Ranking kart / aplikacji roamingowych do ładowania EV

nabrU

Pionier e-mobilności
Nie trzeba na Niemca.
Mi kartę przysłali bez kombinacji.
Ale cenowo nie są konkurencyjni...

No ale dyskusja nie jest czy cenowo są OK, tylko jak zminimalizować ilość kart. A ta ogarnia ponad 600 tyś. ładowarek w całej Europie, jedną w Egipcie i Jordanii i kilka w Izraelu, trochę w Tajlandii, Hong Kongu, USA i paru innych miejscach 😉
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale ich warunki mają zero wspólnego z normalnością.
Pytałem więc, czy coś się zmieniło, czy autor tego stwierdzenia nie wie jakie one są....
Warunki są słabe, ceny ładowania także. Jednak jak ktoś jest uparty, albo ma wszystko gdzieś, to się da 😉
 

Dyzio

Zadomawiam się
@Dyzio Jak będziesz już jechał, to i tak naładujesz się w Gdańsku, później pewnie na paru GW (kup sobie abo), a na Litwie to już jak ci podejdzie. W okolicach Gdańska masz generalnie szybkie ładowarki GW, w NDG ma się otworzyć Shell (ale ogarniać go ma karta GW, bo jak na razie Shell jest niechętny Polakom). Na północy przydaje się jeszcze Orlen, bo jest trochę słupków AC, gdzie można się podładować i przy okazji zaparkować.
Shell ma opinię działającego ze wszystkim, ale ceny ma kompletnie z kosmosu. Jeżeli już chcesz przebrnąć przez proces zamawiania tej karty (mi się nie chce), to raczej nie po to, żeby go używać.
Ceny się różnią, ale to nie ma aż takiego znaczenia, bo zwykle ładowanie jest jak tankowanie BMW E39 - 50zł, może stówka, jak akurat jesteś po wypłacie i jazda do następnej ładowarki. Ile wyjdzie, to wyjdzie.

I prosta uwaga - tak jak pisze @mALEK - to nie lot na Marsa. Nie wiem jak sobie radzi z planowaniem navi w MG, ale mapę ładowarek ma, jakoś trasę zaplanuje. Swojego Tostera (TM) odbierałem miesiąc temu i też panika "jak ja tym z Warszawy do Trójmiasta dojadę". Planowanie w ABRP, zakładania kont i instalowanie aplikacji, szachy 3D. I też niby poczytałem, pooglądałem i powinienem wiedzieć, że to żadne rocket science, ale jednak te opowiastki internetowe o tym jak to ktoś musiał 5 obiadów jednego dnia zjeść ryją banię. Podjechałem na jedną ładowarkę, drugą, trzecią i okazało się, że tym się jeździ podobnie jak spalinowym. Na początku oczywiście strach, że "już tylko 40% zostało", szukanie ładowarek itd. Ale jak do tej pory (~3 tysiące km) raz miałem problem z podłączeniem, działająca ładowarka była parę km dalej.

Nie no ja mam właśnie kartę shell recharge, greenway, mobility + , orlen i w te wakacje planuje własnie trochę mazury , Litwę, Łotwę, Czechy , Słowację i Skandynawię i mam własnie pytanie do siebie

Czy wystarczy mi tylko karta Greenway , czy muszę mieć awaryjnie kartę Shella który kosztuje mnie 10zł miesięcznie , czy może obie gówno mi dadzą za granicą.

Patrzę na tą Litwę bo to ciekawy przykład. Shell i Greenway dają nam w sumie tylko ładowarki lidla 50kw i jakieś 22kw w roamingu i koniec.

A wokół Wilna są 3 CCS2 150-300kw firmy IGNITSON i ELEKTRUM i nikt ich nie ma. po 0,45 cena za kwh !!!


W Polsce ostatnio ładowałem się w świeciu ładowarką której firmy nie znałem i płaciłem kartą, wklepywałem jakieś dane z klawiaturki 5 minut zmarnowane, mordęga a teraz patrze że mogłem greenwaya użyć i shella :D
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
No ale dyskusja nie jest czy cenowo są OK, (...)
Dyskusja jest o tym, o czym chcą powiedzieć dyskutanci.
Nie jest ważne ilu operatorów obsługuje firma XY, bo to nie zawody w biegu do wszystkich ładowarek, tylko do bliskich bieżącego miejsca docelowego.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Elocity wypowiedziało jednostronnie roaming firmie Equay.
Już się tanio kartą Equay na Elocity/Budimexie/Noxo nie naładujemy...
 
Top