Rozszerzona gwarancja; Przedłużenie gwarancji; Extended warranty TESLA; Helvetia

cooler

Pionier e-mobilności
Dla mojej TM3 RWD Q4/2021 wycena na 4 lata 11 163 zł, na 2 lata i 40 000 km 5 745zł.
Myślę, że wezmę tańszy wariant bo zakładam wymianę po 5 / 6 latach.
U mnie na razie odpukać. Po 22 000 km i 7 miesiącach auto jest bezproblemowe.
No to u Ciebie też wyjdzie tylko nieco więcej niż 2 lata i koniec gwarancji, tyle dobrze że auto bezproblemowe. Może powinienem myśleć pozytywnie że wszystko co się miało zepsuć już zostało wymienione?
Widzę że cena jest standardowa dla wszystkich, pewnie też wezmę następne 40tys żeby do końca leasingu dociągnąć i jeszcze trochę, a potem się zobaczy, może też sprzedam...
Ciekawe czy są jakieś inne opcje niż ta Helvetia?
U Bjorna tyle wychodzi na baterii startującej od 82 kWh. Sprawdź sobie jakiś jego test ze starym model 3 - tam jego bateria na starcie miała 75 minus bufor 4, czyli 71. Moje auto ma taką baterię.
No właśnie mam baterię 82kWh, powinienem móc wyjeździć gdzieś 75kWh, ale mi się to nigdy nie udaje. Albo więc Tesla zaniża zużycie raportowane przez kompa podróży, albo są dodatkowe straty nigdzie nie uwzględniane. Jak ładuję to raportuje włożenie 0-100% ok 75kWh, co z tego jak się nie da tego wyjąć.
Teslamate podaje zupełnie inne zużycie na trasę niż sama Tesla, zwykle ok 8% więcej niż na kompie, więc pewnie wylicza to na podstawie energii włożonej do baterii a potem z różnicy w %, a nie z tego co komp podróży podaje.
 
Last edited:

Robmal

Posiadacz elektryka
Ja mam baterię LFP o pojemności 60 kW. Przy pierwszym ładowaniu auta w 2021 do 100% pokazywało mi 448 km zasięgu.
7 miesięcy i 22 000 km później przy 100 % baterii pokazuje mi 430 km.
 

Michal

Moderator
Zacznijcie ładować w przedziale 20-70% to poprawia Wam się wskazania.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Przy baterii LFP zalecenia Tesli mówią o ładowaniu do 100% raz w tygodniu.
Myślę, że szybkie ładowarki na trasach mogą mieć wpływ na baterię a ja ich trochę już zrobiłem.
Przy utracie 4% zasięgu na razie się nie martwię.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zacznijcie ładować w przedziale 20-70% to poprawia Wam się wskazania.
Ale LFP trzeba zawsze do 100%... Swoją drogą to im (właścicielom LFP) trochę zazdroszczę, zawsze mają maxa do wykorzystania, podczas gdy ja musze planować podładowanie przed trasą, w dodatku ma się kaca moralnego że właśnie dorzynam baterię... Więc na codzień mając LR mamy po tyle samo zasięgu...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Przy baterii LFP zalecenia Tesli mówią o ładowaniu do 100% raz w tygodniu.
Myślę, że szybkie ładowarki na trasach mogą mieć wpływ na baterię a ja ich trochę już zrobiłem.
Przy utracie 4% zasięgu na razie się nie martwię.
Kurcze, a nie jest tak że LFP nie ma degradacji jak NCA? Wg mnie właśnie LFP mają dużo więcej cykli i nie mają pasywacji na starcie.
 

kARPIU

Fachowiec
Wiesz, wydaje mi sie ze za 4lata (lub 80kkm) dodatkowej gwarancji to nie jest duzy pieniadz. A samochody nie chca byc mlodsze wiec ryzyko awarii rosnie.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Każda bateria się degraduje, ale podobno LFP robią to wolniej i wytrzymują wiele cykli ładowania. Ich wady pojawiają się zimą. Ja w naszych warunkach (Poznań) i z pompą ciepła tego nie odczułem.
Ogólnie nie ma to dla mnie znaczenia. W domu zawsze mogę się ładować codziennie, a w trasie nawet w PL w miejsca gdzie jeżdzę mam ładowarki co 150 - 200 km.
W życiu nie wrócę do ICE. Niedawno wróciliśmy z objazdu Alp i dla mnie było lepiej niż poprzednim autem (ICE)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Podbiję temat, bo w ciągu roku wyjeździłem już prawie połowę (35kkm) z tych 80kkm, więc zaczynam się bać że za rok skończy mi się gwarancja.
No i czy muszę zacząć oszczędzać Teslę jeżdżąc innymi samochodami ICE, czy jest jakiś sposób aby zapłacić rozsądne pieniądze i mieć spokój na następne 80kkm.
Jakie opcje byście rozważali?
Zrobiłem wycenę i w tej Helvetii następne 4 lata lub 80kkm to jest kwota, UWAGA! 11 163 PLN.
Więc całkiem nie mało, ale przy ilości napraw jakie przeszła moja Tesla to nie spodziewam się małych kosztów po gwarancji, więc może się opłacać.
BTW: Ostatnio do już imponującej listy doszła wymiana kierownicy, ponowna naprawa portu ładowania oraz wymiana modułu e-call, wcześniej już naprawiane praktycznie wszystko oprócz silnika, baterii i głośników :) (dach, wymiana tylnej szyby, drzwi i uszczelki, panele wnętrza, lusterka, kamera w kierunku, napęd wycieraczek, panele pod samochodem, komp FSD, siłowniki bagażnika i wiele innych). Dodatkowo wg mnie degradacja baterii jest dość spora, bo nie udaje mi się zrobić trasy gdzie od 100 do 0-1% miałbym większe zużycie na kompie niż 68-69kWh, więc tylko tyle jest użyteczne, a powinno być 76 (jak jest u Bjorna).
Z tą Helvetią to trzeba pamiętać o wykupieniu przed końcem gwarancji (czyli u mnie za około rok) bo ewidentnie mają wjazd po VIN do bazy Tesli i przebiegu.
Mógłby ktoś zrobić taką wycenę dla siebie i zobaczyć jaka kwota mu wyjdzie? Jestem ciekaw czy to stała kwota czy dla wybitnych.
A gdzie to sie wylicza ? I czy ta dodatkowa gwarancja jest przez tesle w 100% respektowana ? Sa jakies wylaczenia itp ?
Z jednej strony u mnie pauja sie tylko drobiazgi (klapa) teraz kierunki podobno mi wymienia, ale mam juz prawie 50kkm przebiegu i moze bym sie zastanowil czy nie kupic.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wiesz, wydaje mi sie ze za 4lata (lub 80kkm) dodatkowej gwarancji to nie jest duzy pieniadz. A samochody nie chca byc mlodsze wiec ryzyko awarii rosnie.
Pewnie masz rację, pytanie tylko czy za te pieniądze nie da się naprawiać gdzieś poza Tesla i czy jest dużo awarii które przekroczą ten budżet
 
Top