Ranking kart / aplikacji roamingowych do ładowania EV

nabrU

Pionier e-mobilności
Pisałem o karcie Electroverse (bo macie problem dostać Shell), która ma spore pokrycie Europy. Ale jakoś 'wzięcia' nie miała chyba ;)

 

Dyzio

Zadomawiam się
Pisałem o karcie Electroverse (bo macie problem dostać Shell), która ma spore pokrycie Europy. Ale jakoś 'wzięcia' nie miała chyba ;)

Napiszcie coś więcej
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Przykro mi, ale jedynym znanym mi rozwiązaniem takich problemów jest wybór samochodu, który po prostu to umożliwia.
Oczywiście, tylko jeszcze muszą istnieć stacje, które akurat ten standard uwierzytelniania/autoryzacji obsługują. Patrząc na Ekoen - aktualnie 5 sztuk działających, 2 w trakcie budowy. Trochę mało. Podobno Ionity też to obsługuje, dorzućmy kolejne 5 (nie chce mi się sprawdzać).
Tesla ma coś koło 12 SuC w PL w "swoim" standardzie.
No i właśnie to jest problemem. Plus brak jasnej informacji "za ile". Ja się nie kłócę, czy eMach jest lepszy od 3/Y.
Wersja ekonomiczna

GreenWay + Mobility+, + ETauron + ORLEN

Wersja minimum

SHELL + ETauron + Orlen : )

Zależy gdzie mieszkasz. Jeżeli masz gniazdko w domu, to będziesz się ładował w domu. Jak nie masz, to zaczniesz kombinować jak je mieć. Jeżeli naprawdę nie da się mieć własnego gniazdka, to musisz popatrzeć co jest w pobliżu.
GW - moim zdaniem podstawa. Założyć konto, podpiąć kartę, zamówić kartę RFID (10zł i trochę się czeka). Spiąć kartę. Można na nich narzekać, bo ceny nie takie, bo gdzieś tam mają 50kW, a nie 150kW, ale jest to chyba największa sieć szybkich ładowarek.
Jeżeli będziesz się ładować z publicznych AC - po prostu poszukaj co jest w pobliżu miejsc w których bywasz. Wtedy ewentualnie zainstaluj aplikacje od Orlen, Tauron, czy co tam masz.
Pomimo moich narzekań w tym wątku - to nie jest aż tak straszne. Wyszukujesz w PlugShare ładowarkę, podjeżdżasz, instalujesz aplikację, zakładasz konto, podpinasz kartę. Po drodze poleci kilka wezwań do św. Magdaleny, ale ogarniesz. Po 2-3 tysiącach kilometrów będziesz miał wszystko co ci potrzebne :D
Tak, te karty, apki, abonamenty to zło. Ale da się z nim żyć.
 

nabrU

Pionier e-mobilności

Dyzio

Zadomawiam się
No ale, że co? Wszystko jest tutaj: https://electroverse.octopus.energy/map
Jedyny problem, to trzeba chyba 'na Niemca' jak z Shell i innymi...
No i własnie po to jest tabela którą robie która pokazuje że electroverse nie ma takiego zasięgu roamingowego jak np. shell czy mobility +

Jak również cena lidl w Kownie : 0.77 euro, mobility 0,69 euro , shell 0,73 euro a greenway w suwałkach 4,16zł. Dopisze ich do tabeli.


Shell recharge na firmę normalnie działa w PL z polską FV
 

Dyzio

Zadomawiam się
Oczywiście, tylko jeszcze muszą istnieć stacje, które akurat ten standard uwierzytelniania/autoryzacji obsługują. Patrząc na Ekoen - aktualnie 5 sztuk działających, 2 w trakcie budowy. Trochę mało. Podobno Ionity też to obsługuje, dorzućmy kolejne 5 (nie chce mi się sprawdzać).
Tesla ma coś koło 12 SuC w PL w "swoim" standardzie.
No i właśnie to jest problemem. Plus brak jasnej informacji "za ile". Ja się nie kłócę, czy eMach jest lepszy od 3/Y.


Zależy gdzie mieszkasz. Jeżeli masz gniazdko w domu, to będziesz się ładował w domu. Jak nie masz, to zaczniesz kombinować jak je mieć. Jeżeli naprawdę nie da się mieć własnego gniazdka, to musisz popatrzeć co jest w pobliżu.
GW - moim zdaniem podstawa. Założyć konto, podpiąć kartę, zamówić kartę RFID (10zł i trochę się czeka). Spiąć kartę. Można na nich narzekać, bo ceny nie takie, bo gdzieś tam mają 50kW, a nie 150kW, ale jest to chyba największa sieć szybkich ładowarek.
Jeżeli będziesz się ładować z publicznych AC - po prostu poszukaj co jest w pobliżu miejsc w których bywasz. Wtedy ewentualnie zainstaluj aplikacje od Orlen, Tauron, czy co tam masz.
Pomimo moich narzekań w tym wątku - to nie jest aż tak straszne. Wyszukujesz w PlugShare ładowarkę, podjeżdżasz, instalujesz aplikację, zakładasz konto, podpinasz kartę. Po drodze poleci kilka wezwań do św. Magdaleny, ale ogarniesz. Po 2-3 tysiącach kilometrów będziesz miał wszystko co ci potrzebne :D
Tak, te karty, apki, abonamenty to zło. Ale da się z nim żyć.

Tabelka ma być po to aby się przygotować za wczasu i wiedzieć że tam korzystam z karty greenway a tam z aplikacji mobility+ itd. :) To że się w domu mogę załadować bo mi nie pomaga jak jadę z Gdańska do Podbrodzia w Litwie :D
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
No i własnie po to jest tabela którą robie która pokazuje że electroverse nie ma takiego zasięgu roamingowego jak np. shell czy mobility +

Shell recharge na firmę normalnie działa w PL z polską FV
Ty z niemcowa nadajesz, że chcesz się w Polszcze apką od EnBW ładować?

A Shell "na firmę" to inny Shell niż "dla ludzi". Ponoć cza abo płacić.
 

mALEK

Posiadacz elektryka
a potem sie dziwia, ze za BEV ciagnie sie jak smrod opinia, ze bez wczesniejszego zaawansowanego planowania/przygotowania/rozkminiania/excelowania, nie da sie nigdzie jechac. nie wiem. wsiadam, jade, musze sie naladowac, klikam w navi i sie laduje. to nie lot w kosmos, abym podchodzil do tego jak do "Kerbali".
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
@Dyzio Jak będziesz już jechał, to i tak naładujesz się w Gdańsku, później pewnie na paru GW (kup sobie abo), a na Litwie to już jak ci podejdzie. W okolicach Gdańska masz generalnie szybkie ładowarki GW, w NDG ma się otworzyć Shell (ale ogarniać go ma karta GW, bo jak na razie Shell jest niechętny Polakom). Na północy przydaje się jeszcze Orlen, bo jest trochę słupków AC, gdzie można się podładować i przy okazji zaparkować.
Shell ma opinię działającego ze wszystkim, ale ceny ma kompletnie z kosmosu. Jeżeli już chcesz przebrnąć przez proces zamawiania tej karty (mi się nie chce), to raczej nie po to, żeby go używać.
Ceny się różnią, ale to nie ma aż takiego znaczenia, bo zwykle ładowanie jest jak tankowanie BMW E39 - 50zł, może stówka, jak akurat jesteś po wypłacie i jazda do następnej ładowarki. Ile wyjdzie, to wyjdzie.

I prosta uwaga - tak jak pisze @mALEK - to nie lot na Marsa. Nie wiem jak sobie radzi z planowaniem navi w MG, ale mapę ładowarek ma, jakoś trasę zaplanuje. Swojego Tostera (TM) odbierałem miesiąc temu i też panika "jak ja tym z Warszawy do Trójmiasta dojadę". Planowanie w ABRP, zakładania kont i instalowanie aplikacji, szachy 3D. I też niby poczytałem, pooglądałem i powinienem wiedzieć, że to żadne rocket science, ale jednak te opowiastki internetowe o tym jak to ktoś musiał 5 obiadów jednego dnia zjeść ryją banię. Podjechałem na jedną ładowarkę, drugą, trzecią i okazało się, że tym się jeździ podobnie jak spalinowym. Na początku oczywiście strach, że "już tylko 40% zostało", szukanie ładowarek itd. Ale jak do tej pory (~3 tysiące km) raz miałem problem z podłączeniem, działająca ładowarka była parę km dalej.
 
Top