Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

churro

Zadomawiam się
*choć to darmowe parkowanie już kosztowało mnie raz mandat 95 zł, żona zaparkowała na miesjcu wyglądającym jak miejskie z identycznym parkomatem, a to była strefa wydzierżawiona prywatnej firmie. I mandat wpadł. Gdy go znajdę, to opiszę na forum, bo to niestety pułapka na elektryki.
ostatnio właśnie zastanawiałem się jak często idzie się pomylić elektrykiem przy parkowaniu za darmo.

btw: używasz sentry zostawiając pod chmurką na osiedlu?
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
*choć to darmowe parkowanie już kosztowało mnie raz mandat 95 zł, żona zaparkowała na miesjcu wyglądającym jak miejskie z identycznym parkomatem, a to była strefa wydzierżawiona prywatnej firmie. I mandat wpadł. Gdy go znajdę, to opiszę na forum, bo to niestety pułapka na elektryki.

ostatnio właśnie zastanawiałem się jak często idzie się pomylić elektrykiem przy parkowaniu za darmo.

btw: używasz sentry zostawiając pod chmurką na osiedlu?
Panowie polecam przeczytać ten wątek:
Tam dosyć szczegółowo omówiliśmy temat SPP i ich oznakowania.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Panowie polecam przeczytać ten wątek:
Tam dosyć szczegółowo omówiliśmy temat SPP i ich oznakowania.
I znów widzę, że trzeba być spostrzegawczym prawnikiem, by to ogarnąć.
To akurat kompromitacja państwa, że naraża dwóch obywateli na podstępne parkingi.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
*choć to darmowe parkowanie już kosztowało mnie raz mandat 95 zł, żona zaparkowała na miesjcu wyglądającym jak miejskie z identycznym parkomatem, a to była strefa wydzierżawiona prywatnej firmie. I mandat wpadł. Gdy go znajdę, to opiszę na forum, bo to niestety pułapka na elektryki.
Z tego co wiem to jest do wybronienia, ponieważ nie da się ustalić kto kierował, prywatna firma nie ma takiej możliwości.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Wiem, że to dotyczy tylko mojej części Warszawy, ale życie z elektrykiem wydaje się być piękne. Oto ceny z bliskiej mi stacji 350 kW z dzisiaj.
Screenshot_20250525_090715_Elocity.jpg
Nawet malucha tankowało się do pełna drożej.

Czy zawsze i wszędzie tak jest? Oczywiście, że nie. Ale gdy mieszka się w mieście, samochód to tylko zabawka, nie codzienny wyrok. I często można sobie wybrać, kiedy się ładować. Ja akurat mam na dziś w planie rower, ponad 50% w baterii tesli i nie skorzystam, ale gdybym miał gdzieś jechać, to wiadomo.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Dawno nic nie pisałem w tym wątku, a po 2.5 miesiącach i przy przebiegu 4557 km warto dodać kilka ciekawostek. Np. średnie zużycie prądu z ekranu "Podróże" spadło do okolic 15 kWh na 100 km. Wystarczy, że temperatury przekraczają 10 stopni C i dzieje się magia. Na ekspresówkach przy 120 kmh, jest około 17, delikatna jazda po mieście to 12 kWh wg wyświetlacza.

Po dodaniu do tych wartości 2 kWh na pewno zmieścimy się z realnym poborem z gniazda ładowarki. Czyli jest pięknie i tanio.
Piękne wyniki (y)
*choć to darmowe parkowanie już kosztowało mnie raz mandat 95 zł, żona zaparkowała na miesjcu wyglądającym jak miejskie z identycznym parkomatem, a to była strefa wydzierżawiona prywatnej firmie. I mandat wpadł. Gdy go znajdę, to opiszę na forum, bo to niestety pułapka na elektryki.
Ja na razie wyhaczyłem wezwanie do uiszczenia oplaty na parkingu McDonalda - ale nic z tym nie robię. Czekam, aż się do leasingu odezwą i czy oni przekażą moje dane im. Co ciekawe, sam bilet mam, tylko nie włożyłem go za szybę, bo na znaku było napisane tylko, żeby wziąć bilet, a nie włożyć za szybę. Jak dostaną moje dane, to się pobawimy w chowanego typu "nie pamiętam kto kierował" - to powinno wystarczyć do zakończenia sprawy. Jeśli nie wystarczy, to zawsze mogę w ostateczności pokazać ten pobrany bilet (jakieś 5 minut wcześniej). Acha, mam nawet nagrane, jak "parkingowy" wkłada mi te wezwanie do opłaty za szybę :)
 

churro

Zadomawiam się
Wiem, że to dotyczy tylko mojej części Warszawy, ale życie z elektrykiem wydaje się być piękne. Oto ceny z bliskiej mi stacji 350 kW z dzisiaj.
View attachment 28367
Nawet malucha tankowało się do pełna drożej.

Czy zawsze i wszędzie tak jest? Oczywiście, że nie. Ale gdy mieszka się w mieście, samochód to tylko zabawka, nie codzienny wyrok. I często można sobie wybrać, kiedy się ładować. Ja akurat mam na dziś w planie rower, ponad 50% w baterii tesli i nie skorzystam, ale gdybym miał gdzieś jechać, to wiadomo.
zastanawia mnie jak to jest, że jakiś mały ekoen który powstał niewiadomo skąd jest w stanie oferować kWh za 1zł a nasz czempion zarządzany przez rząd udający ekologicznego który ma własne elektrownie kasuje nas 3 razy więcej.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
zastanawia mnie jak to jest, że jakiś mały ekoen który powstał niewiadomo skąd jest w stanie oferować kWh za 1zł a nasz czempion zarządzany przez rząd udający ekologicznego który ma własne elektrownie kasuje nas 3 razy więcej.
Mało wiesz o Ekoenie.
 

6a8

Posiadacz elektryka
zastanawia mnie jak to jest, że jakiś mały ekoen który powstał niewiadomo skąd jest w stanie oferować kWh za 1zł a nasz czempion zarządzany przez rząd udający ekologicznego który ma własne elektrownie kasuje nas 3 razy więcej.
Nie pamiętasz jak uczyli : duży może więcej :)
 
Top