Oczywiście, tylko jeszcze muszą istnieć stacje, które akurat ten standard uwierzytelniania/autoryzacji obsługują. Patrząc na Ekoen - aktualnie 5 sztuk działających, 2 w trakcie budowy. Trochę mało. Podobno Ionity też to obsługuje, dorzućmy kolejne 5 (nie chce mi się sprawdzać).
Tesla ma coś koło 12 SuC w PL w "swoim" standardzie.
No i właśnie to jest problemem. Plus brak jasnej informacji "za ile". Ja się nie kłócę, czy eMach jest lepszy od 3/Y.
Zależy gdzie mieszkasz. Jeżeli masz gniazdko w domu, to będziesz się ładował w domu. Jak nie masz, to zaczniesz kombinować jak je mieć. Jeżeli naprawdę nie da się mieć własnego gniazdka, to musisz popatrzeć co jest w pobliżu.
GW - moim zdaniem podstawa. Założyć konto, podpiąć kartę, zamówić kartę RFID (10zł i trochę się czeka). Spiąć kartę. Można na nich narzekać, bo ceny nie takie, bo gdzieś tam mają 50kW, a nie 150kW, ale jest to chyba największa sieć szybkich ładowarek.
Jeżeli będziesz się ładować z publicznych AC - po prostu poszukaj co jest w pobliżu miejsc w których bywasz. Wtedy ewentualnie zainstaluj aplikacje od Orlen, Tauron, czy co tam masz.
Pomimo moich narzekań w tym wątku - to nie jest aż tak straszne. Wyszukujesz w PlugShare ładowarkę, podjeżdżasz, instalujesz aplikację, zakładasz konto, podpinasz kartę. Po drodze poleci kilka wezwań do św. Magdaleny, ale ogarniesz. Po 2-3 tysiącach kilometrów będziesz miał wszystko co ci potrzebne
Tak, te karty, apki, abonamenty to zło. Ale da się z nim żyć.