Żeby
bezpiecznie ładować samochód elektryczny. Można nadrutować, ominąć zabezpieczenia i trzymać kciuki.
Dlatego, że samochód oczekuje sygnału na pinie Control Pilot.
Czym byś chciał się podpiąć? Kablem Type2 tego nie zrobisz, bo on z obu stron ma Type2, a nie np. Schuko.
Ładowarka nie jest przenośna w tym znaczeniu jak myślisz. Ładowarka jest wbudowana w samochód i jeździ z Tobą jako część samochodu.
Jeśli chcesz korzystać tylko z publicznych stacji albo gościsz u kogoś kto ma wallbox to nie potrzebujesz kabla z EVSE.
Są dwa rodzaje kabli:
- Kabel Type 2, zazwyczaj niebieski, ale nie tylko, to wyłącznie przedłużacz - łączy piny z wallbox czy publicznej ładowarki z pinami w gnieździe samochodu. Zakończony jest z dwóch stron wtyczką Type2.
View attachment 21997
- Kabel EVSE - ten ma gdzieś na kablu zaszyty układ sterujący. Z jednej strony ma Type2 - do samochodu, z drugiej strony ma wtyczkę do gniazda używanego w sieci elektrycznej w domach - np Schuko 230V albo czerwoną trójfazową.
View attachment 21998
Celem EVSE jest bezpieczne dostarczenie energii elektrycznej do samochodu.
EVSE to skrót od Electric Vehicle Supply Equipment. To nie jest ładowarka. To jest tylko stycznik z odrobiną rozumu w postaci zabezpieczeń, który monitoruje czy wszystko idzie zgodnie z oczekiwaniami - temperatura ok, uziemienie jest, prąd mniejszy niż graniczna wartość.
Więc Wallbox to też jest EVSE, ale nie przenośne.
W telefonach działa to podobnie - ładowarka jest w telefonie. To co wtykasz do ściany zamienia 230V zmiennie na 5V stałe, a sterowanie ładowaniem znajduje się w telefonie, a nie w kostce w gniazdku.
Obejrzyj ten film (z listy, którą wcześniej wysłałem) to powinien rozwiać sporo wątpliwości.