Rady dla kupującego pierwszego elektryka

shago

Fachowiec
Zapewnię chodzi o różnice w odbiorze auta przy ruszaniu i przy przyśpieszaniu powyżej 100 km/h. Faktycznie jest to mocno odczuwalne, ponieważ auto już tak nie odjeżdża, jak przy starcie ze świateł czy z niewielkich prędkości po prostu. Mimo wszystko nie nazwałbym tego nędzą - jest ok. W spalinowych autach po prostu przy 6 sekundach do setki nie masz tej różnicy tak odczuwalnej. W AWD też jest, ale tam auto wciąż robi w moment 170 ze 110. Dosłownie w moment.

I na pewno pierwsze co bym zmienił w RWD to opony na może mniej ekonomiczne i zabierające trochę zasięgu, ale bardziej przyczepne. W AWD to uchodzi, napęd na przód niweluje wszystkie problemy. Ale przy napędzie na tył ja na pewno poszedłbym w bezpieczeństwo kosztem zasięgu.

Aaaa.. i szybciej bym przechodził na zimówki niż w wcześniej przechodziłem. Bałbym się jak cholerą jechać z tymi twardymi oponami przy temperaturach w pobliżu zera, a już w deszczu to nie ma o czym gadać.

RWD 150 ma na liczniku w jakieś 14s. Bądźmy poważni, tego nie można nazwać słabym wynikiem kiedy się przesiadasz z Octavii, Golfa, czy Focusa z silnikami dla ludu :)

 

shago

Fachowiec
Jeździłem w zeszłym tygodniu Y, LR RWD i performance. Dla mnie jeżdżącego na codzienne passatem TDI 140 KM oba auta były piekielnie szybkie (nie jechałem szybciej niż 160), jedyna różnica to głośność. W RWD dużo częściej było słychać dźwięk obciążonego silnika, no ale bez porównania do spalinowki. Jedynie nie ufam napędowi na tył, a wydając tyle kasy uważam że napęd na 4 się przyda. Za więcej kiedyś sprzedam. Różnica w cenie praktycznie taka sama jak w spalinowkach dopłata za sam napęd na 4, a za to mamy inne 'gratisy'.

Różnica nie jest taka sama jeżeli ktoś kupuję na osobę prywatną. LR możesz kupić tylko w kolorze białym jeżeli chcesz dopłatę. Każdy inny kolor zmienia różnicę w cenie z 24k na 41k bo odpada dopłata.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
1. Tak bierz AWD
2. Nie warto, zgłosisz póżniej
3. W zimie nie ma żadnego problemu, tylko nie polewaj szyb gorącą wodą
4. Możesz sobie dokupic podkładki do wymiany kół.
5. Jak nie jeżdzisz po schodach i nie spuszczasz jej z przepaści nie ma szans na problemy z podowziem.
6. W zależności od twoich zniżek od 5-10k rok. Nie bierz dodatkowego ubezpieczenia na szyby.
7. Śledzisz ceny, jak są jakieś znizki na nowe auta wszyscy będą o tym pisać. Możesz zdecydować się na certyfikowaną tesle używana. Jest to jedno z pewniejszych źródeł na używkę.
8. Gotówką jest zawsze najtaniej.
9. Nie kupuj EAP. Nie warto.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
O osiągi tu w ogóle nie pytam, miałem okazję wręcz się ich przestraszyć w najtańszej RWD. Gdyby jednak LR RWD był w cenie +10-15 k zł, to bym się na 100% skusił.

Elektryczne 6 s do 100 kmh jest odczuwalne dużo mocniej niż spalinowe 6 s do 100 kmh. Wiem, bo dokładnie z takiego samochodu się przesiadłem po jeździe testowej i wydawał się zepsuty po raptem 2 h w tesli.
 

.Kropek.

Zadomawiam się
Gdyby jednak LR RWD był w cenie +10-15 k zł, to bym się na 100% skusił.
Możesz zamówić RWD SR, jak zadzwonią to powiedz że chcesz dopłacić do RWD LR to może Ci sprzedadzą opcje spod lady.
Sprzedaż nie jest tak dobra jakby chcieli więc spróbuj - może się uda. W końcu takie opcje sprzedawali aby zrobić wynik pod koniec chyba Q12024 przed highlandem.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
O osiągi tu w ogóle nie pytam, miałem okazję wręcz się ich przestraszyć w najtańszej RWD. Gdyby jednak LR RWD był w cenie +10-15 k zł, to bym się na 100% skusił.

Elektryczne 6 s do 100 kmh jest odczuwalne dużo mocniej niż spalinowe 6 s do 100 kmh. Wiem, bo dokładnie z takiego samochodu się przesiadłem po jeździe testowej i wydawał się zepsuty po raptem 2 h w tesli.
Przy AWD masz 4.4 i można sobie zrobić krzywdę, a jak ci się znudzi zawsze sobie możesz dokupić Boosta na urodziny :)

A tak na poważnie to AWD mocno daje rade, w zimie łatwiej przyspieszyć niż zahamować, jako kwesia bezpieczeństwa nie liczyłbym kasy na taką funkcje. W dodatku przy dwóch silnikach, jak jeden ci padnie, to nadal możesz jechać.
 

.Kropek.

Zadomawiam się
W dodatku przy dwóch silnikach, jak jeden ci padnie, to nadal możesz jechać.
I to niestety nie jest prawdą jeśli padnie tylny bo są one w układzie Master i Slave gdzie tył to Master.
To co napisałeś to cytatem marketingowym Tesli i jak to w marketingu jest to prawie prawda, prawie...
 

nabrU

Moderator
Gdyby była LR RWD nie zastanawiałbym się ani jednej chwili nad wersją. Póki co nie ma (ktoś pamięta kiedy przedHighland LR RWD pojawił się w UE po USA - ile czekaliśmy na to?).
TM3 LR RWD pojawiła się chyba w marcu 2023 w Europie. Najpierw oferowana była wyłącznie dla flot a potem w wakacje również na stronie Tesli dla zwykłych zjadaczy chleba. W USA chyba nie była nawet oferowana w tym roczniku (byla chyba u nich wcześniej w 2018)

Co do utraty trakcji w Tesli to nikt widzę nie obwinił fantastycznego błyszczącego się i cholernie śliskiego po deszczu polskiego asfaltu. A to dla mnie jest ważniejszy czynnik być może niż opony czy AWD..

@Wojtek Wawa, bądź dorosły i podejmij tą decyzję sam ( choć ja widzę, że decyzja już chyba podjęta i tylko szukasz potwierdzenia ;) ) bo tylko Ty na prawdę wiesz co Ci trzeba.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Możesz rozwinąć? Bo mam dziwne wrażenie czytając cały post, że mamy do czynienia z kimś, kto lubi "szybko ale bezpiecznie".
No to masz złe wrażenie. Po całokształcie twoich wypowiedzi w tym wątku widzę nie jesteś odpowiednią osobą do dyskusji RWD vs AWD 🙂 Pozostaje tylko się cieszyć, 25k w kieszeni 😉
 
Top