Skandaliczna jakość samochodu

gim-kg

Pionier e-mobilności
My z Teslami w PL jesteśmy na takim etapie jak w US/NO byli 3-4 lat temu i byłoby wspaniale gdyby nam też udało się stworzyć społeczność, która pomaga sobie na wzajem tak jak u nich.
Aż wspomnienia wróciły… kilkanaście lat działałem w klubie cytrynki (klub miłośników citroena). W tym czasie przewinęło się przez moje ręce kilkanascie Citroenów, a sentyment do marki z szewronem jest do tej pory. Ile to ludzi poznałem dzięki zlotom. Ta znajomość jest cały czas kontynuowana.
Nie trzeba było jeździć pół polski aby zobaczyć samochód przed zakupem. Zawsze znalazł się ktoś w okolicy kto pojechał, obejrzał, zrobił dokumentacje fotograficzną… piękne czasy.
Na pocieszenie muszę przyznać, że wśród użytkowników Tesli widzę podobieństwo.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Aż wspomnienia wróciły… kilkanaście lat działałem w klubie cytrynki (klub miłośników citroena). W tym czasie przewinęło się przez moje ręce kilkanascie Citroenów, a sentyment do marki z szewronem jest do tej pory. Ile to ludzi poznałem dzięki zlotom.

to moze i my sie znamy z jakiegos zlotu? co do cytrynek - od 1994r zawsze mam przynajmniej jedna - teraz elektryk tez bedzie cytryna :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
to moze i my sie znamy z jakiegos zlotu? co do cytrynek - od 1994r zawsze mam przynajmniej jedna - teraz elektryk tez bedzie cytryna :)
Może… rozumiem że planujesz eC4. Ja nie znalazłem nic w byłym PSA co by mnie skusiło. Najbardziej boli mnie odejście od hydropneumatyki. W rodzinie dalej PSA którymi się opiekuje: rodzice C3 Picasso, Teściowie Peugeot 3008.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Może… rozumiem że planujesz eC4. Ja nie znalazłem nic w byłym PSA co by mnie skusiło. Najbardziej boli mnie odejście od hydropneumatyki. W rodzinie dalej PSA którymi się opiekuje: rodzice C3 Picasso, Teściowie Peugeot 3008.
na dojazdy do pracy spokojnie c4 wystarczy a w porownaiu do konkurentow na tej samej deskorolce ma najwiecej miejsca, jest najbardziej komfortowy i najoszczedniejszy - citroen zastosowal w zawieszeniu poduszki z plynem - wiec taka namiastka hydro

mnie tez boli odejscie od hydro (doslownie, w dole pecow ;)) bo poza saxo cala reszta byla na hydropneumatyce (3xBX, 2xCX, 2xXM)
 

krist

Posiadacz elektryka
długo używające samochodów premium (zaznaczam do segmentu D) zauważają spadek jakości wykonania i coraz częściej to oni wybierają dobrze wyposażone modele. Zobacz KIA Stinger czy Peugeot 508.
No nie, akurat oba te modele pokazały że mimo dość dobrego wykonania, i świetnego wyposażenia takie modele się nie sprzedają. Oba ciągną ogony w porównaniu do marek premium. Więc jest dokładnie odwrotnie, marki popularne mimo wielu starań nie odnoszą sukcesów w sprzedaży droższych aut, a średnia cena samochodu sprzedawanego rośnie cały czas, i w Polsce i EU. (może dodam że w EU zdecydowanie bardziej widać ten efekt, żeby nie było że w Polsce tylko Mercedesy się sprzedają)
Osiągi TM3P przewyższają C63 AMG.
trochę tak, choć nie do końca, powyżej 200 AMG zgubi Tesle. Miałem kiedyś SL55, i mimo znacząco gorszych czasów do 100, to taki napęd ma swoje zalety :)
Od czterech lat aktywnie korzystam z forum w205 (Mercedes C-klasa) i widzę jak ludzie komentują spadek jakości. Jakość materiałów użyta w Tesli 3 jest porównywalna do jakości materiałów w markach premium (do segmentu D
Ja sobie zostawiłem po leasingu W213, i absolutnie widzę problemy jakościowe w tej marce. Nie wiem jak było kiedyś, bo to pierwszy nowy na którego było mnie stać, ale chyba nigdy MB nie były takie calkiem bezawaryjne. Inną sprawą jest sieć serwisowa, i jakość obsługi, całkowicie na korzyść MB. Natomiast jeśli piszesz o jakości materiałów, to absolutnie się nie mogę zgodzić. Zaczynając od banalnych dywaników, zmieniałem na gumowe w zaraz po kupnie, bo jeszcze był śnieg. No i wyjmując te oryginalne patrzę a tu gorzej niż w tanich dziadach z allegro. Po 500 km już widać wygniecenie pod prawą stopą, i ogólnie kiepskie są. No ok, po kilku tygodniach odkurzam i patrzę a tu wykładzina dywanowa w dolniej części obok pedału gazu już się przeciera. Tam jest tak cienki i tani materiał użyty że to z jakiś czas dziura wyskoczy. Sprawdziłem w W213, ani śladu podobnego przetarcia, a ten sam kierowca, te same buty. Idąc wyżej, fotele z tzw"ekoskóry" całkowicie popieram użycie materiałów nie zwierzęcych, ale ten jest po prostu tandetny. Żadnych perforacji, wstawek z czegoś co oddycha. Jadąc 300km w +25 (był taki dzień w kwietniu) w środku klima na 21 stopni, wysiadam i mam plecy mokre, a jestem raczej chudy i bez takich problemów. Ktoś na stronie pisał że jechał do Chorwacji i miał komfort lepszy niż w GLC, no sorry, ale chyba miał jakieś inne fotele, bo te w W213 są bez porównania bardziej komfortowe termicznie, chociaż też mam z ekoskóry, i bez wentylacji, ale mają na środku pas z materiału, i się do nich nie przyklejasz. Co nam zostało, audio które w TM3P jest "premium" ale brzmi przeciętnie, kierownica która też jet taka cłakiem zwyczajna, bez choćby perforowanych wstawek czy alcantary. Sorry ale oprócz tabletu z" technologią" i może szyberdachu, w modelu 3 wnętrze jest po prostu przeciętne, i to tak całkiem.
Spasowanie czy jakość wykończenia budy to temat na inną bajkę.
czuję się w obowiązku dopisać że mimo wymienionych wad nie mam zamiaru sprzedawać, i jestem z zakupu zadowolony, jak również wierzę autorytetom że TM3 to aktualnie najlepszy samochod elektryczny. Tylko że o osiągąch i ogólnej najlepszości mówią wszyscy, a o dziadostwie w wykończeniu się milczy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
na dojazdy do pracy spokojnie c4 wystarczy a w porownaiu do konkurentow na tej samej deskorolce ma najwiecej miejsca, jest najbardziej komfortowy i najoszczedniejszy - citroen zastosowal w zawieszeniu poduszki z plynem - wiec taka namiastka hydro

mnie tez boli odejscie od hydro (doslownie, w dole pecow ;)) bo poza saxo cala reszta byla na hydropneumatyce (3xBX, 2xCX, 2xXM)
Miałem 1x XM i 2x BX ( diesel i benzyna)
30 krawężników przewiózł ten1,6 benzyna. równiutko jak stół
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No nie, akurat oba te modele pokazały że mimo dość dobrego wykonania, i świetnego wyposażenia takie modele się nie sprzedają. Oba ciągną ogony w porównaniu do marek premium. Więc jest dokładnie odwrotnie, marki popularne mimo wielu starań nie odnoszą sukcesów w sprzedaży droższych aut, a średnia cena samochodu sprzedawanego rośnie cały czas, i w Polsce i EU. (może dodam że w EU zdecydowanie bardziej widać ten efekt, żeby nie było że w Polsce tylko Mercedesy się sprzedają)

trochę tak, choć nie do końca, powyżej 200 AMG zgubi Tesle. Miałem kiedyś SL55, i mimo znacząco gorszych czasów do 100, to taki napęd ma swoje zalety :)

Ja sobie zostawiłem po leasingu W213, i absolutnie widzę problemy jakościowe w tej marce. Nie wiem jak było kiedyś, bo to pierwszy nowy na którego było mnie stać, ale chyba nigdy MB nie były takie calkiem bezawaryjne. Inną sprawą jest sieć serwisowa, i jakość obsługi, całkowicie na korzyść MB. Natomiast jeśli piszesz o jakości materiałów, to absolutnie się nie mogę zgodzić. Zaczynając od banalnych dywaników, zmieniałem na gumowe w zaraz po kupnie, bo jeszcze był śnieg. No i wyjmując te oryginalne patrzę a tu gorzej niż w tanich dziadach z allegro. Po 500 km już widać wygniecenie pod prawą stopą, i ogólnie kiepskie są. No ok, po kilku tygodniach odkurzam i patrzę a tu wykładzina dywanowa w dolniej części obok pedału gazu już się przeciera. Tam jest tak cienki i tani materiał użyty że to z jakiś czas dziura wyskoczy. Sprawdziłem w W213, ani śladu podobnego przetarcia, a ten sam kierowca, te same buty. Idąc wyżej, fotele z tzw"ekoskóry" całkowicie popieram użycie materiałów nie zwierzęcych, ale ten jest po prostu tandetny. Żadnych perforacji, wstawek z czegoś co oddycha. Jadąc 300km w +25 (był taki dzień w kwietniu) w środku klima na 21 stopni, wysiadam i mam plecy mokre, a jestem raczej chudy i bez takich problemów. Ktoś na stronie pisał że jechał do Chorwacji i miał komfort lepszy niż w GLC, no sorry, ale chyba miał jakieś inne fotele, bo te w W213 są bez porównania bardziej komfortowe termicznie, chociaż też mam z ekoskóry, i bez wentylacji, ale mają na środku pas z materiału, i się do nich nie przyklejasz. Co nam zostało, audio które w TM3P jest "premium" ale brzmi przeciętnie, kierownica która też jet taka cłakiem zwyczajna, bez choćby perforowanych wstawek czy alcantary. Sorry ale oprócz tabletu z" technologią" i może szyberdachu, w modelu 3 wnętrze jest po prostu przeciętne, i to tak całkiem.
Spasowanie czy jakość wykończenia budy to temat na inną bajkę.
czuję się w obowiązku dopisać że mimo wymienionych wad nie mam zamiaru sprzedawać, i jestem z zakupu zadowolony, jak również wierzę autorytetom że TM3 to aktualnie najlepszy samochod elektryczny. Tylko że o osiągąch i ogólnej najlepszości mówią wszyscy, a o dziadostwie w wykończeniu się milczy.
Tez mam problem z fotelami… poce sie na nich zdecydowanie bardziej. Na wakacje pewnie dam jakis recznik, ale docelowo zastanawiam sie nad zmiana materialu na dwoch przednich fotelach.
Idealem by bylo gdybym znalzl jakiegos tapicera co zmieni tylko srodkowe czescia siedziska i oparcia…
 

vwir

Pionier e-mobilności
Najlepiej byłoby sam środek, bo z boku są poduszki. Nie wiem, czy chciałbym się przekonać, że tapicer źle zrobił materiał na bokach i poduszki się nie otworzyły.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Relacja z obecnej dostawy w Polsce:

„Odebrałem dzisiaj. Fot nie robiłem, wszystko git, jedna lampa nie była podłączona…”

Na jakiej podstawień powinienem sądzić, że np. koła zostały właściwie przykręcone, a hamulce poprawnie działają? To jest jakaś masakra.
 

krist

Posiadacz elektryka
Idealem by bylo gdybym znalzl jakiegos tapicera co zmieni tylko srodkowe czescia siedziska i oparcia…
Znajomy zostawiał dla mnie część tapicerki innego auta w firmie Zonda Design pod Gorlicami. Mówił że widzał obszyte alcantarą fotele do modelu 3, podobno przepięknie zrobione, z przeszyciami i logo. Nie pozwolili zrobić zdjęć bo najpierw klient musi odebrać, ale może wrzucą na swój fb.
Kiedyś dealer subaru namówił mnie żeby kupić forestera bez skóry, (miał akurat takei auto) i obszyć w Łodzi, firma nazywała się jakoś na "Tapi" skórą alcantarą. W cenie fabrycznej słabej tapicerki zrobili bardzo ładne fotele. też się zadstanawiam czy coś z tym jednak nie zrobić, zobaczę jak lato moje plecy przeżyją
 

Najnowsze dyskusje

Top