Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

Eljal

Fachowiec
Trzeba nieźle zamulać 3 żeby mieć zużycie poniżej 150wh, krajówki do 90km/h. Ja ma w SR średnie 170wh z 1500km.
Wiesz jeżdże z dwoma mercedesami (6 i 4lata) w fotelikach. Nie mam odwagi na jazdę ponad 140. Dzisiaj 128 wh/km. Wiekszosc trasa Siedlce-Warszawa 120 i 140 km/h na tempomacie.
 

r00tku

Posiadacz elektryka
Wiesz jeżdże z dwoma mercedesami (6 i 4lata) w fotelikach. Nie mam odwagi na jazdę ponad 140. Dzisiaj 128 wh/km. Wiekszosc trasa Siedlce-Warszawa 120 i 140 km/h na tempomacie.
u mnie tak. 3,5k km Ski i autostrada - 1,5k km lokalne drogi - 5 tygodni posiadania auta ;-)
Przyznajcie się, że zamulaliście 😛 Chyba, że SR ma rzeczywiście o tyle niższe zużycie. Oto moje statystyki z ostatniego miesiąca dla tras powyżej 25 km - prędkość vs zużycie.
Screenshot 2024-08-05 at 11.22.31.png
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Przyznajcie się, że zamulaliście
Skąd ten diagram? Nie potrafię się do niego dokopać w Teslamate.
ZuŻycie u mnie poniżej 10kWh/100 km.
To chyba brutto z V2G.
Lubisz przyspieszenie bardziej niz ja
Z moich pobieżnych obserwacji, to zużycie "paliwa" w EV jest bardzo zależne od prędkości, trochę od pogody ale bardzo mało zależy od dynamiki jazdy. Oczywiście do momentu kiedy zaczniesz używać hamulców i silnej rekuperacji. Porównując z ICE, to depnięcie do deski jest prawie za darmo.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Z moich pobieżnych obserwacji, to zużycie "paliwa" w EV jest bardzo zależne od prędkości, trochę od pogody ale bardzo mało zależy od dynamiki jazdy. Oczywiście do momentu kiedy zaczniesz używać hamulców i silnej rekuperacji. Porównując z ICE, to depnięcie do deski jest prawie za dadarmo.
Niestety, nie masz racji.
Przy cięższej nodze są większe straty np. W postaci ciepła.
Dodatkowo, sprawność baterii spada pod większym obciążeniem.

Wiecie że pojemnosc 78kWh baterii to jest tylko pod pewnym obciążeniem?
Jeśli będziemy mocniej cisnąć, to bateria realnie da 50-65kWh, reszta idzie w straty.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Przy cięższej nodze są większe straty np. W postaci ciepła.
Nadal, nie jest to taki skok, jak w TSI, czy podobnych przeskakujących z 2 na 6 tysięcy. Fajnie byłoby porównać koszt energetyczny przyśpieszania np. 0-100 dla pedal to metal i np. 30%
Przyznajcie się, że zamulaliście
Z tego dashboardu, ostatni miesiąc wygląda tak:
1722930239651.png

Zanim ktoś się odpali test Vmax był robiony tam gdzie wolno, nie pokazał się, bo ogranicznik prędkości siedział na prawym fotelu ;)
 

Attachments

  • 1722929731656.png
    1722929731656.png
    70,5 KB · Liczba wyświetleń: 22
Last edited:
Top