Pulled the trigger ;)

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy w UK jak masz 5 aut to płacisz tyko raz bo kupujesz OC na siebie?

Jeśli masz 5 aut to każde musi mieć osobne ubezpieczenie (chyba, że wszystkie są na tzw. multicar policy). Niestety OC w UK kosztuje prawie tyle samo (albo i czasami więcej o_O) niż pełny pakiet więc nikt samego OC u nas raczej nie ma, nawet na jakiś stary samochód...

 

ypl

Pionier e-mobilności
I don’t understand. 🤷🏻‍♂️
To jak to działa?
Czyli kierownica po złej stronie to nie wszystko… 🤔
Działa tak, że ubezpieczyciel nie może dokładać do interesu, a czy na auto czy na kierowcę, to nie ma znaczenia.
 

rawier

Posiadacz elektryka
True, true, problem w tym że nie zawsze wyczaisz taki podstępny krawężnik... Nie znam nikogo na 20" żeby nie miał paskudnie odrapanych felg. Ale i ja, mistrz unikania krawężników też mam już jedną felę 18" lekko ruszoną. Więc chyba po prostu się nie da nie podrapać.
Mam też wielkiego minivana na 17", profil 60, 235 szerokość i felgi są jak nowe, wiekszość krawężników jest poniżej rantu :) Ale nawet tam nigdy nie dojeżdzam tak aby trzeć oponą.
Ja po prostu nie wjeżdżam na krawężniki jeżeli nie mogę tego zrobić frontem. A najgorszą zadrę zrobiłem w nocy na Wisłostradzie gdzie po robotach drogowych zostawili przycięty kawałek kostki na który najechałem 🥲
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Pierwsza 'zagramaniczna' wycieczka - weekend w Brugii.

Przy odprawie na Eurotunel hybrydy i EV są automatycznie kwalifikowane jako 'large vehicles' i przez to ładowane do wyższych (jednopoziomowych) i większych wagonów.

IMG_20231104_091308.jpg


W drodze ' do' wyjechaliśmy z domu naładowani na 100%. Samochód prognozował dojazd do hotelu z 18% baterii (bez ładowania). Niestety wiatr i deszcz po drodze (ostatki orkanu Ciaran) zabrał nam 7% baterii stąd decyzja doładowania jeszcze przed Eurotunelem (a właściwie na terminalu bo tam jest 8 x superchargerów Tesli i jakieś inne ładowarki) tak więc ładowanko od 39% do 70%.

W trakcie pobytu w Belgii nie ładowaliśmy się w ogóle (mimo, że ładowarek bardzo dużo) i w drodze powrotnej dojechaliśmy do francuskiego terminala Eurotunelu z 4% baterii
wink.gif
. Po francuskiej stronie na terminalu też sporo ładowarek: zarówno Tesli jak i innych.

IMG_20231105_171102.jpg


Poniżej statsy z TeslaFi z drogi do i spowrotem.

Screenshot 2023-11-06 094220.png
Screenshot 2023-11-06 094528.png


P.S. Pytanie do używających TeslaFi: dlaczego mam jakiś 'spory' koszt przejazdu jeśli jedynym płatnym ładowaniem na tej wycieczce było dobicie do 100% w domu. Nawet jakby liczyć jakieś 75kWh (czyli ok. 100% baterii Tesli) to koszt tego ładowania w domu to dla mnie ok. 5,62 GBP. Zaznaczam, że mam poprawnie ustawione koszty w TeslaFi (tzn. 7,5 pensa za kWh w domu i darmowe SuC).
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Dzisiaj moja Tesla obchodzi 3-miesięczne urodziny(y). Wystarczająco dużo czasu chyba, aby wyrobić sobie o tym samochodzie jakieś własne zdanie, więc oto moje podsumowanie. Niektóre opinie odnoszę oczywiście do mojego poprzedniego EV czyli VW ID.3 Family Pro Performance 58kWh.

Na wstępie trochę statystyki bezpośrednio od Tesli i z portalu TeslaFi (przypominam chodzi o TM3 LR RWD). TeslaFi spiąłem z samochodem 11 dni po zakupie więc dane stąd są niepełne plus portal ten niepoprawnie liczy koszta podróży więc to jest do pominięcia.

W 3 miesiące przejechałem 3488 mil (5614km) ze średnim zużyciem 233Wh/mi (czyli ok 145Wh/km). Koszt ładowania poniżej:

Screenshot_2023-11-18-17-27-54-79_dea0ed4dc7fea9051b966dd91d80d9ae.jpg


Trochę innych danych z TeslaFi (zmieniłem jednostki z imperialnych na metryczne specjalnie dla Was ;)):
- zużycie energii w zależności od prędkości:
1700328957264.png

- zużycie energii w zależności od temperatury:
1700329047858.png

- estymacja realnego zasięgu przy 100% SOC:
1700329311409.png


Super-hiper, cudo i w ogóle:
- software, który działa płynnie i ma sensownie rozwiązane OTA,
- super prowadzenie samochodu (dość sztywne zawieszenie pozwalające poszaleć, ale wciąż w miarę komfortowe – mowa o 18” felgach jakie mam)
- spory frunk i przestrzeń bagażowa pod bagażnikiem zasadniczym,
- autosteer bardzo dobrze trzyma się pasa, nawet na krętych jednopasmówkach,
- Internet w samochodzie, który działa w roamingu (przy Premium Connectivity),
- samochód wcale nie jest głośniejszy w środku niż poprzedni ID.3 (mimo powszechnych narzekań na bezramkowe drzwi itp.)
- średnie zużycie, które oscyluje w granicach 233 Wh/milę (czyli ok. 145 Wh/km)
- sieć Superchargerów (szybko, bezproblemowo i taniej niż gdzie indziej, a w moim wypadku za darmo – bo wykupiłem za punkty z referrala)
- lepsze wykończenie wnętrza niż w ID.3,
- lepszy system nagłośnienia od ID.3 (nawet jeśli nie posiadam Premium Audio w RWD),

Takie sobie, ujdzie, da się z tym żyć, ale Elon mógłby coś z tym zrobić:
- brak podnóżka obok pedału gazu,
- brak możliwości ustawienia poziomu rekuperacji,
- brak możliwości sparowania 2 aktywnych telefonów po BT,
- brak hotspota w samochodzie,
- brak informacji o fotoradarach w nawigacji, brak widoku 3D, brak sensownego zoom’u podczas manewru (rondo, skrzyżowanie)
- brak V2L,
- brak HUDa (nawet w opcji),
- brak otworu ‘na narty’ w tylnym siedzeniu,

Kicha, kaszana, cienizna, do poprawki:
- światła (brak działających matrixów, brak możliwości zmiany snopu światła dla krajów LHD i RHD, kształt snopu świata taki sobie, długie zapalają się bez sensu np. przy świecących latarniach ulicznych),
- TACC / Autopilot (brak automatycznego ustawienia bieżącego limitu prędkości jako aktywnego, szarpanie i mało płynna jazda, bardzo niekonsekwentne trzymanie odległości, brak możliwości zmiany pasa w trybie Autosteer bez wyłączenia AP, phantom braking)
- brak kamery w zderzaku przednim (jak już zdecydowano się na usunięcie czujników parkowania z przodu)

Samochód jest znacznie dłuższy niż ID.3 i ma nieciekawy promień skrętu (tu ID.3 czy Born są chyba rekordzistami) więc parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach to nie jest nic przyjemnego.

Myślałem, że będzie mi brakować Android Auto, ale jakoś udaje mi się bez tego ficzeru funkcjonować ;)

Chyba tyle...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
A gdzie konkretnie bo ja chyba tego nie mam? Pytałem już o to gdzieś wcześniej i wyszło, że nie ma.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja uważam że rekuperacja maks jest spoko i nie potrzeba zmniejszać

Kwestia przyzwyczajenia i tego czym się jeździ / jeździło. ID.3 ma/miał dynamiczną / predykcyjną rekuperację, a nasz drugi EV (Seat Mii) ma kompletnie ręczną, gdzie ustawienie 0 reku jest domyślne po uruchomieniu. Można się więc zdziwić wsiadając i jadąc (hamując) Seatem.
 
Top