SuC w Polsce

piotrpo

Pionier e-mobilności
ale jednak ładowanie na nim to jest wyższy level z plug&charge
Dla mnie, to podłącz i zapomnij to jakaś tam wygoda, ale konieczność użycia karty na GW też nie jest specjalnym bólem. To również nie wygląda tak, że Tesla ma wyłączność na autoryzację przez wtyczkę, chociaż faktycznie ma to aktualnie najbardziej rozpowszechnione, bo instalujesz apkę, podpinasz kartę, dodajesz samochód i "działa". Osobiście mam nadzieję, że UE wprowadzi jakieś zatwierdzone, centralne rozszerzenie standardu CCS i znormalizuje płatności, chociaż wymóg akceptowania kart płatniczych na publicznych też jest dla mnie OK.
A co do tego wyższego lvl ładowania na SuC, to mam dziwne wrażenie, że w PL bardziej chodzi o cenę prądu, niż jakość usługi.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jak już pisałem raz Tesla ma obraz tego jak coś ma działac docelowo i nie zajmuje sie etapami pośrednimi. Nie zajmujesie FSD lvl 3-4 tylko LV5 tak samo z ładowarkami, nie zajmuje się jakimiś obcymi sieciami choć jak baaaardzo ludzie narzekają to ugina się i cos tam zrobi jak uwzględnienie innych ładowarek na mapie ale tez nie tak bezmyslnie tylko na pewnych zasadach:
https://www.tesla.com/pl_PL/support/improving-access-third-party-fast-charging
I przez to nie zajmowanie się etapami pośrednimi będzie coraz więcej klientów tracić. Zresztą etapy pośrednie konieczne są do testowania pewnych rozwiązań. A FSD LV5 - jestem skłonny się założyć o dobrą Whisky, że do roku 2030 takie rozwiązanie nie wejdzie do sprzedaży, a już na pewno nie w EU. A do tej pory konkurencja będzie sprzedać LVL3 i być może 4 - zresztą mercedes już sprzedaje zdaje się LVL3 ? Co do wygody SuC, to w pełni się zgadam, i gdybyśmy mieli takie nasycenie SuC jak Niemcy czy Holandia, to bym nie marudził wcale. Ale nie mamy i bardzo nam jest potrzebny etap pośredni.
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Myślę, że u nas BEV użytkują osoby chcące coś wiedzieć i potrafiące sobie poradzić, a nie przypadkowi ludzie. Dla nich nie ma co robić protezy, która będzie tylko obejściem. Takie Elocity załatwia większość problemów. Jak upowszechnią się elektryki to i SuC będzie mieć wystarczająco gęstą sieć w PL - może i w 2026?
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ona co gorsza ich sama z siebie nie wyświetli na mapie, choć wyświetla milion innych POI. Tutaj ewidentnie jest pole do poprawy, przynajmniej w krajach o mizernym nasyceniu SuC.
A to u mnie wyświetla - oczywiście na odpowiednim poziomie zooma. Choćby moja okolica - na dużym oddaleniu nie widzę żadnego POI, a jak zbliżam to pojawia się kilka POI obok siebie - np. Orlen (jako stacja paliw i z "piorunkiem" jako ładowarka), KFC, a na parkingu KFC kolejna pinezka POI "z piorunkiem" - klikam i widzę, że to Greenway.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A to u mnie wyświetla - oczywiście na odpowiednim poziomie zooma. Choćby moja okolica - na dużym oddaleniu nie widzę żadnego POI, a jak zbliżam to pojawia się kilka POI obok siebie - np. Orlen (jako stacja paliw i z "piorunkiem" jako ładowarka), KFC, a na parkingu KFC kolejna pinezka POI "z piorunkiem" - klikam i widzę, że to Greenway.
No właśnie POI mnóstwo wyświetla a Elocity 180kW kolo Kostrzynia nie wyświetlała w niedziele. Google też zresztą nie wyświetla.
 

kiki111

Fachowiec
Małą aktualizacja dla SUC w Koszalinie, podsłuchane w koszalińskim tramwaju:
SUC w Koszalinie (hotel w Mścicach) załapie raczej spore opóźnienie. Nie wiem jak ma się sprawa od strony Teslli ale Energa robiła ostatnio nowy przetarg na dokumentację bo ktoś cos zawalił.
 
Top