Splitter do zasilania elektryka / bramy

vwir

Pionier e-mobilności
Na starcie silnik elektryczny pobiera kilkakrotnie więcej niż jego moc znamionowa. Po to właśnie stosuje się zabezpieczenia o charakterystyce innej niż A - żeby był "bufor" na start silnika. Więc może najprostsza będzie zmiana zabezpieczenia na przykład z A16 na C16. Po to w końcu ktoś to wymyślił.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Czy ktoś się orientuje czy są takie gotowe rozwiązania dostępne u nas? Końcówka obojętna, czy to będzie f16a czy zwykłe gniazdko bo prąd i tak mały.
Ładuje się w tym miejscu raz na tydzień ale uważanie na bramę i wyłączanie manualne jest mało wywygodne.
W naszym narzeczu to się nazywa przekaźnik priorytetowy.
Np. firmy F&F
 

daniel

Señor Meme Officer
W naszym narzeczu to się nazywa przekaźnik priorytetowy.
Tylko co będzie priorytetem? Brama? To nadal będzie odcinać zasilanie w gniazdku w trakcie ładowania i trzeba będzie ponownie wystartować ładowanie.
Wallbox? To będzie trzeba wyłączać ładowanie, żeby dało się otworzyć bramę. Zakładam, że to ktoś inny otwiera bramę, bo on w tym czasie stoi i się ładuje.
To będzie tylko przesunięcie problemu w inne miejsce.

Ale jeśli @KP0i uważa, że to mu rozwiąże problem to strzał w dziesiątkę.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pomysł z Tasker Tesla pozwala wyłączyć (lub włączyć) ładowanie w sposób normaly tak jakby to było robine z poziomu aplikacji. Więc nie ma żadnych zagrożeń jakie by moze niosło przerwanie zasilania przed evse
 

Michal

Moderator
Ja bym szedł w zmniejszenie mocy ładowania i sprawdzenie czy będzie wywalało bezpiecznik już teraz na zabezpieczeniu jakie masz. Nawet zabezpieczenie A ma jakąś bezwładność i nie powinno wywalać jeśli nie będzie ciągłego przeciążenia. W jakiś obrazkach w necie widzę, że powinno wytrzymać kilka sekund z 2x przekroczonym prądem, więc raczej nie powinno zupełnie wywalać, a jak wywala, to pewnie ledwo ledwuśko :)
Jak zmienisz typ zabezpieczenia na C to już zupełnie nie powinno być szansy na wywalenie.
Sprawdzam jakiś przykładowy sterownik bramy (Nicer RB600 / RB600P), to silnik ma maksymalną moc przy rozruchu 515 W / 2,5A (wiem, że wychodzi 575 W ale podali 515 W :p)
 
Last edited:

EVOwner

Zadomawiam się
Pomysł z Tasker Tesla pozwala wyłączyć (lub włączyć) ładowanie w sposób normaly tak jakby to było robine z poziomu aplikacji. Więc nie ma żadnych zagrożeń jakie by moze niosło przerwanie zasilania przed evse
Gdzie szukać więcej informacji o Tasker Tesla?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Last edited:

EVOwner

Zadomawiam się

EVOwner

Zadomawiam się
Dla osób które szukają podobnego rozwiązania.

Rozwiązałem sprawę za pomocą Home Assistant (integracji. HomeKit bo używam iPhone, Tessie bo na dostępne api do sterowania autem które działa , oraz sterownika do zdalnego sterowania bramą).

W skrócie działa to tak że nie używam pilota do bramy, ale w Homekit mam wystawiony przycisk do otwierania i zamykania bramy.
Pod spodem sprawdzam stan auta - czy się ładuje i napięcie, jak się ładuje to obniżam napięcie do takiego które nie wywala korków, potem otwiera się brama a po 2 min przywracam ładowanie .
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dla osób które szukają podobnego rozwiązania.

Rozwiązałem sprawę za pomocą Home Assistant (integracji. HomeKit bo używam iPhone, Tessie bo na dostępne api do sterowania autem które działa , oraz sterownika do zdalnego sterowania bramą).

W skrócie działa to tak że nie używam pilota do bramy, ale w Homekit mam wystawiony przycisk do otwierania i zamykania bramy.
Pod spodem sprawdzam stan auta - czy się ładuje i napięcie, jak się ładuje to obniżam napięcie do takiego które nie wywala korków, potem otwiera się brama a po 2 min przywracam ładowanie .
Fajnie, ale moze prosciej bylo wstawic akumulator do napedu bramy i ladowac go zawsze niskim pradem z sieci.
Bez zadnej skomplikowanej instalacji, jedynie co dwa trzy lata zmiana akumulatora.
 
Top