Pulled the trigger ;)

tokwi

Posiadacz elektryka
Jak Wam się widzi moja nowa naklejana rejestracja przednia? Jak dla mnie o niebo lepiej niż ta odstająca ramka.
Jak nic zasięg się zwiększy jak w nowej TM3 :ROFLMAO:

View attachment 12991
Super.
Koledze ukradli tablicę i żeby być w porządku i nie jeździć bez numerów to na czas załatwienia wtórnika przylepił karton z numerem. Miał za to proces. U nas za taki numer to prawie do pierdla wsadzają z paragrafu podrabianie dokumentów. Cywilizowany ten wasz kraj bardziej.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Super.
Koledze ukradli tablicę i żeby być w porządku i nie jeździć bez numerów to na czas załatwienia wtórnika przylepił karton z numerem. Miał za to proces. U nas za taki numer to prawie do pierdla wsadzają z paragrafu podrabianie dokumentów. Cywilizowany ten wasz kraj bardziej.
Wypożyczalnia UK, dają Ci kluczyk i pokazują palcem samochód, pytasz gdzie dokumenty, a oni "jakie dokumenty?" 🙃
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Super.
Koledze ukradli tablicę i żeby być w porządku i nie jeździć bez numerów to na czas załatwienia wtórnika przylepił karton z numerem. Miał za to proces. U nas za taki numer to prawie do pierdla wsadzają z paragrafu podrabianie dokumentów. Cywilizowany ten wasz kraj bardziej.
Ta rejestracja jest w pełni legalna i zgodna z 'BS AU 145e'. Tablice rejestracyjne tutaj nie są żadnym ścisłym dokumentem i można je zamówić u dealera czy online za okazaniem skanu dowodu rejestracyjnego (tak jak ja zamówiłem tą rejestrację). Nie ma żadych hologramow na rejestracjach itp.
Poniżej wszelakie reguły:


Przy zakupie nowego samochodu to salon zajmuje się rejestrowaniem pojazdu w twoim imieniu. Nie ma biegania z tablicami z WK do dealera.

Wypożyczalnia UK, dają Ci kluczyk i pokazują palcem samochód, pytasz gdzie dokumenty, a oni "jakie dokumenty?" 🙃

Tak to dokładnie jest. Jadąc samochodem nie trzeba mieć przy sobie dowodu ubezpieczenia, dowodu rejestracyjnego czy prawa jazdy. Wiem, że w PL tez coś tam możecie nie miec teraz przy sobie, ale tutaj ta reguła obowiązuje od dawna.
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Jak Wam się widzi moja nowa naklejana rejestracja przednia? Jak dla mnie o niebo lepiej niż ta odstająca ramka.
Jak nic zasięg się zwiększy jak w nowej TM3 :ROFLMAO:

View attachment 12991
Mega wypas, szkoda, że u nas takich nie można. Na tesle aż sie prosi taka naklejka, pasuje jak ulał.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Trochę pojeżdżone w weekend: wycieczka do Bath (jakieś 80 mil w jedną stronę) plus na plażę do Bournemouth na doroczny AirFest (ciutkę ponad 40 mil).

Różne prędkości były (choć temperatura sprzyjająca) i jakoś samochód trzyma się średniej 215Wh/mile (czyli jakieś 13.30 kWh/100km). (y)
Było też ładowanie na SuC V3 z SOC 24% i poszło maks 192kW (y)
Niestety ACC jest daleki od ideału w porównaniu do ID.3 (n)

IMG_20230902_150724.jpg


IMG_20230902_155408.jpg


IMG_20230902_180057.jpg


IMG_20230902_200108.jpg


IMG_20230903_124403.jpg


IMG_20230903_145636.jpg


IMG_20230903_171750.jpg


 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Jak kabli nie zerwali na airshow to znaczy, że show nie było :) Takie predkosci ładowania to mam jak sumuję trzy ładowania na Green Wayu 😀
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Trochę pojeżdżone w weekend: wycieczka do Bath (jakieś 80 mil w jedną stronę) plus na plażę do Bournemouth na doroczny AirFest (ciutkę ponad 40 mil).

Różne prędkości były (choć temperatura sprzyjająca) i jakoś samochód trzyma się średniej 215Wh/mile (czyli jakieś 13.30 kWh/100km). (y)
Dobre zużycie - podobne do mojego średniego w TM3 SR+ RWD - 136 Wh/km.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Takie predkosci ładowania to mam jak sumuję trzy ładowania na Green Wayu 😀

Ja wciąż mam nadzieję na te prawie 250kW tyle, że pewnie muszę się pojawić z SOC poniżej 10%. Ale myślę, że muszę się spieszyć bo im zimniej, tym trudniej będzie to osiągnąć, nawet przy podgrzanej baterii.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ładne fotki 👍 u mnie trochę mniejsze zużycie, ale to wiadomo zależy od tego gdzie się jeździ.View attachment 13035
Wow, jak to możliwe? Też mam od kwietnia, tylko, że mniej km (8400), były autostrady po drodze, czy głównie teren górzysty? Bo co ciekawe zauważyłem, że jestem w stanie kręcić bardzo dobre wyniki właśnie w terenie górzystym dzięki rekuperacji.
 
Mało autostrad, jedynie dojazdowo między miastami, miałem tylko 2 trasy gdzie jechałem non stop 120 autostradą jakieś 200 km, no i powrót 200 km z odbioru z Warszawy :) Normalna lokalna jazda bez jakiegoś oszczędzania to jest u mnie zazwyczaj między 95 a 105 wh w taką (idealną) pogodę jak dzisiaj. Teren bardziej płaski z lekkimi wzniesieniami.
 

Pleśniak

Zadomawiam się
Niestety ACC jest daleki od ideału w porównaniu do ID.3 (n)
Mógłbyś rozwinąć? Jeżdżę teraz Seatem i na trasie używam dużo ACC - nie ma tu żadnego zwalniania przed zakrętem i korzystania z GPS, ale działa bardzo przyzwoicie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Mógłbyś rozwinąć? Jeżdżę teraz Seatem i na trasie używam dużo ACC - nie ma tu żadnego zwalniania przed zakrętem i korzystania z GPS, ale działa bardzo przyzwoicie.
Większość producentów używa do ACC systemu firmy MobilEye (są różne wersje i edycje) - dokonują jego wdrożenia, to jest tak naprawdę ten sam system, ale jest zintegrowany z konkretną platformą.

Większość tych systemów używa do ACC jednej kamery umieszczonej na wysokości lusterka, miałem taki system w BMW.

Bjorn Nyland jeździ dosyć dużo różnymi samochodami i uważa, że AutoPilot najlepszy, ja mam porównanie jedynie z BMW (też MobilEye) i jest duża różnica na korzyść AutoPilota - system BMW potrafił "wypaść" z pasa ruchu na ostrzejszych zakrętach i nie dawał się aktywować w wielu miejscach m.in. na drogach bez oznakowania pasa.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mógłbyś rozwinąć? Jeżdżę teraz Seatem i na trasie używam dużo ACC - nie ma tu żadnego zwalniania przed zakrętem i korzystania z GPS, ale działa bardzo przyzwoicie.
A co to jest ACC?
 

ypl

Pionier e-mobilności
adaptive cruise control - tempomaty zaawansowane z utrzymaniem pasa ruchu i odległości od innego pojazdu
Aaaaaaa no racja :D
 

Pleśniak

Zadomawiam się
Większość producentów używa do ACC systemu firmy MobilEye (są różne wersje i edycje) - dokonują jego wdrożenia, to jest tak naprawdę ten sam system, ale jest zintegrowany z konkretną platformą.

Większość tych systemów używa do ACC jednej kamery umieszczonej na wysokości lusterka, miałem taki system w BMW.

Bjorn Nyland jeździ dosyć dużo różnymi samochodami i uważa, że AutoPilot najlepszy, ja mam porównanie jedynie z BMW (też MobilEye) i jest duża różnica na korzyść AutoPilota - system BMW potrafił "wypaść" z pasa ruchu na ostrzejszych zakrętach i nie dawał się aktywować w wielu miejscach m.in. na drogach bez oznakowania pasa.
Autopilota pewnie bym użył parę razy jako ciekawostkę, ale jeśli ACC by działał kiepsko to dla mnie spora wada... Co ekspert to inna opinia :)
Chyba jednak będę musiał odżałować trochę grosza i wypożyczyć Teslę przed zakupem na kilka dni, bo człowiek napalony, a w sumie obecnemu autu nic nie brakuje :)
A tak wyjdzie w praniu co na plus a co na minus, a minusów pewnie więcej niż się człowiek spodziewa.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Autopilota pewnie bym użył parę razy jako ciekawostkę, ale jeśli ACC by działał kiepsko to dla mnie spora wada... Co ekspert to inna opinia :)
Chyba jednak będę musiał odżałować trochę grosza i wypożyczyć Teslę przed zakupem na kilka dni, bo człowiek napalony, a w sumie obecnemu autu nic nie brakuje :)
A tak wyjdzie w praniu co na plus a co na minus, a minusów pewnie więcej niż się człowiek spodziewa.
Na długie trasy AutoPilot ważna rzecz wg mnie, większość tras szybkiego ruchu robię na AP.
 
Top