Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
iX pomimo większych wymiarów zewnętrznych ma mniejszy bagażnik i przestrzeń w środku od TMY,
Tak, rzeczywiście ma większe wymiary zewnętrzne, ale bagażnik nie jest znacząco lecz chyba taki sam, jak nie trochę większy, TMY 96cm (szer) x 115cm (długość) vs iX 110cm x 100cm. Mam też wrażenie, że w iX jest bardziej ustawny i linia iX mniej opada więc wydaje mi się, że jednak w iX może być minimalnie większy.

Przestrzeni w iX wydaje mi się, że jest jednak zdecydowanie więcej.

po za tym żeby porównać z TMY Juniper awd to trzeba wziąć pod uwagę model ix 60 który cennikowo jest prawie dwa razy droższy i co dostajemy w bmw za ta kasę w porównaniu do TMY.
Nie trzeba, bo przyspieszenie 5,1s w iX XDrive 45 to 5,1 sekundy, więc wystarczy.

- gorsza wydajność większe zużycie
Tak, ale za to większy zasięg.

- mniejszy w środku
Mi się właśnie TMY wydaje mniejszy w środku.

- gorsze osiagi 4,6 do 4,3 z boostem w TMY
To nie ma dla mnie znaczenia, w sumie tak jak pozostałe punkty.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Myślę, że nikomu z bmw, MB czy Porsche nie przyszło do głowy, że będą porównywani na poważnie z TMY ;) dotknij, zobacz, przejedź się. Pneumatyka a TMY to dwa światy. Nie ma sensu tu pisać, poczuj te auta i będzie wszystko jasne dla Ciebie. Każdy docenia/zauwaza inne rzeczy i to jest naturalne.
Fajnie się patrzy, jak emocje wzbudza to, czy suv ma do setki 4.6 czy 4.3 sekundy i to miałoby przesądzać o zakupie 😳
Ogólnie to już dawno miałem kupić TMY, ale cały czas żona mi marudzi, że jej się nie podoba, więc szukam alternatyw :) Ostatnio spodobał jej się EQE SUV właśnie, ale mi tak średnio on się podoba :(

Miałem okazję ostatnio siedzieć w BMW iX i jakość wykończenia na pewno lepsza niż w TMY, system BMW chyba też wydaje się pomimo wszystko lepszy.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Właśnie nie rozumiem tego, dlaczego każdy z nich jest z innej parafii?
Tj. jeszcze TMY vs pozostałe 2 to tak, ale już EQE SUV vs iX to nie za bardzo :(
Nie wiem czemu, ale myśląc o EQE miałem na myśli sedena, nie Suv. Anyway...
Y to średniak. iX i EQE Suv to mimo wszystko (*) premium. Ceny EQE zaczynające się od 400k to praktycznie x2 podstawowej Tesli. Bmw niewiele brakuje :) Jakby nie patrzył, porównujesz totalnie rożne segmenty. Wymiarowo Tesla również jest najmniejsza. Jazdy, jazdy, jazdy.
Acha, a samochód ma się podobać kierowcy :)

*) siedziałem w paru nowych Mercedesach, fakt, że nie elektrykach, ale ich jakość była porażająca (w negatywnym sensie). Plastik-fantastik, po lekkim naciśnięciu trzeszczy, w ogóle ilość plastiku była przytłaczająca, ten błyszczący rysujący się od patrzenia to dramat. Nic mi premium nie przypominało. Za to BMW zupełnie inna klasa, tam znacznie bardziej czułem te premium.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Nie wiem czemu, ale myśląc o EQE miałem na myśli sedena,
Mój błąd, bo w pierwszym poście napisałem tylko EQE.
nie Suv. Anyway...
Y to średniak. iX i EQE Suv to mimo wszystko (*) premium. Ceny EQE zaczynające się od 400k to praktycznie x2 podstawowej Tesli. Bmw niewiele brakuje :) Jakby nie patrzył, porównujesz totalnie rożne segmenty. Wymiarowo Tesla również jest najmniejsza. Jazdy, jazdy, jazdy.
Acha, a samochód ma się podobać kierowcy :)
Tak muszę się przejść na jazdę próbną iX :)
 

arcykot

Zadomawiam się
Tak, rzeczywiście ma większe wymiary zewnętrzne, ale bagażnik nie jest znacząco lecz chyba taki sam, jak nie trochę większy, TMY 96cm (szer) x 115cm (długość) vs iX 110cm x 100cm. Mam też wrażenie, że w iX jest bardziej ustawny i linia iX mniej opada więc wydaje mi się, że jednak w iX może być minimalnie większy.

Przestrzeni w iX wydaje mi się, że jest jednak zdecydowanie więcej.


Nie trzeba, bo przyspieszenie 5,1s w iX XDrive 45 to 5,1 sekundy, więc wystarczy.


Tak, ale za to większy zasięg.


Mi się właśnie TMY wydaje mniejszy w środku.


To nie ma dla mnie znaczenia, w sumie tak jak pozostałe punkty.
Odpisał Pan na mój post ale nie sprawdził dokładnie
Jest tam link do testu Bjorna z kartonami i TMY pomimo mniejszych rozmiarów zewnętrznych jest większy w środku.
Alternatywa dla TMY AWD Juniper jest ix60, który kosztuje sporo więcej.
Mamy wolny wybór i dobrze, ale z pewnymi faktami ( link do porównania który zamiescilem) nie ma co dyskutować juniper pod względem całokształtu jest bardziej przemyślany od BMW ix, a to czy ktoś woli bardziej szpanerski BMW albo minimalistyczny teslowy design to już rzecz gustu.
 

arcykot

Zadomawiam się
Nie wiem czemu, ale myśląc o EQE miałem na myśli sedena, nie Suv. Anyway...
Y to średniak. iX i EQE Suv to mimo wszystko (*) premium. Ceny EQE zaczynające się od 400k to praktycznie x2 podstawowej Tesli. Bmw niewiele brakuje :) Jakby nie patrzył, porównujesz totalnie rożne segmenty. Wymiarowo Tesla również jest najmniejsza. Jazdy, jazdy, jazdy.
Acha, a samochód ma się podobać kierowcy :)

*) siedziałem w paru nowych Mercedesach, fakt, że nie elektrykach, ale ich jakość była porażająca (w negatywnym sensie). Plastik-fantastik, po lekkim naciśnięciu trzeszczy, w ogóle ilość plastiku była przytłaczająca, ten błyszczący rysujący się od patrzenia to dramat. Nic mi premium nie przypominało. Za to BMW zupełnie inna klasa, tam znacznie bardziej czułem te premium.
Proszę nie wprowadzać w blad, Tesla TMY jest większa w środku i ma większy bagażnik od BMW iX
 

matros

Fachowiec
Przebrnąłem przez wszystkie strony tego wątku i jak dla mnie to Tobie bardzo to BMW się podoba ale starasz się przekonać do Tesli głównie ze względu na cenę (mam wrażenie, że głównie dlatego bo to pierwszy EV i nie chcesz zbyt dużo wydać żeby sobie potestować).
Moim zdaniem:
- jeżeli Cię stać to bierz BMW. Będziesz zadowolony.
- jeżeli masz ograniczony budżet i ciągle chcesz elektryka to bierz Teslę (tylko pamiętaj że codziennie będziesz na nią patrzył i dumał czy nie lepiej było kupić BMW)
- osobiście bym poczekał na nowe iX3
 
Top