Pulled the trigger ;)

nabrU

Moderator
Wada? Ty tak na serio?
Samochód ma prawie 46k km przebiegu i do tej pory zero problemów, więc nie ma co rozpaczać. Coś się po prostu mogło zużyć i daje znać o sobie albo koła trzeba doważyć itp. Do wad to tu jeszcze daleka droga...
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
W żadnym samochodzie nie musiałem wyważać kół, a tu setki postów o wibracjach na kierownicy. Na innych forach moich samochodów też ich brak. O wyważaniu dynamicznym też tylko tu czytam. A przecież to elektryk, samochód którym nie lata się za dużo autobahnami.

Ale to nie wada 😀

Może tak powinienem przedstawiać szkodę parkingową, że to w sumie nie wada. Miałbym choć jeden referral, a może jak Ty miał ich nadmiar i nie nadążał ich wykorzystywać:)
 

inter

Pionier e-mobilności
W żadnym samochodzie nie musiałem wyważać kół, a tu setki postów o wibracjach na kierownicy. Na innych forach moich samochodów też ich brak. O wyważaniu dynamicznym też tylko tu czytam. A przecież to elektryk, samochód którym nie lata się za dużo autobahnami.

Ale to nie wada 😀

Może tak powinienem przedstawiać szkodę parkingową, że to w sumie nie wada. Miałbym choć jeden referral, a może jak Ty miał ich nadmiar i nie nadążał ich wykorzystywać:)
Ja w spalinowym miałem problemy z wibracjami (czy to była Honda, Seat, Suzuki czy Hyundai), i trzeba było wyważać lub zmieniać opony.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ja w spalinowym miałem problemy z wibracjami (czy to była Honda, Seat, Suzuki czy Hyundai), i trzeba było wyważać lub zmieniać opony.
I na forach tych modeli były setki postów w tym temacie? Bo pojedyńcze wyważania kilkadziesiąt lat temu mi się zdarzały. Najczęściej po hamowaniu bez abs, albo gdy zgubiłem ciężarek starego typu.
 

inter

Pionier e-mobilności
I na forach tych modeli były setki postów w tym temacie? Bo pojedyńcze wyważania kilkadziesiąt lat temu mi się zdarzały. Najczęściej po hamowaniu bez abs, albo gdy zgubiłem ciężarek starego typu.
To odległe czasy, fora nie miały takiego zasięgu.
 

nabrU

Moderator
Cierpliwości @Wojtek Wawa, sprawdzenie wyważania mam zarezerwowane na czwartek rano i się wszystko okaże ;)
 

nabrU

Moderator
A tymczasem traska z lotniska do domu (a dokładniej z SuC koło lotniska Luton do domu). Ciutkę lepiej niż WLTP przy 104 km/h średniej (y)

1747264528554.png
 

nabrU

Moderator
Cierpliwości @Wojtek Wawa, sprawdzenie wyważania mam zarezerwowane na czwartek rano i się wszystko okaże ;)

Byłem wczoraj wyważyć przednie koła. Lewe minimalnie (10g od zewnątrz), ale prawe (czyli od strony kierownicy - bo może ma to znaczenie) jest jak niżej czyli dramat o_O.

IMG_2187 (002).jpg


Koło niby wyważyli dokładając w sumie ciężarków o wadze kostki masła i najgorsze, że to nic nie pomogło (n) Zrobiłem dzisiaj traskę i samochód trzęsie jak cholera przy prędkości od 65 mph (od 75 mph to już zęby szczękają) :(

PXL_20250516_151008260.jpg


Zachodzę więc w głowę skąd takie niewyważenie koła. Nigdzie nie walnąłem, abym o tym pamiętał ostatnio (przeciętne dziury w drogach owszem). Jeszcze ze 2 tygodnie temu wszystko było OK. Może pianka wyciszająca się odkleiła w środku i sobie lata (opony ePrimacy)?

Pozostaje mi to zgłosić do Tesli :unsure: Jakieś przypuszczenia, wskazówki? Zdjąłem nawet kołpaki i pół trasy jechałem bez nich, bo myślałem że to może coś z nimi, ale nie.
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
A tzw. test drogowy ?

Zakładam że przy kręceniu kołem na maszynie nie widać bicia felgi i opony ( promieniowego ani osiowego ) ?

Ja w sumie też dopiero też przy okazji Tesli musiałem skorzystać z tego wynalazku :confused:

Kiedyś już chyba o tym pisałem, moje największe "oponiarskie" zaskoczenie na którym dopiero chyba 5-ty wulkanizator się poznał : nie do końca dobrze dopasowane pierścienie centrujące na przednich kołach.
Wiem, że tu nie ma pierścieni, felgi ori, ale chodzi o świadomość jakie to jest wrażliwe na wszelkie błędy.
 
Top