Pulled the trigger ;)

elektryk

Pionier e-mobilności
Jednak najważniejsze jeszcze jest to, że nawet jak Ci się skończy gwarancja, to te aktualizacje dostaniesz i będą za darmo, a w innych markach, nawet jeśli coś poprawią, to o ile nie będzie to poprawka naprawiająca błąd zagrażający życiu (czyli akcja serwisowa), to nikt nie wgra Ci jej do samochodu za darmo. Spróbuj na przeglądzie w serwisie uznanych na rynku marek, poprosić o wgranie aktualizacji do wszystkich modułów, gdzie tylko są dostępne i zobacz reakcję pracownika, raczej nie masz na to szansy, bo wgrają Ci tylko te niezbędne które muszą, a pozostałych nawet nie będą próbować (bo czasami przy okazji, się jakiś moduł potrafi uwalić). Zapytaj także ile kosztuje (po gwarancji) aktualizacja pojedynczego modułu.
Aktualizacja modułów to rybka, aktualizacja map nawet jest ekstra płatna - w BMW jest na to osobna niezbyt tania subskrypcja. (ale na szczęście nie warto jej wykupywać bo wbudowane navi raczej słabo używalne)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jednak najważniejsze jeszcze jest to, że nawet jak Ci się skończy gwarancja, to te aktualizacje dostaniesz i będą za darmo, a w innych markach, nawet jeśli coś poprawią, to o ile nie będzie to poprawka naprawiająca błąd zagrażający życiu (czyli akcja serwisowa), to nikt nie wgra Ci jej do samochodu za darmo. Spróbuj na przeglądzie w serwisie uznanych na rynku marek, poprosić o wgranie aktualizacji do wszystkich modułów, gdzie tylko są dostępne i zobacz reakcję pracownika, raczej nie masz na to szansy, bo wgrają Ci tylko te niezbędne które muszą, a pozostałych nawet nie będą próbować (bo czasami przy okazji, się jakiś moduł potrafi uwalić). Zapytaj także ile kosztuje (po gwarancji) aktualizacja pojedynczego modułu.
Hmmm..., za wszystkich się nie wypowiem ale np. w Volvo częścią przeglądu jest wgranie najnowszego softu z aktualizacjami wszystkich modułów które mają je dostępne. Kosztuje to całą złotówkę.
 

KrzysztofFly

Moderator
Hmmm..., za wszystkich się nie wypowiem ale np. w Volvo częścią przeglądu jest wgranie najnowszego softu z aktualizacjami wszystkich modułów które mają je dostępne. Kosztuje to całą złotówkę.
Kwestia tylko czy masz pewność, że faktycznie zrobili Ci aktualizację wszystkich modułów? Czasami na taką operację potrzeba kilku godzin i raczej serwisy nie są zbyt chętne aby to robić jak klient nie narzeka.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Kwestia tylko czy masz pewność, że faktycznie zrobili Ci aktualizację wszystkich modułów? Czasami na taką operację potrzeba kilku godzin i raczej serwisy nie są zbyt chętne aby to robić jak klient nie narzeka.
Mają soft przeznaczony do wgrywania podczas przeglądu który aktualizuje wszystko co możliwe a jego wgranie jest wymogiem Volvo - serwisy są z tego rozliczane. Dodatkowo przedłuża on za darmo subskrypcje Volvo On Call o rok (jeśli jest aktywna).
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dzisiaj miałem mały wyjazd służbowy i po drodze stuknęło 1000 mil przebiegu:

IMG_20230911_085537.jpg


Jak widać średnie zużycie wyszło mi 214Wh/mi co po Waszemu daje 133Wh/km (czyli grubo mniej niż miałem średnią w ID.3).

Te 1000mil jazdy (czyli te 214kWh) kosztowały mnie 5,16 funta :ROFLMAO:
 

ypl

Pionier e-mobilności
Raczej sprzętu, softu, know how, wszystkiego. Jak wsiadasz do tesli pierwszy raz i robisz jazdę próbną to czujesz, że to auto ma to coś, czego nie ma bmw iX, czy inne "elektryki", bo jest zaprojektowane od podstaw jako elektryczne. Dlatego ja, nie planując tego, całkowicie spontanicznie kupiłem tesle.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wiesz Adam, też mnie to zastanawia...
Ten sam, kierowca, styl jazdy, trasy itp, więc to musi być samochód. TM3 jest na pewno bardziej aerodynamiczna od ID.3. Być może chodzi też o lepsze silniki elektryczne, baterie / BMS...

@ypl
ID.3 to też samochód zaprojektowany od podstaw jako elektryczny. 15 cali ekran, Netflix i drzwi otwierane na przycisk nie powodują, że EV 'mniej pali'.
 

Michal

Moderator
what?ID3TM3
Cd0,2670,230
frontal area2,362,22

Po wymnożeniu wychodzi 23% gorzej w ID3.
 
Last edited:

aadamuss

Posiadacz elektryka
Y do 3 trójki też wychodzi gorzej - pewnie podobne różnice przez bryłę pojazdu.
Ciekawe kiedy Tesla wypuści małego bus/vana coś mniejszego niż id buzz a bardziej w stylu Caddy.
 
Top