Pulled the trigger ;)

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja je zakupiłem bo:
1. Niekoniecznie lubię widok kołpaków Aero. Bardzo mi się podobają za to Uberturbine, więc stąd taka imitacja :cool:
2. Aero mają odkryte ranty felgi więc można łatwo je porysować, tutaj felga jest całkowicie osłonięta.

Niestety Chińczyk mi przysłał wersję niesymetryczną (czyli de facto 4 x lewe kołpaki), jak mu to napisałem i poprosiłem o dosłanie 2 x prawych, to zaproponował zniżkę do ok. 250zł. Głupio było odmówić ;)
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
2. Aero mają odkryte rant felgi więc można łatwo je porysować, tutaj felga jest całkowicie osłonięta.
W starciu z krawężnikiem to chyba żadna obrona... Strzeli kołpak a felga i tak się zarysuje, tylko wysoki profil opon pomaga na krawężniki.

To był w sumie jeden z 2 powodów dla których nie kupiłem M3 Performance - nie dało się dokupić haka oraz druga sprawa to właśnie konieczność stosowania opon low profile - bo przez większe hamulce, które też są za słabe BTW - nie wchodzi nic poniżej 20".

Pewnie mnie zjecie, bo jak to wygląda etc (mi to wisi jak to wygląda), ale ja np na zimę chętnie bym założył koła 16 z wielkim balonem.

Wszystkie samochody kupowałem z jak najmniejszymi dostępnymi kołami a jak największym profilem opony i ta strategia procentowała przez dziesięciolecia:
- zawieszenie u mnie wytrzymuje po kilkaset tysięcy bez dotykania,
- nie mam problemu odrapanych, pękających lub pogiętych felg,
- komfort jazdy jest o klasę większy oraz
- często kupuje po 4 opony w cenie jednej/dwóch 20". A ja mam fioła na punkcie opon i hamulców - muszą być najlepsze dostępne, więc nie dziaduję (na chińczykach ale za to 20-22" :)
 

ypl

Pionier e-mobilności
W starciu z krawężnikiem to chyba żadna obrona... Strzeli kołpak a felga i tak się zarysuje, tylko wysoki profil opon pomaga na krawężniki.

To był w sumie jeden z 2 powodów dla których nie kupiłem M3 Performance - nie dało się dokupić haka oraz druga sprawa to właśnie konieczność stosowania opon low profile - bo przez większe hamulce, które też są za słabe BTW - nie wchodzi nic poniżej 20".

Pewnie mnie zjecie, bo jak to wygląda etc (mi to wisi jak to wygląda), ale ja np na zimę chętnie bym założył koła 16 z wielkim balonem.

Wszystkie samochody kupowałem z jak najmniejszymi dostępnymi kołami a jak największym profilem opony i ta strategia procentowała przez dziesięciolecia:
- zawieszenie u mnie wytrzymuje po kilkaset tysięcy bez dotykania,
- nie mam problemu odrapanych, pękających lub pogiętych felg,
- komfort jazdy jest o klasę większy oraz
- często kupuje po 4 opony w cenie jednej/dwóch 20". A ja mam fioła na punkcie opon i hamulców - muszą być najlepsze dostępne, więc nie dziaduję (na chińczykach ale za to 20-22" :)
Ja zawsze brałem duże felgi i niski profil opon, ale tym razem żonie wziąłem Ygreka na 19 calowych, i dla niej idealnie. Moje felgi zarówno zimowe jak i letnie w 5er, stan igła, ale podstawa to myślenie jak się jeździ po mieście i parkuje, np. kąt natarcia i zejścia.
 

cooler

Pionier e-mobilności
podstawa to myślenie jak się jeździ po mieście i parkuje, np. kąt natarcia i zejścia.
True, true, problem w tym że nie zawsze wyczaisz taki podstępny krawężnik... Nie znam nikogo na 20" żeby nie miał paskudnie odrapanych felg. Ale i ja, mistrz unikania krawężników też mam już jedną felę 18" lekko ruszoną. Więc chyba po prostu się nie da nie podrapać.
Mam też wielkiego minivana na 17", profil 60, 235 szerokość i felgi są jak nowe, wiekszość krawężników jest poniżej rantu :) Ale nawet tam nigdy nie dojeżdzam tak aby trzeć oponą.
 

ypl

Pionier e-mobilności
True, true, problem w tym że nie zawsze wyczaisz taki podstępny krawężnik... Nie znam nikogo na 20" żeby nie miał paskudnie odrapanych felg. Ale i ja, mistrz unikania krawężników też mam już jedną felę 18" lekko ruszoną. Więc chyba po prostu się nie da nie podrapać.
Mam też wielkiego minivana na 17", profil 60, 235 szerokość i felgi są jak nowe, wiekszość krawężników jest poniżej rantu :) Ale nawet tam nigdy nie dojeżdzam tak aby trzeć oponą.
No to możemy się łapać na mieście to będę pierwszym kogo poznasz, wprawdzie mam 19 cali w 5er ale bardzo niski profil, run flaty, dziewicze są zarówno zimówki jak i letnie. Moim zdaniem nie tyle rozmiar felgi ma znaczenie co profil opony, bo auto autu nie równe. Dla żon, jednak najlepszy jest lekki balon, moja żona wcześniej też na 19 calowych jeździła ale gumy na feldze bardzo cieniutko było, więc przeorane ostro były, teraz 19stki w tesli igła 😉
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W starciu z krawężnikiem to chyba żadna obrona... Strzeli kołpak a felga i tak się zarysuje, tylko wysoki profil opon pomaga na krawężniki.

To był w sumie jeden z 2 powodów dla których nie kupiłem M3 Performance - nie dało się dokupić haka oraz druga sprawa to właśnie konieczność stosowania opon low profile - bo przez większe hamulce, które też są za słabe BTW - nie wchodzi nic poniżej 20".

Pewnie mnie zjecie, bo jak to wygląda etc (mi to wisi jak to wygląda), ale ja np na zimę chętnie bym założył koła 16 z wielkim balonem.

Wszystkie samochody kupowałem z jak najmniejszymi dostępnymi kołami a jak największym profilem opony i ta strategia procentowała przez dziesięciolecia:
- zawieszenie u mnie wytrzymuje po kilkaset tysięcy bez dotykania,
- nie mam problemu odrapanych, pękających lub pogiętych felg,
- komfort jazdy jest o klasę większy oraz
- często kupuje po 4 opony w cenie jednej/dwóch 20". A ja mam fioła na punkcie opon i hamulców - muszą być najlepsze dostępne, więc nie dziaduję (na chińczykach ale za to 20-22" :)
Tez bym wsadzil do tesli 16” jak by sie dalo :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja przez rok miałem 2 przygody. Po pierwszej brzydko wyglądała felga bo 25% obwodu było objechane przy pakowaniu. A drugi raz w trakcie jazdy zjeżdżałem na milimetry w pas zjazdowy i objechałem prawie cale obwody rowniotko i już się nie przejmuję;)
 

Attachments

  • IMG_20230917_115420.jpg
    IMG_20230917_115420.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 60
Top