SuC w Polsce były postawione tylko zeby dało się przejechać przez kraj jako tako. Potem wszedł salon więc były po to żeby dało się wygodniej dojechać do salonu/serwisu.
Na koniec 2020 było 8 lokalizacji średnio po 4 wtyczki. Tesli zarejestrowano w 2020 138sztuk w DE 16694 sztuk.
W 2023 już 4599 + 805 sprowadzonych. Teraz w DE sprzedaje się prawie 50tys
Użytkownicy zazwyczaj patrzą na świat jak on wygląda dziś i krytykują ten stan. A firmy i rządy starają się przewidzieć jak będzie wyglądał za 5-10-15 lat i co zrobić żeby dobrze się dopasować do tego świata który będzie wtedy. Tutaj przykład takiej strategii:
Tworzone są różne persony jak różne grupy będą chciały podróżować. Np może być grupa która kupiła sobie tanie auto z baterią 20-30kWh żeby jeździć po mieście no ale chciałby się wybrac z takiego Olsztyna do Gdańska coś załałatwić. No i chyba pod taką jest ta strategia EU że co 60km ma być 150kW do 2025.
Tesla nie ma aut z takimi małymi bateriami więc strategie będzie miała troche inną. Jedna lokalizacja co 200km wystarczy. Więcej stanowisk jak już wytłumaczyłem działa bardziej efektywnie. Zjazd, ładowanie, toaleta, skok do sklepu i w drogę. No i właśnie to żeby w okolicy był sklep i toaleta najlepiej 24h też sprawia że sprawa nie jest prosta.
Proponuje rozmawiać o nowych lokalizacjach bo widać że stawiane są według innej strategii niż te stare, ja nie widze dużego pola do krytyki. Bonarka w Krakowie rzeczywiście dla tranzytu słaba ale to rozbudowa i prawdopodobnie jak na zachodzie gdy SuC jest w centrum miasta dojdzie za jakiś czas coś przy obwdonicy dla tranzytu. Ale Ząbki i Szczecin całkiem spoko lokalizacje.
Zobaczcie też kiedy zostały ogłoszone nowe lokalizaje:
elektrowoz.pl
2 lata temu już został zaplanowany i naniesiony SuC koło Wrocławia bo już wtedy Kostomłoty były zakorkowane. Zresztą wszystkie lokazacje na szaro mają planowaną datę uruchomienia 2024. Skoro to trwa już ponad 2 lata od ogłoszenia to nie wierze żeby tam było mniej niż 10 stanowisk.
Na koniec 2020 było 8 lokalizacji średnio po 4 wtyczki. Tesli zarejestrowano w 2020 138sztuk w DE 16694 sztuk.
W 2023 już 4599 + 805 sprowadzonych. Teraz w DE sprzedaje się prawie 50tys
Użytkownicy zazwyczaj patrzą na świat jak on wygląda dziś i krytykują ten stan. A firmy i rządy starają się przewidzieć jak będzie wyglądał za 5-10-15 lat i co zrobić żeby dobrze się dopasować do tego świata który będzie wtedy. Tutaj przykład takiej strategii:
Tworzone są różne persony jak różne grupy będą chciały podróżować. Np może być grupa która kupiła sobie tanie auto z baterią 20-30kWh żeby jeździć po mieście no ale chciałby się wybrac z takiego Olsztyna do Gdańska coś załałatwić. No i chyba pod taką jest ta strategia EU że co 60km ma być 150kW do 2025.
Tesla nie ma aut z takimi małymi bateriami więc strategie będzie miała troche inną. Jedna lokalizacja co 200km wystarczy. Więcej stanowisk jak już wytłumaczyłem działa bardziej efektywnie. Zjazd, ładowanie, toaleta, skok do sklepu i w drogę. No i właśnie to żeby w okolicy był sklep i toaleta najlepiej 24h też sprawia że sprawa nie jest prosta.
Proponuje rozmawiać o nowych lokalizacjach bo widać że stawiane są według innej strategii niż te stare, ja nie widze dużego pola do krytyki. Bonarka w Krakowie rzeczywiście dla tranzytu słaba ale to rozbudowa i prawdopodobnie jak na zachodzie gdy SuC jest w centrum miasta dojdzie za jakiś czas coś przy obwdonicy dla tranzytu. Ale Ząbki i Szczecin całkiem spoko lokalizacje.
Zobaczcie też kiedy zostały ogłoszone nowe lokalizaje:

Nowe planowane lokalizacje Superchargerów: Wrocław/Bielany Wrocławskie, Poznań (przy A2?), Gliwice, Lublin | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE. Największy portal o autach elektrycznych w Polsce
Na mapie Tesli, na którą naniesiono obecne i planowane lokalizacje Superchargerów, pojawiły się nowe miejsca, gdzie staną ładowarki. Doszedł Wrocław lub...

2 lata temu już został zaplanowany i naniesiony SuC koło Wrocławia bo już wtedy Kostomłoty były zakorkowane. Zresztą wszystkie lokazacje na szaro mają planowaną datę uruchomienia 2024. Skoro to trwa już ponad 2 lata od ogłoszenia to nie wierze żeby tam było mniej niż 10 stanowisk.
Last edited: