Subiektywne wrażenia z jazdy testowej

lookash_c

Pionier e-mobilności
A na marginesie jako premium każdy rozumie coś innego, jedni obsługę inni jakość materiałów inni legendę. Nie ma jednego wyznacznika premium dla wszystkich. Mazda w ostatnich latach zrobiła niesamowitą robotę pod wszystkimi względami.
W kwestii "legendy", to Mazda kojarzy się wielu osobom bardzo jednoznacznie - legendarną jakością zabezpieczenia antykorozyjnego :-D
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
W kwestii "legendy", to Mazda kojarzy się wielu osobom bardzo jednoznacznie - legendarną jakością zabezpieczenia antykorozyjnego :-D
Taaaak a EV z wielodniową podróżą z Warszawy do Zakopanego, brakiem ładowarek itd. Prawdą jest że był okres kiedy faktycznie problem z korozją występował, był to okres 2001-2008. Na temat przyczyny można by napisy elaborat, popatrz na Mercedesy z tamtych lat, albo ople.
Japończycy odebrali surową lekcję i dziś to widać. A kwestii legendy to wg mnie Mazda słynie z niekonwencjonalności swoich rozwiązań, szybko wymieniając:
Silniki Wankla (w tym sukces w 1991 roku - 787B wygrał 24h w Le Mans)
Doładowanie Comprex
Silniki pracujące w cyklu Millera - Atkinsona (w latach 90 już)
Prace od połowy lat 80 nad wykorzystaniem wodoru w jednostkach napędowych
Technologia Skyactiv
Skyactiv X to jest czad
Co więcej idąc trochę pod prąd, za chwilę 6 cylindrowe silniki benzynowe (Skyactiv X) i DIESEL ;)
Pokaż inną tak odważną firmę motoryzacyjną.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Taaaak a EV z wielodniową podróżą z Warszawy do Zakopanego, brakiem ładowarek itd. Prawdą jest że był okres kiedy faktycznie problem z korozją występował, był to okres 2001-2008. Na temat przyczyny można by napisy elaborat, popatrz na Mercedesy z tamtych lat, albo ople.
Japończycy odebrali surową lekcję i dziś to widać. A kwestii legendy to wg mnie Mazda słynie z niekonwencjonalności swoich rozwiązań, szybko wymieniając:
Silniki Wankla (w tym sukces w 1991 roku - 787B wygrał 24h w Le Mans)
Doładowanie Comprex
Silniki pracujące w cyklu Millera - Atkinsona (w latach 90 już)
Prace od połowy lat 80 nad wykorzystaniem wodoru w jednostkach napędowych
Technologia Skyactiv
Skyactiv X to jest czad
Co więcej idąc trochę pod prąd, za chwilę 6 cylindrowe silniki benzynowe (Skyactiv X) i DIESEL ;)
Pokaż inną tak odważną firmę motoryzacyjną.

Wchodzilem jakis rok temu pod Mazde 6 z 2015r. i nie powiem zeby to dobrze wygladalo, co prawda inne marki tez zeszly na psy i audi a3 z podobnego rocznika tez wyglada słabo. Co do Silnikow Skyactiv to osobiscie przeraża mnie ich stopień skomplikowania, czy taki powiedzmy 10letni silnik z 200kkm przebiegu bedzie dzialal i nie bedzie sprawial problemow ? No i spalanie w tych silnikach nie nalezy do niskich jak sie jezdzi troche bardziej dynamicznie... niech ida w elektryki ! :)
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Może być Tesla? ;-)
To jest koncern technologiczny a nie motoryzacyjny :ROFLMAO:
Wchodzilem jakis rok temu pod Mazde 6 z 2015r. i nie powiem zeby to dobrze wygladalo, co prawda inne marki tez zeszly na psy i audi a3 z podobnego rocznika tez wyglada słabo. Co do Silnikow Skyactiv to osobiscie przeraża mnie ich stopień skomplikowania, czy taki powiedzmy 10letni silnik z 200kkm przebiegu bedzie dzialal i nie bedzie sprawial problemow ? No i spalanie w tych silnikach nie nalezy do niskich jak sie jezdzi troche bardziej dynamicznie... niech ida w elektryki ! :)
Nie znam marki w której po 5 latach nie ma korozji "pod spodem", wszyscy oszczędzają gdzie tylko mogą. Od kilku lat Mazda wszystkie auta zabezpiecza pod podwoziem woskami i naprawdę to daje radę.
A silniki Skyactiv szczególnie benzynowe nie są jakoś nadmiernie skomplikowane, są finezyjne to prawda, widać tam grubą myśl inżynierską. Jeżeli chodzi o trwałość to mam w obsłudze samochody powyżej 400tkm i nie ma problemów żadnych, wyjątkowo udana konstrukcja.
Diesle, pozwolisz że nie będę się odnosił ;) Konstrukcja genialna ale niestety nie pozbawiona wad.
Za to Skyactiv X to majstersztyk technologiczny, ale poziom skomplikowania naprawdę wysoki.
Jeżeli chodzi o spalanie to faktyczne jak ktoś po 200km/h lata nie zachwyca, ale eksploatowane normalnie silniki benzynowe spalają na poziomie 6,2-7l/100. Przy jeździe jak Teslą czyli 120km/h pewnie poniżej 6 można zjechać. I teraz uwaga w silniku 2,5l z automatem.
Skyactiv X ma spalanie jeszcze o 15-20% niższe, generalnie liści się w emisji CO2 na poziomie 96g
 

boa

Pionier e-mobilności
Ja bym oprócz możliwości konfiguracji, możliwości posiadania nowoczesnych systemów, poziomu obsługi, popatrzył tez jednak na podstawowa kwestie - jakosc materiałów, wyciszenie, spasowanie wnętrza itp.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To jest koncern technologiczny a nie motoryzacyjny :ROFLMAO:

Nie znam marki w której po 5 latach nie ma korozji "pod spodem", wszyscy oszczędzają gdzie tylko mogą. Od kilku lat Mazda wszystkie auta zabezpiecza pod podwoziem woskami i naprawdę to daje radę.
A silniki Skyactiv szczególnie benzynowe nie są jakoś nadmiernie skomplikowane, są finezyjne to prawda, widać tam grubą myśl inżynierską. Jeżeli chodzi o trwałość to mam w obsłudze samochody powyżej 400tkm i nie ma problemów żadnych, wyjątkowo udana konstrukcja.
Diesle, pozwolisz że nie będę się odnosił ;) Konstrukcja genialna ale niestety nie pozbawiona wad.
Za to Skyactiv X to majstersztyk technologiczny, ale poziom skomplikowania naprawdę wysoki.
Jeżeli chodzi o spalanie to faktyczne jak ktoś po 200km/h lata nie zachwyca, ale eksploatowane normalnie silniki benzynowe spalają na poziomie 6,2-7l/100. Przy jeździe jak Teslą czyli 120km/h pewnie poniżej 6 można zjechać. I teraz uwaga w silniku 2,5l z automatem.
Skyactiv X ma spalanie jeszcze o 15-20% niższe, generalnie liści się w emisji CO2 na poziomie 96g
A to ciekawe, podczas jazdy probnej cx-30 z tym mocniejszym ? Silnikiem spalanie bylo 9L a jechalem raczej zchowawczo… ale moze krotki dystans bo my tam zrobilismy max 20km..
Niech robia te elektryki ! Mazda to moze byc moje nastepne EV
 

coobin

Zadomawiam się
Hej,

Miałem jazdę próbną MX-30 i rozumiem ludzi, którzy sie zakochali w tym samochodzię. Jest po prostu świetny.

Co mi się podoba:

1. Pozycja za kierownicą
2. Piękne wnętrze (chociaż ta ładna tapicerka tylko w najbogatszej wersji, nie mam pojecia jak wyglada ta w standardzie)
3. Zegary - super , taka klasyka z nowczesnoscią.
4. Wygląd zewnętrzny.
5. Dobre wyciszenie.

Co mi się nie podoba:

1. Ciasno z tyłu

Wiadomo zasięg jest mały, ale rozumiem, ze można to przeboleć, w samochodzie, który słuzy tylko na dojazdy lokalnie a jak na ruski rok się gdzies dalej pojędzie też mozna się przemęczyć.

Ogólnie uważam, że jak ktoś wyrwał ją za 105 tys, rok temu z dopłatami, to zrobił niezly deal.

Jeżdziłem po Warszawie, i udało mi się osiągnać zużycie 14kwh/100km. Jechałem normalnie , przepisowo i przycisnałem, ze 2 razy na maxa.

Pozdr.
 

Master

Fachowiec
Hej,

Miałem jazdę próbną MX-30 i rozumiem ludzi, którzy sie zakochali w tym samochodzię. Jest po prostu świetny.

Co mi się podoba:

1. Pozycja za kierownicą
2. Piękne wnętrze (chociaż ta ładna tapicerka tylko w najbogatszej wersji, nie mam pojecia jak wyglada ta w standardzie)
3. Zegary - super , taka klasyka z nowczesnoscią.
4. Wygląd zewnętrzny.
5. Dobre wyciszenie.

Co mi się nie podoba:

1. Ciasno z tyłu

Wiadomo zasięg jest mały, ale rozumiem, ze można to przeboleć, w samochodzie, który słuzy tylko na dojazdy lokalnie a jak na ruski rok się gdzies dalej pojędzie też mozna się przemęczyć.

Ogólnie uważam, że jak ktoś wyrwał ją za 105 tys, rok temu z dopłatami, to zrobił niezly deal.

Jeżdziłem po Warszawie, i udało mi się osiągnać zużycie 14kwh/100km. Jechałem normalnie , przepisowo i przycisnałem, ze 2 razy na maxa.

Pozdr.
Zgadzam się w 100% z opinia i dodam :
Po prawie 2 latach i 28k zrobionych mogę powiedzieć ze gorsze od tylnej kanapy są drzwi otwierane do przodu . To istna mordęga na parkingu wiec normalnie nie zaparkujesz tylko szukam miejsca przy trawniku żeby otworzy karocę MX30 na oścież i wyprowadzić pasażerów z tylnej kanapy wprost na trawnik
 
Top