Pulled the trigger ;)

boa

Posiadacz elektryka
Dzisiaj mija równo 4 lata jak pożegnaliśmy się z samochodami ICE i rozpoczęliśmy przygodę z EV. Tak to wyglądało poniżej te 4 lata temu, kiedy ID.3 zastąpił Tiguana oraz gdy kilka miesięcy później do ID.3 dołączył Mii.

View attachment 26513

View attachment 26515

Wszystkimi EV zrobiliśmy do tej pory dokładnie 115 976 mil czyli 186 645 km (y) Oby tak dalej...
My zrobiliśmy tego typu podwójny ruch 3 lata temu i przejechane łącznie 100 tys. km :)
 

nabrU

Moderator
Wczorajsza mała wyprawa do serca Londynu w jakże nie-angielskiej pogodzie (i bez płacenia za ULEZ i Congestion Charge) :p

123.jpg


456.jpg


789.jpg


1743849604932.png


1743849665950.png
 

nabrU

Moderator
Powinno być to chyba w temacie 'Infra w UK', ale że to lokalny (dla mnie) news to piszę tutaj. Ma powstać niedaleko mnie nowy MOP (czyli po tutejszemu MSA) na zjeździe 6 autostrady M3 (koło Basingstoke). Niby żadne halo, ale 'njus' jest taki, że projekt przewiduje 70 ładowarek dla samochodów i 8 dla ciężarówek (y)

1744323562098.png
 

nabrU

Moderator
Trochę z innej beczki. 14% zużyte i jeszcze tyle zasięgu. Może to jest rozwiązanie zamiast baterii 174kWh? ;)

P.S. I to nie jest najsłabszy tryb...

1745168551604.png
 

nabrU

Moderator
Pojeździłem trochę na rowerze po nowobudowanych rejonach mojego osiedla i aż miło widzieć jak domy powstają z EVSE w standardzie (y)

PXL_20250424_174325520.MP.jpg
 

nabrU

Moderator
Czytając kilka ostatnich stron wątku o kulcie zap......nia postanowiłem w niedzielny dzionek zrobić sobie dość prowokacyjny challenge. Dlaczego prowokacyjny: bo wycieczka była do miejsca gdzie zapie....ją czyli na tor Silverstone (a dokładnie do muzeum), a druga prowokacja to jechać całą trasę zgodne z limitem:eek: :p

Do Silverstone mamy 115 mil (cirka 185km). Naładowani przez noc do 100% wyruszamy ok 09:00. Trasa to praktycznie cały czas autostrada lub droga dwupasmowa, a te w UK mają ten sam limit co motorłej czyli 70mph / 113 km/h. Jest niedzielny poranek, ruch niewielki, więc jedzie się spokojnie te 70 na AP. Okazuje się nawet, że w większości to ja jestem wyprzedzającym, no ale rodacy powiedzą pewnie, że to ta angielska 'flegma' ;). Dojeżdżamy do Silverstone bez przekraczania limitu, udało się o_O

1746381220907.png


Dla tych co twierdzą, że Tesla oszukuje (czy to niby na przebiegu czy na zużyciu) mam też fotkę z samochodu do porównania z powyższymi danymi z TeslaFi:

PXL_20250504_094125922.jpg


Jak widać dało to zużycie 233 Wh/mi (czyli po ludzku ;) jakieś 145Wh/km) i to podobno z wiatrem w twarz, który zabrał nam całe 4% baterii a i tak wyszło prawie 2% mniejsze zużycie niż przewidywania Tesli.

PXL_20250504_121441125.jpg


A teraz nie czytać / oglądać dalej jak ktoś ma 'alergię' na ICE ;)

PXL_20250504_100635083.jpg


PXL_20250504_100701025.jpg


PXL_20250504_101210574.jpg


PXL_20250504_104210512.jpg


PXL_20250504_112236545.jpg


PXL_20250504_112647178.jpg


PXL_20250504_111813310.jpg


cdn. bo limit obrazków na jednego posta się skończył...
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Starsi Forumowicze pewnie pamiętają czasy zbierania naklejek motoryzacyjnych

PXL_20250504_103100125.jpg


Mam coś też dla kolegi @pmlody bo chyba on ma Dukata:

PXL_20250504_110510316.jpg


A żeby się nikt nie obraził, że nie jest inkluzywnie, eko i w temacie Forum ;) to bolid Formuły E też się załapał na fotkę:

PXL_20250504_103731457.jpg


A teraz trochę prowokacji o zapier...niu :p

Pierwsze Grand Prix na Silverstone odbyło się w 1948r. i do wygranej wystarczyło niewiele ponad 72 mph.

PXL_20250504_103006522.MP.jpg


Można przeżyć jak się walnie w ścianę z prędkością 110 mph i przeciążeniem 179g, ale takie cuda to tylko w F1.

PXL_20250504_105648588.jpg


I trzecie 'prowokacyjne' zdjęcie - chyba nic nie muszę tu pisać ;)

PXL_20250504_102732478.jpg


Ale udało mi się też tych 'zapier...czy' jakoś zatrzymać...

PXL_20250504_105126469.MP.jpg


Było trochę atrakcji audio-video, można też spróbować swoich sił na symulatorze. A na koniec dać się 'obrabować' w sklepie z pamiątkami F1 :p

PXL_20250504_112854410.jpg


PXL_20250504_115004559.jpg


PXL_20250504_115011700.jpg
 

nabrU

Moderator
Droga powrotna to jakiś obiadzik i zakupy więc będą poszatkowane dane z TeslaFi. No i ruch był większy więc jest 'fail' bo parę razy na kilka sekund jechałem szybciej niż 70 mph :eek:o_O (no za Chiny nie da się, bo czasami jest deczko trudno w ruchu). Więc ide do 'ciupy' za przekroczenie o 3 mph czyli niecałe 5 km/h :p. Ale jak widać starałem się mocno, więc może to będzie jakaś okoliczność łagodząca ;)

1746383155450.png

1746383190714.png


Wiatr był z tyłu i trochę z górki to i zużycie rewelka (191 Wh/mi czyli 118 Wh/km). Nieźle jak na jUKejowego 'zapier...cza' ;)

PXL_20250504_171613957.MP.jpg


Co do danych dla całej wycieczki to musicie TesliFi uwierzyć na słowo (bo po przyjeździe podłączyłem samochód do ładowania i skasowało się zużycie)

1746383781565.png

EDYTA:

Porównanie profilu prędkości z jazdy (w mph) 'tam' i 'z powrotem'

1746384205749.png

1746384268394.png
 
Last edited:

nabrU

Moderator
No i się wziął i zepsuł.... Nie no żartuję :ROFLMAO:
Ale jest jeden feler: trzęsie mi kierownicą powyżej 65 mph (czyli powyżej 'stówki' ;)) i troche jakby przenosi się na nadwozie. Im szybciej tym gorzej...

Gdyby to tylko kierownica była stawiałbym na niewyważone koła (choć stało się to dość nagle -> zgubiony ciężarek?). Ale, że wibracje przenoszą się deczko na samochód to może jakieś luzy w zawieszeniu z przodu?
Jak myślicie?

Podjadę sobie najpierw do oponiarzy i każę sprawdzić wyważenie przodu. Jeśli to nie pomoże będzie zgłoszenie do Tesli.
 
Top