Rozszerzona gwarancja; Przedłużenie gwarancji; Extended warranty TESLA; Helvetia

cooler

Pionier e-mobilności
A gdzie to sie wylicza ? I czy ta dodatkowa gwarancja jest przez tesle w 100% respektowana ? Sa jakies wylaczenia itp ?
Z jednej strony u mnie pauja sie tylko drobiazgi (klapa) teraz kierunki podobno mi wymienia, ale mam juz prawie 50kkm przebiegu i moze bym sie zastanowil czy nie kupic.
Klikasz w ten link "rozszerzona gwarancja" z pierwszego posta i tam wszystko jest opisane. Nie chciało mi się jeszcze doktoryzować z tego ale jakbyś to zrobił to streść proszę czy to to samo co w Tesli.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Klikasz w ten link "rozszerzona gwarancja" z pierwszego posta i tam wszystko jest opisane. Nie chciało mi się jeszcze doktoryzować z tego ale jakbyś to zrobił to streść proszę czy to to samo co w Tesli.
A poszukam, na stronie Helvetii nie znalazlem OWU dla Tesli, a zwyczajne OWU ma zapis:

"Wyłączenia odpowiedzialności 1. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje Szkód powstałych w Pojazdach:
g) elektrycznych (nie dotyczy pojazdów hybrydowych)."

Patrząc jednak na zakres tego ubezpieczenia dla innych pojazdów to mam mieszane uczucia, 80% tych elementów nie ma w naszych autach, albo są objęte fabryczną gwarancją 8 lat 190kkm. (mniej dla wersji słabszych).

Napisałem do nich o przesłanie OWU dla Tesli. Zobaczymy czy ten produkt w ogóle istnieje w Polsce, bo może się okazać iż to tylko taka wydmuszka na stronie tesli.

Silnik
Wewnętrzne elementy silnika takie jak: zespół dźwigni zaworów wraz
z hydraulicznymi kasatorami luzu zaworowego, zawory dolotowe i
wylotowe z wyłączeniem przypadków wypalenia zaworów, sprężyny
oraz prowadnice zaworów, głowica cylindrów (z wyłączeniem pęknięć
oraz usuwania nagaru), uszczelka głowicy cylindrów (z wyłączeniem
planowania głowicy), drążki popychaczy, wał rozrządu, łańcuch napędu
rozrządu z kołami zębatymi (z wyłączeniem napinacza), pompa oleju,
tłoki oraz pierścienie tłokowe, gładzie cylindrów, korbowody, sworznie
tłokowe oraz łożyska, wał korbowy oraz łożyska, kolektor dolotowy,
koło zamachowe oraz koło pierścieniowe.
Ponadto: paski napędowe rozrządu są objęte ubezpieczeniem, jeśli
przestrzegane były zalecenia producenta pojazdu dotyczące ich
wymiany. Wymagane jest udokumentowanie wymiany dokonanej w
autoryzowanej stacji obsługi.
Skrzynia biegów - manualna
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: wewnętrzne koła
zębate, piasty synchronizatorów, wybieraki suwakowe, wały, napęd
prędkościomierza, zespół nadbiegu (jeżeli był fabrycznie
zamontowany), łożyska, przekładnia rozdzielcza.
Skrzynia biegów - automatyczna
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: wały, koła zębate,
sprzęgła, taśmy hamulców, zawory sterujące, regulator, pompa oleju,
napęd prędkościomierza, modulator, łożyska, siłownik, tarcza
sprzęgająca, przekładnia rozdzielcza.
Przekładnia hydrokinetyczna
Wszystkie wewnętrzne elementy mechaniczne.
Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: sprzęgła, przekładnie
planetarne, przekładnie zwalniające, wały, rozsuwane koła pasowe,
napędy cięgnowe, łożyska.
Mechanizm różnicowy
Wewnętrzne elementy przekładni takie jak koło talerzowe oraz zębnik,
koła zębate, wały, łożyska.
Sprzęgło
Następujące elementy zespołu: tarcza pośrednia (wyłącznie
uszkodzenia mechaniczne), tarcza dociskowa, łożysko wyciskowe
(wyłącznie uszkodzenia mechaniczne), pompa i siłownik wysprzęglika.
Przednie koła napędowe
Następujące elementy zespołu: półosie napędowe, przeguby
homokinetycze (przeguby uniwersalne), łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Łożyska kół
Następujące elementy zespołu: łożyska przednich kół, łożyska tylnych
kół.
Wał napędowy
Następujące elementy zespołu: przeguby, łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Tylne koła napędowe
Następujące elementy zespołu: zewnętrzne wały napędowe, przeguby
homokinetycze (przeguby uniwersalne), łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Napęd na dwie osie
Elementy biorące udział w przekazywaniu momentu napędowego do
obu osi pojazdu.
Układ zasilania
Następujące elementy zespołu: automatyczne urządzenie rozruchowe,
pompa przyspieszająca, mechaniczna lub elektryczna pompa paliwa,
czujnik poziomu paliwa w zbiorniku.
Układ wtrysku paliwa
Następujące elementy zespołu: obudowa przepustnicy,
przepływomierz powietrza, zawór sterujący biegu jałowego, zawór
rozruchowy, regulator podgrzewania, zawór odcinający, potencjometr
przepustnicy, akumulator ciśnienia paliwa, akumulator ciśnienia,
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Układ chłodzenia silnika
Następujące elementy zespołu: chłodnica, chłodnica oleju,
nagrzewnica powietrza, pompa cieczy chłodzącej, sprzęgło wiskotyczne
wentylatora, termostat, obudowa termostatu.
Układ klimatyzacji
Zamontowany fabrycznie zespół sprężarki układu klimatyzacji.
Układ kierowniczy
Następujące elementy zespołu: zębatka oraz zębnik przekładni
kierowniczej (bez osłon gumowych ), obudowa przekładni kierowniczej,
pompa i siłownik układu wspomagania, zbiornik płynu w układzie
wspomagania, przekładnia pośrednia.
Zespół turbosprężarki
Zamontowany fabrycznie zespół turbosprężarki.
Przednie i tylne zawieszenie
Następujące elementy zespołu: hydroelastyczne elementy sprężyste,
komory hydropneumatyczne, sprężyny śrubowe.
Układ hamulcowy
Następujące elementy zespołu: pompa hamulcowa, rozpieracze
hydrauliczne, korektor siły hamowania, urządzenie wspomagające.
Układ ABS (zamontowany fabrycznie)
Następujące elementy zespołu: sterownik, czujniki.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To słabo, wyliczają kwotę pewnie od kwoty zakupu, a OWU biorąc dla ICE, więc kompletnie dla nas nieopłacalny model usługi (napęd i tak mamy na dłużej).
Napisałem do Tesli maila z pytaniem o zakres tej usługi i ewentualną wycenę moich napraw w serwisie po gwarancji (dorzuciłem ekran). Może się okazać że te ubezpieczenie nie jest warte ceny, bo naprawy są tanie, ale pewnie się mylę, ekran w USA to ok 1500 USD, czyli połowę tej kwoty.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Napisałem też na adres helvetii aby zdefiniowali zakres, zobaczymy co odpiszą
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dostalem odpowiedź z Helvetii, która nakierowała mnie na warunki ubezpieczenia konkretnie dla Tesli. Załączam je tu do analizy. Sporo wykluczeń jeżeli coś było samodzielnie grzebane oraz ograniczenie wartość naprawy wg różnicy pomiedzy początkową cena detaliczną a ceną x wsp 0.6%x liczba miesiecy,
Brak też road Asistance oraz napraw typu grzechotanie, szum wiatru etc, to co jednak Tesla robi na gwarancji.
Lektura do poduszki. Pewnie już za rok będę się mocno łamał co z tym fantem zrobić, więc lepiej rozgryźć to wcześniej..
 

Attachments

  • dokument-informacyjny-o-produkcie-ubezpieczeniowym.pdf
    135,5 KB · Liczba wyświetleń: 136
  • warunki-ubezpieczenia-rozszerzonej-gwarancji.pdf
    234,7 KB · Liczba wyświetleń: 282

amk

Nowy na Forum
Przy baterii LFP zalecenia Tesli mówią o ładowaniu do 100% raz w tygodniu.
Myślę, że szybkie ładowarki na trasach mogą mieć wpływ na baterię a ja ich trochę już zrobiłem.
Przy utracie 4% zasięgu na razie się nie martwię.
TM3 SR+ 12'2020, przebieg 30k. Na początku przy 100% naładowania samochód wskazywał zasięg 418km, a obecnie 392km. Ubytek około 6%.
Ładowanie w 90% w domu z mocą 5-11kW i sporadycznie na Superchargerach albo na Orlenie. Ładowanie raz, dwa razy w tygodniu, zawsze do 100%. Staram się jak najmniej razy podłączać do ładowarki.
A mimo to, w takim tempie po 8 latach degradacja wyniesie 35%. I co, wymiana baterii? (w gwarancji jest, że pojemność nie spadnie bardziej niż o 30%). A może komputer pokaże to, co trzeba?
Bo jak to sprawdzić?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
A mimo to, w takim tempie po 8 latach degradacja wyniesie 35%.
Degradacja nie jest liniowa. Szybka utrata 5% jest normalna.
It’s normal for a new Tesla to lose some capacity in its first year. We’ve seen degradation rates of up to 5%. However the battery degradation will generally stabilize after the first year and the degradation rate will drop.
 

sd tosia

Posiadacz elektryka
TM3 SR+ 12'2020, przebieg 30k. Na początku przy 100% naładowania samochód wskazywał zasięg 418km, a obecnie 392km. Ubytek około 6%.
Ładowanie w 90% w domu z mocą 5-11kW i sporadycznie na Superchargerach albo na Orlenie. Ładowanie raz, dwa razy w tygodniu, zawsze do 100%. Staram się jak najmniej razy podłączać do ładowarki.
A mimo to, w takim tempie po 8 latach degradacja wyniesie 35%. I co, wymiana baterii? (w gwarancji jest, że pojemność nie spadnie bardziej niż o 30%). A może komputer pokaże to, co trzeba?
Bo jak to sprawdzić?
Mam wrażenie, że zasięg dla 100% jest liczony od średniego zużycia przez cały czas życia pojazdu. Może zwolnij, średnie zużycie spadnie, to zasięg wzrośnie. Po 5000km spokojnego wypadu zasięg wzrósł mi z 460km do 472km. Ale może to zasługa temperatur? Takie wróżenie z procentów...
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że zasięg dla 100% jest liczony od średniego zużycia przez cały czas życia pojazdu. Może zwolnij, średnie zużycie spadnie, to zasięg wzrośnie. Po 5000km spokojnego wypadu zasięg wzrósł mi z 460km do 472km. Ale może to zasługa temperatur? Takie wróżenie z procentów...
W ten sposób zasięg jest liczony w aplikacji Energia, z takim wykresem i róznymi opcjami (10km, 25km, 50km, średni, chwilowy). Zasięg wskazywany w górnej części ekranu (przy ikonce baterii) nie bierze pod uwagę wcześniejszego stylu jazdy kierowcy. Byłoby to bez sensu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mam wrażenie, że zasięg dla 100% jest liczony od średniego zużycia przez cały czas życia pojazdu. Może zwolnij, średnie zużycie spadnie, to zasięg wzrośnie. Po 5000km spokojnego wypadu zasięg wzrósł mi z 460km do 472km. Ale może to zasługa temperatur? Takie wróżenie z procentów...
A moze dlatego ze po takiej trasie BMS mial szanse lepiej policzyc pojemnosc baterii ?
 
Top