Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

ypl

Pionier e-mobilności
Autopilot według mnie ma jechać sam, ale niech mi pozwoli zdecydować czy ma to być tempo żółwia czy dziki rajd, plus fajnie by było móc zdecydować czy ma przyspieszać bardzo dynamicznie czy delikatnie, resztę niech robi sam. Ten w BWM dość delikatnie przyspiesza, ten w tesli zdecydowanie dynamicznie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Dzisiaj trochę testowałem podstawowy AP, i dla mnie największa wada względem tego co mam w piątce, to że nie mogę ustawić żeby jechał szybciej niż ograniczenie pokazuje. Kurde, to ja decyduje, chce jechać szybciej to jedź i nie decyduj za mnie, w BMW mogłem tak ustawić, moim zdaniem ten tesli przez to, że nie może jechać szybciej niż ograniczenie jest średnio przydatny.
Wejdź w sterowanie > autopilot.
W „Ustaw pręd.” wybierz „Ograniczenie prędkości”. W „Zakres” wybierz „stała” i „+10 km/h”.
Opcjonalnie na koniec w „Ustaw pręd.” wybierz „Aktualna prędkość”.
W ten sposób Autopilot będzie jeździł 10 km/h ponad ograniczenie.
Jak dalej za wolno to pozostaje jedynie aktywny tempomat.
 

Michal

Moderator
Agresywność ustawiasz ruszając na boki prawym scrollem mając aktywny AP. 7 oznacza najbardziej delikatne ustawienie.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Wejdź w sterowanie > autopilot.
W „Ustaw pręd.” wybierz „Ograniczenie prędkości”. W „Zakres” wybierz „stała” i „+10 km/h”.
Opcjonalnie na koniec w „Ustaw pręd.” wybierz „Aktualna prędkość”.
W ten sposób Autopilot będzie jeździł 10 km/h ponad ograniczenie.
Jak dalej za wolno to pozostaje jedynie aktywny tempomat.
Może ustawić 10% i przy 140 km/h będzie to 14 km/h więcej 😉
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja od 6 dni testuje auto i oczywiście autopilota (mam wersję podstawową czyli to jest aktywny tempomat z utrzymaniem na pasie ruchu). Powiem wam że jak dla mnie to dział to rewelacyjnie. Jedyne co mnie nie zadowala (wynika to chyba z przepisów UE) to konieczność dotknięcia kierownicy co około 16 sekund. To jest stanowczo za często. Mogli by zmienić prawo i tak aby konieczność złapania za kierownicę był znacznie rzadszy. Ale jak pisałem wcześniej zwalnianie, wyhamowywanie, ruszanie, utrzymanie na pasie i zadanej odległości od poprzedzającego pojazdu działa perfekcyjnie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie za mocno kierownice trzeba "ruszyć", a dodatkowo jest za mała różnica między szarpaną lekko jedzie dalej, a jak troszkę mocniej szarpniesz rozłącza się. W BMW wystarczy delikatnie palcem musnąć kierownicę.
 

Michal

Moderator
Połóżcie rękę na kierownicy trochę z boku u góry i będzie ok - nie trzeba nic innego robić.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Jak dla mnie za mocno kierownice trzeba "ruszyć", a dodatkowo jest za mała różnica między szarpaną lekko jedzie dalej, a jak troszkę mocniej szarpniesz rozłącza się. W BMW wystarczy delikatnie palcem musnąć kierownicę.
No tak trzeba jak piszesz lekko szarpnąć, ale powiem ci że to opanowałem i nie zdarza mi się wyłączyć.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Szarpanie jest niewskazane, trzeba lekki opór kierownicy dać. Ja po prostu trzymam na kierownicy lewą rękę na godzinie 7, lekko posiadając w dół i jest Ok.
Moja żona natomiast nie używa ani tempomatu, ani AP, bo lubi mieć ciągłą kontrolę nad maszyną. 😀
 
Top