SUC Poznań

TomRS

Posiadacz elektryka
Nie do konca tak jest. Im szybciej przyciagną klienta ktorzy sie przyłączy tym wiecej zyskaja z opłat dystrybucyjnych. Wiadomo ze OSD to monopol naturalny i regulowany przez ure niemniej jednak swoje cele biznesowe realizują.
Z OSD jest taki problem ze sieci wymagają ogromnego nakładu inwestycyjnego bo poziom zacofania jest ogromny. Można sobie sprawdzić w internecie jak stare mamy sieci w Polsce. Fizyki i ekonomii nie przeskoczysz 😄
A dlaczego mamy takie stare sieci ? Dlatego, że oni specjalnie zainteresowani inwestowaniem nie są, bo żyją jak pączki w maśle - właśnie przez to, że to praktycznie monopol. A cele biznesowe najłatwiej realizować poprzez podwyżki skoro nie ma konkurencji.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem temat "SuC Poznań" jest właśnie o przyłączach dużej mocy, a to nie ja wypisuję w nim mądrości "a u mnie w mieszkaniu..."
Bez odbioru.
Ogólnie mało mądrości wrzuciłeś a jeszcze mniej przeczytałaś na to wygląda.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Last edited:

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Zmieniales moc umowna w zakresie wydanych warunków przyłączeniowych. To byla zatem tylko formalnosc. Poza tym dotyczyło to realnie małych mocy więc z punktu widzenia OSD maly kaliber.
Wiem, że wątek o innej infrastrukturze, ale odpowiadałem TomRS, a on pisał o przyłączu domowym.
Zmiana mocy umownej była poprzedzona wydaniem warunków, co Tauronowi zajęło 3 tygodnie.
Nie komentuję - piszę tylko o faktach.
 

kubatar

Posiadacz elektryka


Np tu informacja dot sieci przesyłowych lub tu dot sieci dystrybucyjnych. Co prawda to drugie to dane z 2017 ale pokazuje rzeczywisty obraz.
Jak do tego dodamy koszty dostosowania sieci pod rozproszone źródła wytwarzania i ładowanie aut z wysoką mocą to mamy ogromne wyzwanie kosztowe i techniczne.
Rzady nie chcą żeby koszty enerii dla wyborców byly wysokie wiec ograniczaja je urzędowo ale kij ma dwa końce bo inwestycje cierpią.
 
Ale jaki jest sens nastawiać wokół W-wy "x" SuCów, jak mają być w trasie dostępne? Zresztą konkurencja jest potrzebna i chwała jej za to, że stawia, jak i gdzie może. Na szczęście Teslę można naładować gdziekolwiek, więc korzystajmy.
Jak dojeżdżam do miasta, w którym zostaję, a nie mam ładowarki pod domem/biurem, to najchętniej na wjeździe bym się podpiął na te 5-15 minut, żeby nabić sobie jakiś zapas i ew. potem AC się dopełniać na powrót.
 

DMS

Nowy na Forum
Cześć , czy może odnośnie tego planowanego superchargera przy A2 jakieś nowe wieści macie , może jakaś tablica informacyjna się pojawiła we wskazanej lokalizacji przy C.H. A2 , może przynajmniej jakieś projektowe informacje są , w GUNB jakieś ruchy , jak to sprawdzić ? ,
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Cześć , czy może odnośnie tego planowanego superchargera przy A2 jakieś nowe wieści macie , może jakaś tablica informacyjna się pojawiła we wskazanej lokalizacji przy C.H. A2 , może przynajmniej jakieś projektowe informacje są , w GUNB jakieś ruchy , jak to sprawdzić ? ,
Jestem tutaj 3 razy w tygodniu średnio i żadnych widocznych gołym okiem aktywności w kierunku powstania SuC nie widać.
 

Peteros

Zadomawiam się
Chciałem się wczoraj naładować w Poznaniu, wszystkie „fajki” zajęte. Jedna Tesla odjeżdża, koleś otwiera okno i mówi żebym dał sobie spokój, awaria na tym stanowisku od kilku dni. Pojechałem na Orlen, nabiłem bez problemu ale fakt przepłaciłem. Bije do tego, że kurna ta rozbudowa w tym kraju jest tak w koziej dupie, że szkoda gadać. Aut przybywa i gdyby nie operatorzy innych firm to nie dało by się jeździć.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Chciałem się wczoraj naładować w Poznaniu, wszystkie „fajki” zajęte. Jedna Tesla odjeżdża, koleś otwiera okno i mówi żebym dał sobie spokój, awaria na tym stanowisku od kilku dni. Pojechałem na Orlen, nabiłem bez problemu ale fakt przepłaciłem. Bije do tego, że kurna ta rozbudowa w tym kraju jest tak w koziej dupie, że szkoda gadać. Aut przybywa i gdyby nie operatorzy innych firm to nie dało by się jeździć.
Poznański SuC, to jest jakieś kuriozum - fatalna lokalizacja, zazwyczaj duże obłożenie skutkujące niską mocą ładowania. Korzystałem 3 razy, zawsze był jakiś problem, już tam nie jeżdżę.
 
Top