupi pomysl aby byly te średniej mocy ładowarki wew miasta i w jego części uzdrowiskowo rekreacyjnej. Owszem jest też miastem na trasie i 11 i S6 ale to sa zapomniane przez Boga i Transport dukty jako trasy tranzytowe . I nie ma na nich dotacji itd... Generalnie to Środkowopomorskie Zadupie, gdzie funkcjonują warzywniaki i hotele.
To tak dziwne miasto, że budując trzeci most nie zrobiono na nim ścieżki rowerowej, kładki itp, oświetlenia itd...

I racja że mnie to czy bedzie tu szybka ładowarka czy nie nie interesuje użytkowo.
. I długo nie bedzie też interesowało hotelarzy i knajpiarzy, bo turysta w swej masie siedzi w dieslu ...
Gdyby Państwu, Miastu i Gminie zależało, to musza być zachęty czysto finansowe lub rygory prawne. Dla idei to niewielu w to obecnie zainwestuje.
Ale czas zrobi swoje. 3 lata temu z miesiąc lub dwa nie widziałem elektryka na ulicsch, teraz niemal codziennie jakis sie porzewinie.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Naładuje w Pile.....
A jak będzie mial 20% to co wtedy? Nie będziemy się licytować, Moim zdaniem takie 50kW były by dobre w mieście. Tylko jak patrzę jakie mają ładowarki w ofercie to obawiam się że będzie to 20 kW. Na razie wysłałem do nich dwa maile żeby coś się dowiedzieć i cisza.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Taki SC gdy mam jeszcze 10500 km za frico, też by się przydał. Dla samego nie marnowania promocji

Wiadomo, że lepiej mieć jak nie mieć.
Dziwi mnie takie podejście wszystkich i wszędzie, tak jakby tym zajmowali się sami teoretycy i ludzie sceptycznie nastawieni.
Całą północną Polskę pominięto. Owszem są te średnio słabej mocy, ale i tak w gównianych na ogół lokalizacjach.
Kołobrzeg z kilku powodów, - a głównym jest czyste powietrze - powinien mieć tego w nadmiarze. Reklama była by też bogatsza.
Ale skoro tylko nieliczni się tym przejmują i niewielu wie o EV, to będzie to trwało maraźmie tak długo, aż zacznie być to korzystne ekonomicznie.
Na korzyść działa też niestety inflacja. Smutne.
I mam nadzieję że w końcu zaczną kupować ci co ich stać na drogie fury. Tak to jest. Jednym z motorów popytu jest zazdrość i próżność.
Potem rozsądek i ekonomia, wygoda itd....
Czas jest konieczny.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A jak będzie mial 20% to co wtedy? Nie będziemy się licytować, Moim zdaniem takie 50kW były by dobre w mieście.
No przecież takie właśnie mają być, a dyskusja idzie o to, czy potrzebne tam są 100, 150 i więcej.....
 

vwir

Pionier e-mobilności
W mieście niekoniecznie. W trasie jak najbardziej. Zjeżdżanie z trasy i wbijanie się do miasta żeby się tylko naładować jest kompletnie be sensu. Natomiast gdy ktoś do danego miasta przyjeżdża (na obiad, załatwić sprawę w urzędzie, na zakupy, etc) to raczej 50kW mu wystarczy, bo spędzi tam więcej niż 15 minut.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
(...) Pisałem że pewnie nikt nie zgłosi się do ogłoszonego przez magistrat przetargu.
(...) Wpłynęła jedna oferta firmy Elbud Bełchatów (https://www.elbud.com.pl/stacje-ladowania)
Wygląda na to, że przetarg był jednak z inicjatywy Elbudu..

Na plugshare ktoś dodał jedną ładowarkę oznaczoną jako Elbud (jeszcze nie działającą).

Ciekawe bo tej lokalizacji (Wyspa Solna - ul. Warzelnicza) nie ma wymienionej w przetargu.
 
Top