Statystyki ładowania w aplikacji Tesla

Giaur77

Fachowiec
Na Android też w końcu dotarło.
rzeczywiście - dzisiaj rano pojawiła się długo przeze mnie oczekiwana aktualizacja aplikacji Tesla na Android. Jak zostało to już kilka razy napisane - delikatnie rzecz ujmując - szału nie ma. Nawet po konfiguracji kosztów ładowania, wychodzi mi, że ICE przejechałbym 2x taniej :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie wychodzi dobrze oczywiście jesli chodzi o koszty prądu. I taniej jak benzyna. Niestety cena paliwa nie jest znana. Screenshot_20220208-094300_Tesla_copy_540x1200.jpg
musiałem dodac 1 h do przodu w okresleniu tanich stref prądu.
ładuje w domu więc widzę, że gdy było normalnie to liczyło źle.


Screenshot_20220208-101105_Tesla_copy_540x1200.jpg
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
rzeczywiście - dzisiaj rano pojawiła się długo przeze mnie oczekiwana aktualizacja aplikacji Tesla na Android. Jak zostało to już kilka razy napisane - delikatnie rzecz ujmując - szału nie ma. Nawet po konfiguracji kosztów ładowania, wychodzi mi, że ICE przejechałbym 2x taniej :D
Bo jest błąd w aplikacji. Pisał już o tym @newbe; ”Mam język angielski i wszystko chodzi caca. Ceny, oczywiście w EUR, złotówki wpadają wam ze źle zrobionego tłumaczenia”. Po prostu ceny paliwa są w EUR, a my wpisujemy stawkę za kWh w PLN. Nie tylko w PL mamy takie chocki-klocki, bo w opiniach aplikacji pojawiły się komentarze o tym błędzie i prośba aby dodać możliwość edycji ceny paliwa, co pewnie niedługo się stanie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Porównanie jest psu na budę , można sobie samemu to zrobić rejestrując przejechane kilometry i przyjmujac spalanie SWOICH ICE a nie jakiś tam srednich. Bo to bez sensu jak ktoś ma np V8 a inny 1000ccm lub auto na gazie. To takie bardziej " ku pokrzepieniu serc".
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
U mnie wyliczenia są proste, nie liczę PV bo już ktoś mi kiedyś zarzucił, że za PV musiałem zapłacić wcześniej z góry, wiec zacząłem liczyć po stawce za kWh. Po nie całym roku i 18k km mam już oszczędność około 10k zł w porównaniu do poprzedniego samochodu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja na oko. Mielismy troche swego czasu "na placu" samochodów ale m/w nie licząc wakcyjnych wyjazdów kamperem wydawaliśmy 800-1000 /m-c plus oleje itp.
Przyjałem 800 aby nie przeginać na dwa samochody itd
3 lata 36 miesiecy x ˜800zł =prawie 30 000. Nawet niech bedzie 25 000, to przy solarach itd. Nie ma co liczyc, bo sprawa oczywista.
Ja mam PV normalnie czyli drogo ok 54000 zł za instalacje to elektryk idealnie przyspieszy amortyzacje tego interesu.
Owszem trzeba założyć , że i tak by się kupiło samochod ICE w cenie podobnej do EV. Bo za ok 250 - 300 tys zł to żadna sztuka i żaden super nie będzie. No chyba że to używka. OK wtedy nie ma o czym gadać... Zaczyna się "a gdyby tam wasza matka...."
Zrobienie samemu lub gospodarczo fotowoltaiki jest jeszcze lepszym uzupelnieniem EV
SS yny chcą to wszystko popsuć, ten dobry układ jaki jest PV a EV i miejmy nadzieje, że jak będą ogniwa o tysiacach cykli a samochody o dwukierunkowym przeplywie energi, to nie wymyślą podatku od paneli i takich aut?? W co szczerze w tym wrogim obywatelowi państwie wątpię.
 
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
Bo jest błąd w aplikacji. Pisał już o tym @newbe; ”Mam język angielski i wszystko chodzi caca. Ceny, oczywiście w EUR, złotówki wpadają wam ze źle zrobionego tłumaczenia”. Po prostu ceny paliwa są w EUR, a my wpisujemy stawkę za kWh w PLN. Nie tylko w PL mamy takie chocki-klocki, bo w opiniach aplikacji pojawiły się komentarze o tym błędzie i prośba aby dodać możliwość edycji ceny paliwa, co pewnie niedługo się stanie.
Ten koszt to liczą z energii dodanej czy zużytej w czasie "tylko" jazdy?

Nie bardzo wiem po co porównanie do ekwiwalentu z paliwami płynnymi, skoro ładowanie się na publicznych ładowarkach powoduje, że jazda EV jest droższa, a czasem w ch... droższa od jazdy ICE..., zwłaszcza zimową porą :)

Odwraca się to w przypadku ładowania w domu ale tu znów - nie wszyscy mogą :)
 
Top