Dzisiaj moja Tesla obchodzi 3-miesięczne urodziny

. Wystarczająco dużo czasu chyba, aby wyrobić sobie o tym samochodzie jakieś własne zdanie, więc oto moje podsumowanie. Niektóre opinie odnoszę oczywiście do mojego poprzedniego EV czyli VW ID.3 Family Pro Performance 58kWh.
Na wstępie trochę statystyki bezpośrednio od Tesli i z portalu TeslaFi (przypominam chodzi o TM3 LR RWD). TeslaFi spiąłem z samochodem 11 dni po zakupie więc dane stąd są niepełne plus portal ten niepoprawnie liczy koszta podróży więc to jest do pominięcia.
W 3 miesiące przejechałem 3488 mil (5614km) ze średnim zużyciem 233Wh/mi (czyli ok 145Wh/km). Koszt ładowania poniżej:
Trochę innych danych z TeslaFi (zmieniłem jednostki z imperialnych na metryczne specjalnie dla Was

):
- zużycie energii w zależności od prędkości:
- zużycie energii w zależności od temperatury:
- estymacja realnego zasięgu przy 100% SOC:
Super-hiper, cudo i w ogóle:
- software, który działa płynnie i ma sensownie rozwiązane OTA,
- super prowadzenie samochodu (dość sztywne zawieszenie pozwalające poszaleć, ale wciąż w miarę komfortowe – mowa o 18” felgach jakie mam)
- spory frunk i przestrzeń bagażowa pod bagażnikiem zasadniczym,
- autosteer bardzo dobrze trzyma się pasa, nawet na krętych jednopasmówkach,
- Internet w samochodzie, który działa w roamingu (przy Premium Connectivity),
- samochód wcale nie jest głośniejszy w środku niż poprzedni ID.3 (mimo powszechnych narzekań na bezramkowe drzwi itp.)
- średnie zużycie, które oscyluje w granicach 233 Wh/milę (czyli ok. 145 Wh/km)
- sieć Superchargerów (szybko, bezproblemowo i taniej niż gdzie indziej, a w moim wypadku za darmo – bo wykupiłem za punkty z referrala)
- lepsze wykończenie wnętrza niż w ID.3,
- lepszy system nagłośnienia od ID.3 (nawet jeśli nie posiadam Premium Audio w RWD),
Takie sobie, ujdzie, da się z tym żyć, ale Elon mógłby coś z tym zrobić:
- brak podnóżka obok pedału gazu,
- brak możliwości ustawienia poziomu rekuperacji,
- brak możliwości sparowania 2 aktywnych telefonów po BT,
- brak hotspota w samochodzie,
- brak informacji o fotoradarach w nawigacji, brak widoku 3D, brak sensownego zoom’u podczas manewru (rondo, skrzyżowanie)
- brak V2L,
- brak HUDa (nawet w opcji),
- brak otworu ‘na narty’ w tylnym siedzeniu,
Kicha, kaszana, cienizna, do poprawki:
- światła (brak działających matrixów, brak możliwości zmiany snopu światła dla krajów LHD i RHD, kształt snopu świata taki sobie, długie zapalają się bez sensu np. przy świecących latarniach ulicznych),
- TACC / Autopilot (brak automatycznego ustawienia bieżącego limitu prędkości jako aktywnego, szarpanie i mało płynna jazda, bardzo niekonsekwentne trzymanie odległości, brak możliwości zmiany pasa w trybie Autosteer bez wyłączenia AP, phantom braking)
- brak kamery w zderzaku przednim (jak już zdecydowano się na usunięcie czujników parkowania z przodu)
Samochód jest znacznie dłuższy niż ID.3 i ma nieciekawy promień skrętu (tu ID.3 czy Born są chyba rekordzistami) więc parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach to nie jest nic przyjemnego.
Myślałem, że będzie mi brakować Android Auto, ale jakoś udaje mi się bez tego ficzeru funkcjonować
Chyba tyle...