Ja do swojej wkładam dwa eMTB na kołach 29". Na początku myślałem, że to się nie uda a teraz zabieramy po dwa rowery i bagaże do środka. Świetna sprawa, na postoju nie martwię się o ew. kradzież, nie tracę zasięgu ze względu na opory powietrza.Do tej pory biorąc 2 rowery zawsze przypinałem hak.
Nawet nie próbowałem inaczej, a tu proszę. Jeden wzdłuż, drugi po zdjęciu koła w poprzek.
Mozliwe, ze wejdą nawet 3 szosy.
View attachment 18067
jak zużycieView attachment 1581
Ja kupiłem oryginalne poprzeczki Tesli i do tego zakładam uchwyty Thule. Montaż całkiem prosty, jeździłem tak i w górach i autostradą. Jest ok!
nie swiszczyView attachment 1581
Ja kupiłem oryginalne poprzeczki Tesli i do tego zakładam uchwyty Thule. Montaż całkiem prosty, jeździłem tak i w górach i autostradą. Jest ok!
Mam pytanie do Ciebie. Czy ładowałeś się z tymi rowerami na Superchargerach? Kupiłem bagażnik na hak na 3 rowery i wybieram się w podróż i zastanawia się czy nie będę miał problemu z podłączeniem się do stacji.W przypadku przewożenia jednego roweru w środku można pomyśleć jeszcze o pokrowcu, który zabezpieczy kolarkę i pozwoli lepiej wykorzystać przestrzeń
np taki:
![]()
Najlepiej jednak tylko bagażnik na hak. W przypadku TM3 jest pewne ograniczenie do 55kg nacisku pionowego - łącznie z bagażnikiem i to zależy jeszcze od opon. Dla wysokich profili - praktycznie 3 kolarki lub 2 elektryki. Zawsze tez można przypiąć przyczepę
Dach dla elektryka będzie gorszy z uwagi na opory powietrza i ograniczenie wjazdu np do słupka w galerii. Kiedyś miałem 2 zdarzenia polegające na wycięciu się rowerów na dachu, dlatego od wynalazków typu meduza trzymam się z daleka.
Wrzucę poniżej zdjęcie dokładnie tego haka jaki przychodzi do TM3’21. On jest trochę inny niż na zdjęciu w poście #1 i pełni demontowany.
View attachment 1582
View attachment 1583
Qrde - ładnie przykryte nie zmarznąView attachment 18071
U mnie to samo, tylko ja wykręcam przednie koło, i skręcam kierownicę. Dwa rowery spokojnie wchodzą
bagażnik na haku jest moim zdaniem najlepszą opcją sam taki posiadam i szczerze rekomendujePodróżował ktoś z rowerami w TM3? Z tego co ustaliłem do bagażnika przy złożonym siedzeniu da się wcisnąć jeden rower i dwa przy maksymalnym upychaniu. Niezbyt ergonomiczne w podróży i chyba trochę niebezpieczne dla wnętrza.
View attachment 1578
Inne opcje:
1. Mimo braku w konfiguratorze, jest możliwość instalacji haku w salonie w koszcie 6500 zł. Da się to zrobić tylko w momencie odbioru samochodu. Nie ukrywam - za połowę tej ceny bym się nie zastanawiał. Pewnie przy ewentualnej sprzedaży auta w przyszłości może to być atut i część tych pieniędzy jest zatem do odzyskania.
View attachment 1580
2. Oryginalny bagażnik Tesli za ok. 1600 zł + uchwyt rowerowy. Większe zużycie energii niż w bagażniku "na hak". Nie wiem czy da się go łatwo zakładać i montować samemu żeby nie jeździć z belkami na co dzień. Wyczytałem, że przy montażu trzeba uważać na szybę i lepiej robić to w salonie.
View attachment 1577
![]()
Model 3 Roof Rack
The Model 3 Roof Rack was designed and engineered from the ground up for maximum aerodynamic efficiency, minimal interior noise and impact to range. The ultra-sleek attachment mechanism makes for easy installation at home while blending in seamlessly. The aluminum cross bars on the roof rack...shop.tesla.com
3. Bagażnik na przyssawki ok. 700-1000 zł. Można go umieścić nieco z tyłu samochodu zmniejszając trochę opór powietrza. Wydaje mi się dość sensownym rozwiązaniem.
View attachment 1579