Smart #1 - wrażenia

kantosPL

Zadomawiam się
a to prosze:

tego chcialem kupic jako pierszego:
View attachment 20235

tego w berlinie:
View attachment 20237

tego w baden-baden:

View attachment 20238


a ostatecznie wczoraj kupilem tego:

View attachment 20236

co ciekawe, demowka jezdzi na oponach "salonowych", przed wydaniem opony sa wymieniane na nowe jakie powinny byc razem z autem
Ten żółty "Berlin" cały czas stoi. Wiem bo rzuca się w oczy.
Czytam Wasze relacje i coraz bardziej oddala mi sie ID.3 a przybliża Smart
 

consigliero

Pionier e-mobilności
No a ten smart w porównaniu do ID.3 jak wygląda rozmiarowo, znaczy się w codziennej jeździe ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jest praktycznie w takich samych wymiarach:

Smart #1:
Wheelbase2,750 mm (108.3 in)
Length4,270 mm (168.1 in)
Width1,822 mm (71.7 in)
Height1,636 mm (64.4 in)

ID.3:
Wheelbase2,770 mm (109 in)
Length4,262 mm (167.8 in)
Width1,809 mm (71.2 in)
Height1,552 mm (61.1 in)

Smart jest ciut dłuższy, szerszy i wyższy, ale ma o 20mm mniejszy rozstaw osi. Generalnie ilość miejsca w środku bardzo porównywalna, to gdzie ID.3 wygrywa to bagażnik. Smart ma mały bagażnik.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z gadżetów do zamówienia:
Dywaniki gumowe na zimę (w komplecie z samochodem dostałem tylko welurowe). Znalazłem dwie opcje: oryginał: https://www.kunzmann.de/shop/de/int...1-one-hx11-3-teiliger-satz-original-smart.htm albo zamienniki: https://www.kofferraumwannen.de/fus...-fussmatten-passend-fuer-smart-1-ab-2023.html

Ramki na tablice. Jako iż nasze tablice różnią się nieco rozmiarami od niemieckich to zamówiłem nowe ramki: https://allegro.pl/oferta/ramka-tablicy-rejestracyjnej-oryginal-smart-13345356982 Polecam, bardzo estetycznie wykonane

Folia na wyświetlacz. Mam w mustangu i bardzo polecam, bez niej ekran bardzo mocno się palcuje i odbija słońce: https://www.kunzmann.de/shop/de/int...utzfolie-matt-paperfeel-smart-1-greenmnky.htm Jeszcze do mnie nie dotarła, więcej napiszę gdy już zamontuję

Ciąg dalszy nastąpi ;)
 

nabrU

Moderator
Ja tam nie wiem, ale:
- ID.3 podobno oszczędniejszy (164Wh/km vs 185Wh/km według EV Database),
- ciutkę lepsza max prędkość ładowania dla ID.3 (165kW vs 150kW)
- ID.3 wspiera Plug and Charge,
- Smart z kolei ma V2L
 

nabrU

Moderator
A to już zależy która wersja ID.3. Dopiero od czerwca 2024 ID.3 ma poprawioną prędkość ładowania, wcześniejsze wersje mają max. 120kW.

Czy aby na pewno ;): mój ID.3 z baterią 58kWh z grudnia 2020 na Ionity w sierpniu 2022:

1725627005809.png



Czy w PL już zostało uruchomione?

A skąd mnie to wiedzieć? W UK działa... choć chyba tylko na Ionity. Ale ja się z ID.3 rozstałem więc nie śledzę tematu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy aby na pewno ;): mój ID.3 z baterią 58kWh z grudnia 2020 na Ionity w sierpniu 2022:
Tak, aby na pewno. Smart też ma niby 150kW, a na Ionity pokazał mi 156kW. Skoro już tak zaglądałeś do ev database to wróć tam i zerknij jeszcze raz. Mogłem co najwyżej pomylić i ID.3 58kWh miały 125kW a nie 120kW.
Może wersje 77kWh miały inaczej, ale to trochę inna bajka.

A skąd mnie to wiedzieć? W UK działa... choć chyba tylko na Ionity. Ale ja się z ID.3 rozstałem więc nie śledzę tematu.
No jeśli podajesz to jako zaletę ID.3 to warto wiedzieć, czy nie wprowadzasz ludzi w błąd. Gdy ja się przestałem interesować ID.3 (3 lata temu) to P&C nie działało w PL (nie było umów). Technicznie samochód potrafi. Dlatego zapytałem, czy to już zostało uruchomione w PL.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
P&C chyba już działa, przynajmniej było jakiś czas temu dużo halasu o tym. Predkości ładowania na razie nie są tym co mnie pasjonuję, bo korzystamy rzadko ale już taka możliwość skorzystania z baterii, bardzo.
 

Attachments

  • IMG_3287.png
    IMG_3287.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 9
Top