wojti12

Zadomawiam się
Czy cykl cyklowi jest równy? Czy cykl ładowania to każde uruchomienie ładowania niezależnie od prądu czy czasu ładowania.
raczej nie, cytuje z jednego ze źródeł ev... "....jeden cykl jest zakończony dopiero po rozładowaniu równowartości 100% całkowitej pojemności akumulatora, ale niekoniecznie całego z jednego ładowania. Na przykład, jeśli masz baterię naładowaną do 70% SoC i rozładujesz ją do 50%, a następnie naładujesz z powrotem do 70%, zużyłeś 20% pojemności baterii, co oznacza, że dopiero po wykonaniu tej czynności 5 razy (5 x 20 % = 100 %) zakończyłeś jeden cykl ładowania/rozładowania. Niektórzy ludzie mylą cykle ładowania/rozładowania z sesjami ładowania…"

Mnie zainteresowało ile cykli już wypykałem :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
mam pytanko - czy w apce camscanner przez oba można zobaczyć ile cykli ładowania auto ma już za sobą? jeśli tak to na jakim ekranie? thx

Nie wiem jak w Skodzie ale w ID.3 nie widziałem podanej ilości cykli ładowania w CarScanner. Tyle, że też jakoś tego mocno nie szukałem...
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
raczej nie, cytuje z jednego ze źródeł ev... "....jeden cykl jest zakończony dopiero po rozładowaniu równowartości 100% całkowitej pojemności akumulatora, ale niekoniecznie całego z jednego ładowania. Na przykład, jeśli masz baterię naładowaną do 70% SoC i rozładujesz ją do 50%, a następnie naładujesz z powrotem do 70%, zużyłeś 20% pojemności baterii, co oznacza, że dopiero po wykonaniu tej czynności 5 razy (5 x 20 % = 100 %) zakończyłeś jeden cykl ładowania/rozładowania. Niektórzy ludzie mylą cykle ładowania/rozładowania z sesjami ładowania…"

Mnie zainteresowało ile cykli już wypykałem :)
5x20% chyba nie przekłada się na pełen cykl ze względu na to że w skrajnych położeniach dochodzą negatywne procesy elektrodowe. Z tego co czytałem to 5x20% liczone może być jako 50-60% zużycia które następowałoby przy ładowaniu 0-100%
 

MałaGosia

Zadomawiam się
raczej nie, cytuje z jednego ze źródeł ev... "....jeden cykl jest zakończony dopiero po rozładowaniu równowartości 100% całkowitej pojemności akumulatora, ale niekoniecznie całego z jednego ładowania. Na przykład, jeśli masz baterię naładowaną do 70% SoC i rozładujesz ją do 50%, a następnie naładujesz z powrotem do 70%, zużyłeś 20% pojemności baterii, co oznacza, że dopiero po wykonaniu tej czynności 5 razy (5 x 20 % = 100 %) zakończyłeś jeden cykl ładowania/rozładowania. Niektórzy ludzie mylą cykle ładowania/rozładowania z sesjami ładowania…"

Mnie zainteresowało ile cykli już wypykałem :)

Dziękuję - już wszystko wiem.

Dobrze myślę, że delikatnie jeżdżąc (z małym zużyciem energii) przedłużam żywotność baterii?
 

MałaGosia

Zadomawiam się
5x20% chyba nie przekłada się na pełen cykl ze względu na to że w skrajnych położeniach dochodzą negatywne procesy elektrodowe. Z tego co czytałem to 5x20% liczone może być jako 50-60% zużycia które następowałoby przy ładowaniu 0-100%

Idąc dalej moim trybem myślenia. Im mniejsza amplituda poziomów baterii tym lepiej?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kiedyś widziałem testy i okazuje się, że niskie napięcie mniej szkodzi baterii niż wysokie. Bateria używana w przedziale 0-70% degradowała mniej niż używana w przedziale 10-80%. Tylko to oczywiście zależy od ogniw, napięć (co to w ogóle oznacza 0%), etc. Ot - taka ciekawostka.
 

vwir

Pionier e-mobilności
O to to! Dziekuję.

  • Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles (25.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles (25.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles (50.000 kWh from a 50 kWh battery)


  • Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles (75.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles (75.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles (100.000 kWh from a 50 kWh battery)


  • Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles (150.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles (150.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles (175.000 kWh from a 50 kWh battery)


  • Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles (250.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles (275.000 kWh from a 50 kWh battery)
  • Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles (300.000 kWh from a 50 kWh battery)
 
Last edited:
Top