Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

nabrU

Moderator
Miłej niedzieli ... 'beznadziejny elektryk' w zimie znowu się sprawdził chyba lepiej niż ICE.

Musisz kiedyś zrobić zestawienie swoich opinii na temat BEV: tych 'z zamierzchłych czasów' i tych ostatnich ;) Fajnie by się czytało...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Musisz kiedyś zrobić zestawienie swoich opinii na temat BEV: tych 'z zamierzchłych czasów' i tych ostatnich ;) Fajnie by się czytało...
Powinienem napisać .. nie będę się ośmieszał :cool: .. ale na poważnie, to nie sądzę aby moje opinia się bardzo zmieniła .. być może te bardzo wczesne .. ale jak zrobiłem analitykę to stwierdziłem że na rynku jest tylko jeden elektryk który spełnia moje wymagania .. i dalej w sumie to podtrzymuje ;-)
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Widać, że elektryk bardziej się sprawdza jako budka do stania w korkach :) Jak czekam za dzieciakami to też wolę w elektryku bo w spalinowym niehumanitarnie stać na włączonym silniku :)
 

nabrU

Moderator
Jak czekam za dzieciakami to też wolę w elektryku bo w spalinowym niehumanitarnie stać na włączonym silniku :)

Humanitarnie czy nie, w niektórych krajach nie wolno stać na włączonym silniku :unsure:
 

mALEK

Pionier e-mobilności
tak odnosnie temp. w samochodach. jadac sobie, juz znudzilo mnie szukanie BEV - rzadkosc taka, ze jak widze, to juz zdaze zapomniec , ze "szukalem". wiec mam inny sport dla urozmaicenia czasu spedzonego w BEV - ogladanie tych wszyskich ludzi w ICE w czapkach, kurtkach, rekawiczkach z minami potwierdzajacymi, ze zdecydowanie .izdzi w aucie :D az przykro patrzec, bo zanim sie autko im rogrzeje, to w 90% przypadkow wlasnie dojada na miejsce ;)
 

nabrU

Moderator
@mALEK
Takie historie przytrafiają się w BEV także, jak ich kierowcy oszczędzają (a pierwsze do wyłączenia jak kiepsko z zasięgiem jest ogrzewanie), więc bym się tak nie uśmiechał...
 

nabrU

Moderator
co innego wlasny wybor, a co innego ograniczenia technologiczne.

Większość nowych ICE ma nic innego jak dodatkowe grzałki elektryczne do ogrzewania wnętrza (i nie mówie tutaj o Webasto jak by co). Mój poprzedni Tiguan 2.0TDI z 2019 roku tak miał, więc ciepło było równie szybko jak w BEV choć to diesel :eek:

An electrical auxiliary air heater is installed in diesel vehicles. The electrical auxiliary air heater is a combination of a PTC heater element with an integrated control unit. It is installed downstream of the heat exchanger and provides additional heating of the vehicle interior after cold-starting the engine. The electrical auxiliary air heater directly heats the air which enters the vehicle interior. It acquires all information needed for operation via the convenience CAN data bus.

Activation conditions

The electrical auxiliary air heater is activated:

- in the case of the 2C-Climatronic and Climatic: automatically via the CAN data bus; in the case of the heating system: if the occupants set the heating output to over 90% at the operating unit (analog signal),
- if the water temperature is below 75°C,
- if the engine speed is higher than 500 rpm,
- if no load management system is active and
- if the ECON button is not pressed.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
@mALEK
Takie historie przytrafiają się w BEV także, jak ich kierowcy oszczędzają (a pierwsze do wyłączenia jak kiepsko z zasięgiem jest ogrzewanie), więc bym się tak nie uśmiechał...
Tu raczej taki problem ze zanim autko rozgrzeje środek to już po podróży. W BEV jednak ciepełko masz od ręki.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Tesla 3 SR zaniża realne zużycia. Moja dzisiejsza trasa miała 224 km (wg google maps), a wg Tesli 285 km! Ostatnia trasa 109 wg Tesli 117 km. Trasa to 30% drogi podmiejskie i reszta autostrada. W pierwszą stronę jechałem autostradą 120 km/h, w drugą 140 (ostatnia trasa). Wyjechałem zagrzanym samochodem z baterią na 100%. Temperatura -3. Co o tym myślicie?
EDIT: Jeszcze sprawdziłem symulacje trasy i wychodzi dokładnie 236 (google maps czasami skraca trasę, jak gubi gps) vs 285 Tesli.
 

Attachments

  • 20230205_165745.jpg
    20230205_165745.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 60
Last edited:
Top