SuC w Polsce

zibizz1

Pionier e-mobilności
W Polsce? Co +- 20km?!
Myślę że za 2 lata tak będzie w kilku miejscach;)
Wrocław, Kraków, Poznań, Ciechocinek, Warszawa. Tylko że wszyscy będą się kierowali do lepszej opcji a jak będzie zapchana albo awaria to ta mniej atrakcyjna będzie też zapchana;)

Z dzisiejszą gęstością SuC powinna być opcja nawigowania z uwzględnieniem pozostałych ładowarek
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
W Polsce? Co +- 20km?!
Dlaczego nie ?
Nie chodzi tutaj aby na trasie np. Warszawa - Poznań co 20km stał Suc, ale np. w okolicach dużych miast - dużych węzłów
Zobacz na obecny rozkład planu: Legnica - Kostomłoty (mam nadzieję że rozbudują) - Wrocław.
Z tego co widze to ogólnie w Europie jest tendencja aby stawiać więcej stacji w danej okolicy po kilkanaście słupków niz jedną z 40-ma słupkami (oczywiście zdarzają sie wyjątki).
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Wyznacz w Google Maps trasę Szczecin - Rzeszów (tak dla przykładu), policz ile jest w jej pobliżu SuC. 800km / 20km = 40 stacji. Wg. mapki Tesli jest 15 sztuk na całą Polskę.
Na teraz masz rację, ale ja podawałem najbliższe 2 lata po rozbudowie z dotacji UE. Zapewne będzie wtedy na tej trasie wystarczająca ilość.
Przy tej trasie wystarczy Ci 2x postój na SuC. I nadal nie rozumiesz idei +/- 20km. Popatrz wyżej co napisałem.
Obstawiam, że mając obowiązkowe 2 ładowania, a np. 10 SuC na tej trasie to spokojnie możesz sobie "wybrzydzać" gdzie stanąć.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia co będzie za 2 lata. Obawiam się, że nawet Tesla tego nie wie. Odnoszę się do sytuacji aktualnej, a ona wygląda tak, że w PL jest 15 ładowarek, które noszą dumną nazwę SuC, z czego bodaj 3, to faktycznie takie huby na miarę naszych marzeń, czyli 250kWh, kilkanaście stanowisk. Do tego, nawigacja (a właściwie infotainment) Tesli nie obsługuje w sposób przyzwoity ładowarek innych niż Tesla. Nie zaplanuje ci trasy samodzielnie, manualnie też jest to uciążliwe (np. nie poda ci, które ładowarki są najbliżej wytyczonej trasy), a na koniec albo przygotuje, albo nie przygotuje baterii. Tak to wygląda na dzisiaj. Za 2 lata może będzie wyglądać lepiej, a może gorzej. Na tej konkretnej trasie akurat da się przejechać po SuC. Takie 3 kategorii, bo 150 kWh na 2 słupki, ale się da. Korzystając z konkurencji można już sobie wybrzydzać.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Nie nawiguje po obcych ładowarkach bo prawdopodobnie za dużo z tym kłopotu żeby to zrobić przy zachowaniu zbliżonego poziomu usługi. Musieli by pożenić api fyfdziesięciu dostawców żeby sprawdzać status ładowarek, bez tego sobie nie wyobrażam, weź niech Cię poprowadzi do wyłączonej ładowarki, użytkownicy są przyzwyczajeni że takie sytuacje w SuC się nie zdarzają.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie nawiguje po obcych ładowarkach bo prawdopodobnie za dużo z tym kłopotu żeby to zrobić przy zachowaniu zbliżonego poziomu usługi. Musieli by pożenić api fyfdziesięciu dostawców żeby sprawdzać status ładowarek, bez tego sobie nie wyobrażam, weź niech Cię poprowadzi do wyłączonej ładowarki, użytkownicy są przyzwyczajeni że takie sytuacje w SuC się nie zdarzają.
I właśnie dlatego podaje informacje, że do kolejnego SuC dotrzesz z poziomem naładowania -30% i powinieneś pojazd naładować wcześniej. Ale gdzie jest taka możliwość, to już nie podaje. System genialny w swej prostocie ;) Jak już nie są w stanie kontrolować obłożenia innych ładowarek (choć konkurencja częściowo to potrafi), to niech choć wyświetlą ich lokalizacje i umożliwią aktywację przygotowania baterii do ładowania.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Nie nawiguje po obcych ładowarkach bo prawdopodobnie za dużo z tym kłopotu żeby to zrobić przy zachowaniu zbliżonego poziomu usługi. Musieli by pożenić api fyfdziesięciu dostawców żeby sprawdzać status ładowarek, bez tego sobie nie wyobrażam, weź niech Cię poprowadzi do wyłączonej ładowarki, użytkownicy są przyzwyczajeni że takie sytuacje w SuC się nie zdarzają.
Dlatego powinna to być opcja: włączasz i nawiguje Cię do ładowarek, które mogą nie spełniać wymagań MElona ale to już twoje ryzyko, skoro włączyłeś. Ja wolę swobodę wyboru niż narzucenie jedynie słusznych rozwiązań, których nie ma.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak już pisałem raz Tesla ma obraz tego jak coś ma działac docelowo i nie zajmuje sie etapami pośrednimi. Nie zajmujesie FSD lvl 3-4 tylko LV5 tak samo z ładowarkami, nie zajmuje się jakimiś obcymi sieciami choć jak baaaardzo ludzie narzekają to ugina się i cos tam zrobi jak uwzględnienie innych ładowarek na mapie ale tez nie tak bezmyslnie tylko na pewnych zasadach:
https://www.tesla.com/pl_PL/support/improving-access-third-party-fast-charging

Więc albo pionierzy kierowcy w Teslach odkryja inne ładowarki i będa je utrzymywać odwiedzjąc regularnie albo znikną z mapy i bez trików z nawigowaniem do SuC albo S3XY button nie podgrzejesz baterii. Chyba że nadal będziemy narzekać i wtedy pojawi się kolejna opcja "uwzględnij niesprawdzone ładowarki" Ale co by nie bylo to i tak nie uwzgledniane jest nawigowanie przez nie co jest słabe.

Zreszta kazdy użytkownik Tesli chyba to zauważa że jednak SuC może ma małą gęstość w PL ale jednak ładowanie na nim to jest wyższy level z plug&charge. Moim zdaniem udostępnienie łatwiej opcji wyszukiwania i nwaigowania do innych stacjach dla żółtodziobów elektormobilnosci to łatwy spósób aby stworzyć sobie wroga zamiast wyznawcy:) dlatego nadal nie mamy takich funckjonalności. Firmy często tak robią ze wolą nie dostarczać usługi wcale niz dostarczać usługę/produkt wątpliwej jakości. Zamiast spalić sobie potencjalnego klienta w obszarach gdzie nie ma SuC lepiej poczekać az SuC się pojawią
 
Top