Klikasz w ten link "rozszerzona gwarancja" z pierwszego posta i tam wszystko jest opisane. Nie chciało mi się jeszcze doktoryzować z tego ale jakbyś to zrobił to streść proszę czy to to samo co w Tesli.
A poszukam, na stronie Helvetii nie znalazlem OWU dla Tesli, a zwyczajne OWU ma zapis:
"Wyłączenia odpowiedzialności 1. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje Szkód powstałych w Pojazdach:
g) elektrycznych (nie dotyczy pojazdów hybrydowych)."
Patrząc jednak na zakres tego ubezpieczenia dla innych pojazdów to mam mieszane uczucia, 80% tych elementów nie ma w naszych autach, albo są objęte fabryczną gwarancją 8 lat 190kkm. (mniej dla wersji słabszych).
Napisałem do nich o przesłanie OWU dla Tesli. Zobaczymy czy ten produkt w ogóle istnieje w Polsce, bo może się okazać iż to tylko taka wydmuszka na stronie tesli.
Silnik
Wewnętrzne elementy silnika takie jak: zespół dźwigni zaworów wraz
z hydraulicznymi kasatorami luzu zaworowego, zawory dolotowe i
wylotowe z wyłączeniem przypadków wypalenia zaworów, sprężyny
oraz prowadnice zaworów, głowica cylindrów (z wyłączeniem pęknięć
oraz usuwania nagaru), uszczelka głowicy cylindrów (z wyłączeniem
planowania głowicy), drążki popychaczy, wał rozrządu, łańcuch napędu
rozrządu z kołami zębatymi (z wyłączeniem napinacza), pompa oleju,
tłoki oraz pierścienie tłokowe, gładzie cylindrów, korbowody, sworznie
tłokowe oraz łożyska, wał korbowy oraz łożyska, kolektor dolotowy,
koło zamachowe oraz koło pierścieniowe.
Ponadto: paski napędowe rozrządu są objęte ubezpieczeniem, jeśli
przestrzegane były zalecenia producenta pojazdu dotyczące ich
wymiany. Wymagane jest udokumentowanie wymiany dokonanej w
autoryzowanej stacji obsługi.
Skrzynia biegów - manualna
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: wewnętrzne koła
zębate, piasty synchronizatorów, wybieraki suwakowe, wały, napęd
prędkościomierza, zespół nadbiegu (jeżeli był fabrycznie
zamontowany), łożyska, przekładnia rozdzielcza.
Skrzynia biegów - automatyczna
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: wały, koła zębate,
sprzęgła, taśmy hamulców, zawory sterujące, regulator, pompa oleju,
napęd prędkościomierza, modulator, łożyska, siłownik, tarcza
sprzęgająca, przekładnia rozdzielcza.
Przekładnia hydrokinetyczna
Wszystkie wewnętrzne elementy mechaniczne.
Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
Wewnętrzne elementy skrzyni biegów takie jak: sprzęgła, przekładnie
planetarne, przekładnie zwalniające, wały, rozsuwane koła pasowe,
napędy cięgnowe, łożyska.
Mechanizm różnicowy
Wewnętrzne elementy przekładni takie jak koło talerzowe oraz zębnik,
koła zębate, wały, łożyska.
Sprzęgło
Następujące elementy zespołu: tarcza pośrednia (wyłącznie
uszkodzenia mechaniczne), tarcza dociskowa, łożysko wyciskowe
(wyłącznie uszkodzenia mechaniczne), pompa i siłownik wysprzęglika.
Przednie koła napędowe
Następujące elementy zespołu: półosie napędowe, przeguby
homokinetycze (przeguby uniwersalne), łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Łożyska kół
Następujące elementy zespołu: łożyska przednich kół, łożyska tylnych
kół.
Wał napędowy
Następujące elementy zespołu: przeguby, łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Tylne koła napędowe
Następujące elementy zespołu: zewnętrzne wały napędowe, przeguby
homokinetycze (przeguby uniwersalne), łączniki - połączenia
wielowypustowe (bez osłon gumowych).
Napęd na dwie osie
Elementy biorące udział w przekazywaniu momentu napędowego do
obu osi pojazdu.
Układ zasilania
Następujące elementy zespołu: automatyczne urządzenie rozruchowe,
pompa przyspieszająca, mechaniczna lub elektryczna pompa paliwa,
czujnik poziomu paliwa w zbiorniku.
Układ wtrysku paliwa
Następujące elementy zespołu: obudowa przepustnicy,
przepływomierz powietrza, zawór sterujący biegu jałowego, zawór
rozruchowy, regulator podgrzewania, zawór odcinający, potencjometr
przepustnicy, akumulator ciśnienia paliwa, akumulator ciśnienia,
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Układ chłodzenia silnika
Następujące elementy zespołu: chłodnica, chłodnica oleju,
nagrzewnica powietrza, pompa cieczy chłodzącej, sprzęgło wiskotyczne
wentylatora, termostat, obudowa termostatu.
Układ klimatyzacji
Zamontowany fabrycznie zespół sprężarki układu klimatyzacji.
Układ kierowniczy
Następujące elementy zespołu: zębatka oraz zębnik przekładni
kierowniczej (bez osłon gumowych ), obudowa przekładni kierowniczej,
pompa i siłownik układu wspomagania, zbiornik płynu w układzie
wspomagania, przekładnia pośrednia.
Zespół turbosprężarki
Zamontowany fabrycznie zespół turbosprężarki.
Przednie i tylne zawieszenie
Następujące elementy zespołu: hydroelastyczne elementy sprężyste,
komory hydropneumatyczne, sprężyny śrubowe.
Układ hamulcowy
Następujące elementy zespołu: pompa hamulcowa, rozpieracze
hydrauliczne, korektor siły hamowania, urządzenie wspomagające.
Układ ABS (zamontowany fabrycznie)
Następujące elementy zespołu: sterownik, czujniki.