Skoro Tesla nic sobie nie robi z głosowań, to po co je urządza? By "gawiedź" miała Igrzyska wirtualne?
Dokładnie, darmowe badanie statystyczne. Bo zazwyczaj nikogo do wypełniania ankiet nie można zmusić, ale jak się napisze 'głosowanie na SuC' to jest ruch...
Zwróć uwagę, że prawie w ogóle nie głosują Francuzi, Brytyjczycy czy Holendrzy, a SuC u nich rosną jak po deszczu. A głosują Polacy, Rumuni czy Węgrzy - zastanawiające, nieprawdaż?
Zatem w Polsce zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że naładujesz się na ładowarce firmy trzeciej niż na SuC.
Dokładnie tak, bo 'firmy trzecie' stawiają / stawiały w większości 2 góra 4 ładowarki o relatywnie niskich mocach. A podejście Tesli w Europie od jakiegoś czasu to jest min. 12 stanowisk i tu w PL stykamy się z problemem przyłącza.
Najlepszym przykładem był przetarg na łądowarki wzdłuż autostrad. Tam, gdzie faktycznie powinny powstać minimum 6-10 ładowarek po 300-400 kW dano dużo mniejsze moce. Dlaczego? No przecież nie z powodu polskiej sieci energetycznej, bo ta przecież jest w doskonałym stanie, nieprawdaż?
To jest bardzo dobry przykład. O czym mowa jeśli w wymaganiach AFIR na MOPach sieci TEN-T ma być:
To jest wymaganie w stylu 'śmiech na sali'. 400kW sumarycznie w 2025r ma MOPie głównej autostrady

. I to ma zachęcić do powszechnego rozwoju elektromobilności?
Tyle to ja mam na stacji benzynowej w mieście, a jakiś mały MOP to jest z 8 ładowarek co najmniej 150kW (nie wspomnę o MOPach głównych autostrad - tam liczby idą w kilkanaście - kilkadziesiąt sztuk). Tyle, że jak przyłącza są jakie są (lepiej chyba napisać 'nie ma') to się układa wymagania pod to co jest. Choć kiedyś umieściłem tu raport, że nawet normy na 2025 to są dopiero w jakichś 25% wykonane.
To między innymi dlatego macie tu coolera i pojęcie EV jako samochodu do miasta...
Nie zaklinaj rzeczywistości. Główny czynnik jest jeden. Podziękować można betonowi w energetyce, ich lobbystom i naszym wspaniałym politykom, którzy martwią się jedynie o własne kieszenie. Widzi to każdy, kto wie jakie są realia energetyczne poza miastami.
