SuC w Polsce

piotrpo

Pionier e-mobilności
gdzie byście tankowali swoje auta benzynowe ?
Na stacji, która jest w zasięgu i na której nie będzie kolejki na pół godziny stania. Ew. na stacji gdzie oprócz tankowania ogarnę jeszcze jakieś żarcie, jeżeli akurat głód dopadł.
I tutaj pojawia się wada aktualnej sieci SuC w PL - większość miejsc ani nie jest po drodze, ani nie jest w fajnym miejscu. Jedyny zysk, to te 50zł, które zostaje w kieszeni po ładowaniu. W Lidlu było jeszcze taniej, a i tak nie korzystałem.
 

Piotr

Posiadacz elektryka
W stadach ich też nie stawia. W tym leży problem, nad którym pochylamy się w tym wątku ;)
Ale argument że GW może postawić bez problemu jedną ładowarkę to czemu tesla nie może postawić kilku nie ma w tym wątku zastosowania
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
GW jednak ma troche punktów z 2, 4, 6 wtyczkami po te 150+ kW. Ionity ma trochę punktów, zdaje się że Ekoen podobnie. Wreszcie, dla mnie jako posiadacza Tesli nie ma znaczenia dlaczego Tesla tych ładowarek nie postawiła, kompletnie mnie nie interesuje katalog przyczyn obiektywnych, w szczególności "bo oni chcą zrobić lepiej, a lepiej się nie da". Mogę sobie nie lubić GW i Ionity, ale gdyby nie ich ładowarki, to jazda Teslą po PL byłaby dla mnie niemożliwa, a jest względnie wygodna.
Na dzisiaj stan jest taki, że Tesla ma te 12 (chyba) hubów, z czego większość nie jest technicznie na wyższym poziomie niż np. porównywalne liczebnością Ionity, czy niektóre punkty GW. Interesują mnie fakty, czyli SuC w PL nie pozwala na jeżdżenie, większość istniejących ładowarek jest kiepska. SuC nie jest żadnym argumentem na korzyść Tesli.
Z przyczyn obiektywnych, niech się tłumaczy osoba odpowiedzialna za ten teren swojemu przełożonemu.
 

Piotr

Posiadacz elektryka
GW jednak ma troche punktów z 2, 4, 6 wtyczkami po te 150+ kW. Ionity ma trochę punktów, zdaje się że Ekoen podobnie. Wreszcie, dla mnie jako posiadacza Tesli nie ma znaczenia dlaczego Tesla tych ładowarek nie postawiła, kompletnie mnie nie interesuje katalog przyczyn obiektywnych, w szczególności "bo oni chcą zrobić lepiej, a lepiej się nie da". Mogę sobie nie lubić GW i Ionity, ale gdyby nie ich ładowarki, to jazda Teslą po PL byłaby dla mnie niemożliwa, a jest względnie wygodna.
Na dzisiaj stan jest taki, że Tesla ma te 12 (chyba) hubów, z czego większość nie jest technicznie na wyższym poziomie niż np. porównywalne liczebnością Ionity, czy niektóre punkty GW. Interesują mnie fakty, czyli SuC w PL nie pozwala na jeżdżenie, większość istniejących ładowarek jest kiepska. SuC nie jest żadnym argumentem na korzyść Tesli.
Z przyczyn obiektywnych, niech się tłumaczy osoba odpowiedzialna za ten teren swojemu przełożonemu.
Nie neguje tego, że GW i IONITY są dobrym uzupełnieniem sieci SuC. Odniosłem się do wypowiedzi że GW może a Tesla nie. Wg mnie łatwiej postawić jedną 150kę niż 10x250 i z tego to wynika. Jeżdżę teslą od 6 lat i na dzień dzisiejszy sytuacja jest już znacznie lepsza choć nie doskonała.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Osobiście wolałbym gęściej a mniejsze (GW 2x150 kW) niż co 150 km 10 x150 kW
W dłuższej perspektywie te 2x150 będą bezsensowne bo nigdy nie będziesz miał pewności czy są wolne czy nie. Dziś budowa 10+ wygląda bezsensownie, ale za kilka lat bez takich stacji wjazd na ładowanie będzie loteria.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Osobiście wolałbym gęściej a mniejsze (GW 2x150 kW) niż co 150 km 10 x150 kW
I zjeżdżałbyś po kilka kilometrów, żeby się przekonać czy te dwie ładowarki są wolne? Tesla nie buduje raczej na MOPach tylko w okolicy węzłów, co zawsze oznacza podjazd.
Jak jest naście ładowarek to szansa, że akurat podjechał ktoś inny jest dużo mniejsza (uprzedzając argument, że Tesla wie o zajętości - wie tylko o tych samochodach, które zaplanowały wizytę na tym SU, jak podjeżdżasz spontanicznie albo innym samochodem niż Tesla, to sieć o tym nie wie, póki się nie podłączysz).
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Jasne, tylko Tesla jako jedyna bierze pod uwagę samochody zmierzające do SuC (z zastrzeżeniem powyżej). Pozostałe sieci mogą mieć informacje tylko o tych co są tam aktualnie.
I nie zrozumiałeć o czym ja mówię, że jeżeli będą SuC z dwoma ładowarki to samochód może Ci wyznaczyć trasę przez niego a tam nie będzie miejsca - i znowu będziesz narzekał.
Przy hub z 14 ładowarkami to dużo mniej prawdopodobne.
 
Top