SuC w Polsce

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Wiem, że stary post, ale jednak się odniosę analogiczną przenośnią:
Z tą różną perspektywą jest tak, że możesz spokojnie Jasiowi postawić nawet i 2 z wypracowania. Jasia to już nie obchodzi, bo zaczął właśnie wakacje i ma już świadectwo z wyróżnieniem, ze wszystkich pozostałych przedmiotów 5-ki. Wygrał olimpiadę z matematyki i wyjeżdża w przyszłym semestrze na Sorbonę w ramach grantu dla wybitnie uzdolnionych.

W takiej sytuacji nauczyciel tego przedmiotu ma dwie strategie do wyboru:
  • Frustrować się i przekonywać kolegów i koleżanki po fachu, że Jaś nie przyłożył się do tego wypracowania. Tylko jakie znaczenie ma jedno wypracowanie w karierze Jasia? Albo może ten nauczyciel wstać z kolan i przekonywać nauczycieli pozostałych przedmiotów, że jego przedmiot jest najważniejszy, a to wypracowanie tym bardziej…
  • Dać sobie spokój z Jasiem i skupić się na swoim podwórku tak, by kolejne dzieci pisały coraz lepsze wypracowania i dzięki temu robiły swoje kariery. Może i Jaś kiedyś uzna, że to wypracowanie jest ważne i już jako Noblista poprosi o możliwość napisania poprawki? Kto wie. Nawet jeśli ten nauczyciel nie doczeka.
😉
Dla jednego sieć SuC nie jest argumentem, a dla innego jest.
Jakie to ma znaczenie skoro nie ma innego producenta EV, o wyborze którego decydowałaby jego sieć ładowarek w Polsce?
Ba - na świecie chyba jedyny taki producent to Nio z w miarę rozwiniętą siecią stacji wymian baterii w Chinach.
To ja tu będe konsyliacyjny (co to za sowo???). Dla mnie (mieszkającego w Warszawie czyli mniej więcej w środku komunikacyjnej Polski) sieć SuC w kraju ma małe znaczenie - z domu dojadę te 300 km w jedną stronę i albo podładuje się u rodziny/znajomych, gdzieniegdzie skorzystam z SuC względnie kilka razy w roku pojadę do GW czy innego Orlena czy Shella.

Ale niesamowitą frajdę zrobił mi wyjazd wiosną do Włoch, gdzie na całej trasie oraz na miejscu korzystałem z SuC za ok 1,5 zł/1KWh. Tak za jakieś śmieszne pieniądze można sobie zwiedzać Europę i ten SuC ma znaczenie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ja się nie frustruję tym, że Tesla się ociąga z SuC w PL. To prywatna firma, której celem jest zarabianie pieniędzy, a SuC rozwijali głównie z konieczności, bo w innym przypadku nie mogliby sprzedawać samochodów.
Nie zgadzam się natomiast z prowadzoną tu mniej lub bardziej narracją, że SuC (w PL) to jakaś ultra wielka zaleta Tesli, najlepsze możliwe ładowarki i nie wiadomo co jeszcze. W tej chwili w PL Tesla ma może z 3 sensowne miejsca do ładowania samochodu. Sensowne w znaczeniu mocy, dostępności, położenia, niezawodności. Żeby skoczyć sobie z Trójmiasta na Mazury muszę korzystać z innych ładowarek (i to jest OK), a Tesla mi w tym przeszkadza (co już nie jest OK).
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
No może ja po prostu nie trafiłem na takie posty, które odebrałbym jako narrację o “ultra wielkiej zalecie”.
Dla mnie sieć SuC w ogóle nie ma znaczenia w Polsce (duża czy mała). Za granicą to co innego.

Natomiast faktem chyba jest, że Teslą masz nie gorzej niż dowolną inną marką, prawda? Pozostałe samochody nie mają dostępu do SuC w PL wcale. Ty masz nie po drodze.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Natomiast faktem chyba jest, że Teslą masz nie gorzej niż dowolną inną marką, prawda?
Nieprawda. W większości innych marek nawigacja wyznaczy ci trasę z uwzględnieniem ładowarek. W Tesli albo ci wyznaczy trasę z dużym objazdem, albo łaskawie poinformuje, że na koniec będziesz miał np. -30% SoC.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nieprawda. W większości innych marek nawigacja wyznaczy ci trasę z uwzględnieniem ładowarek. W Tesli albo ci wyznaczy trasę z dużym objazdem, albo łaskawie poinformuje, że na koniec będziesz miał np. -30% SoC.
Tak jest niestety, to jedna z większych wad Tesli :( O ile na zachód od naszej granicy nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, to w Polsce zmusza do pracy z mapą i innymi aplikacjami.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Nieprawda. W większości innych marek nawigacja wyznaczy ci trasę z uwzględnieniem ładowarek. W Tesli albo ci wyznaczy trasę z dużym objazdem, albo łaskawie poinformuje, że na koniec będziesz miał np. -30% SoC.
I tak naprawdę to powinniśmy mieć możliwość wyboru czy chcemy nawigować używając tylko SuC czy wszystkich ładowarek z możliwością określenia ich minimalnej mocy.
Wtedy sieć SuC byłaby tylko miłym dodatkiem (i mógłbym zapomnieć o ABRP).
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Nieprawda. W większości innych marek nawigacja wyznaczy ci trasę z uwzględnieniem ładowarek. W Tesli albo ci wyznaczy trasę z dużym objazdem, albo łaskawie poinformuje, że na koniec będziesz miał np. -30% SoC.
Aaaa, rozumiem. Nawigacja.
Znów ta różnica perspektyw: ja piszę o ładowarkach dostępnych dla kierowców Tesli ii innych marek, a okazuje się chodzi o nawigację. Tesla gorsza, bo wbudowana nawigacja nie podpowiada ładowania na obcych ładowarkach? Wprawdzie je wyszukuje i można do nich nawigować, ale sama nie doda do trasy…

Ktoś mi ostatnio powiedział “człowieku, jak czegoś nie ma na insta, to znaczy że nie istnieje”.
Z taką argumentacją raczej nie wygram i już cichutko staczam się w niebyt. Dziękuję za pouczającą wymianę zdań.
Peace.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Aaaa, rozumiem. Nawigacja.
Znów ta różnica perspektyw: ja piszę o ładowarkach dostępnych dla kierowców Tesli ii innych marek, a okazuje się chodzi o nawigację. Tesla gorsza, bo wbudowana nawigacja nie podpowiada ładowania na obcych ładowarkach? Wprawdzie je wyszukuje i można do nich nawigować, ale sama nie doda do trasy…

Ktoś mi ostatnio powiedział “człowieku, jak czegoś nie ma na insta, to znaczy że nie istnieje”.
Z taką argumentacją raczej nie wygram i już cichutko staczam się w niebyt. Dziękuję za pouczającą wymianę zdań.
Peace.
Ona co gorsza ich sama z siebie nie wyświetli na mapie, choć wyświetla milion innych POI. Tutaj ewidentnie jest pole do poprawy, przynajmniej w krajach o mizernym nasyceniu SuC.
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
W normalnym obłożeniu SuC widzisz dostępność "słupków" i możesz sie przerzucić na +/- 20km inny SuC. na swojej trasie. Tesla uwzględnia tez auta zmierzające do danej stacji.
Wskażcie inną markę aut gdzie takie informację pokazuje planer podróży ?
Co mi po ładowarkach obskich na mapie Tesli jak nie wiem czy one są zajęte/działajace.
Zakładając, że w ciągu 2 lat Tesla z dotacji odda te zakładane SuC w PL to u nas tez tak będzie docelowo.
 
Top