Rozszerzona gwarancja; Przedłużenie gwarancji; Extended warranty TESLA; Helvetia

t3sla4sun

Zadomawiam się
Witajcie,
Czy ktoś tutaj ma T3 dłużej niż 4 lata?
Zastanawiam się, jak to będzie po 80k km, bo z tego co widzę gwarancja na auto (nie licząc baterii i powertrain) obejmuje:

Ograniczona gwarancja na podstawowy samochód
Twój samochód podlega ograniczonej gwarancji na podstawowy samochód, która obowiązuje przez 4 lata lub 80 000 km w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Link

Czyli trzeba by kupić rozszerzoną gwarancję po tym czasie?



1. Ktoś to kupił i orientuje się jaka jest cena?
2. Warto w ogóle?
3. Jak awaryjność Waszych autek po paru latach?
4. Jak sprawdzić prawdziwą degradację baterii w procentach? To tylko przez jakąś apkę i OBD?
5. W ogóle to 80 000 km to jakaś lipa. Spodziewałem się ze 160 000 km w wersji Long Range

Screenshot 2021-12-29 at 14.00.58.png
 

cooler

Pionier e-mobilności
Podbiję temat, bo w ciągu roku wyjeździłem już prawie połowę (35kkm) z tych 80kkm, więc zaczynam się bać że za rok skończy mi się gwarancja.
No i czy muszę zacząć oszczędzać Teslę jeżdżąc innymi samochodami ICE, czy jest jakiś sposób aby zapłacić rozsądne pieniądze i mieć spokój na następne 80kkm.
Jakie opcje byście rozważali?
Zrobiłem wycenę i w tej Helvetii następne 4 lata lub 80kkm to jest kwota, UWAGA! 11 163 PLN.
Więc całkiem nie mało, ale przy ilości napraw jakie przeszła moja Tesla to nie spodziewam się małych kosztów po gwarancji, więc może się opłacać.
BTW: Ostatnio do już imponującej listy doszła wymiana kierownicy, ponowna naprawa portu ładowania oraz wymiana modułu e-call, wcześniej już naprawiane praktycznie wszystko oprócz silnika, baterii i głośników :) (dach, wymiana tylnej szyby, drzwi i uszczelki, panele wnętrza, lusterka, kamera w kierunku, napęd wycieraczek, panele pod samochodem, komp FSD, siłowniki bagażnika i wiele innych). Dodatkowo wg mnie degradacja baterii jest dość spora, bo nie udaje mi się zrobić trasy gdzie od 100 do 0-1% miałbym większe zużycie na kompie niż 68-69kWh, więc tylko tyle jest użyteczne, a powinno być 76 (jak jest u Bjorna).
Z tą Helvetią to trzeba pamiętać o wykupieniu przed końcem gwarancji (czyli u mnie za około rok) bo ewidentnie mają wjazd po VIN do bazy Tesli i przebiegu.
Mógłby ktoś zrobić taką wycenę dla siebie i zobaczyć jaka kwota mu wyjdzie? Jestem ciekaw czy to stała kwota czy dla wybitnych.
 
Last edited:

Robmal

Posiadacz elektryka
Dla mojej TM3 RWD Q4/2021 wycena na 4 lata 11 163 zł, na 2 lata i 40 000 km 5 745zł.
Myślę, że wezmę tańszy wariant bo zakładam wymianę po 5 / 6 latach.
U mnie na razie odpukać. Po 22 000 km i 7 miesiącach auto jest bezproblemowe.
 

Michal

Moderator
Dodatkowo wg mnie degradacja baterii jest dość spora, bo nie udaje mi się zrobić trasy gdzie od 100 do 0-1% miałbym większe zużycie na kompie niż 68-69kWh, więc tylko tyle jest użyteczne, a powinno być 76 (jak jest u Bjorna).
U Bjorna tyle wychodzi na baterii startującej od 82 kWh. Sprawdź sobie jakiś jego test ze starym model 3 - tam jego bateria na starcie miała 75 minus bufor 4, czyli 71. Moje auto ma taką baterię.
 
Top