SuC w Polsce

Piotr

Posiadacz elektryka
Jasne, tylko podejście "10 szt. po 250 kW albo nic" kończy się jak widać. Wolę jednak na MOPie 2x150 kW niż 10x250 kW obok trasy za 3 lata.
Ja też wolę coś niż nic ale tutaj odnoszę się do argumentu, że GW może a SuC nie. Po prostu przyłącze 150kW dużo łatwiej znaleźć niż 2,5 MW
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W stadach ich też nie stawia. W tym leży problem, nad którym pochylamy się w tym wątku ;)
Zależy gdzie, u nas fakt, jest bryndza…
ale za zachodnią granicą już widać, że można,
Pod samym Berlinem np ostatnio mocno rozbudowali Schonefeld,
no i jest zaraz przy ringu nowa stacja, same V4, przy centrum A10 Wildau.
Czyli można…
W Poznaniu brakuje sensownego SuCh w Komornikach, to by rozwiązało problem przelotu z Waw.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W stadach ich też nie stawia. W tym leży problem, nad którym pochylamy się w tym wątku ;)
"Nie stawiała ich"
A Kraków rozbudowany do 20 stanowisk?
Ząbki 14
Szczecin 12

W ciągu ostatniego roku 3 stacje 10+. Do przyszłych wakacji spodziewam sie kolejnych 6 z 10+. A do wakacji 2026 minimum kolejnych 12 lokalizacji z 10+

Która inna firma stawia takie?
Tesla już w v3 skumała że takie stacje są bardziej efektywne. Jedna szafa zasila 4 stanowiska i ma chyba 350kW ale potrafi pożyczyć od innych prawie 600kW. Dzięki czemu jak podjada 4 auta i zajma dowolne 4 wtyczki to mogą wziąć do 250kW. Jak są wszystkie zajęte to średnio auta biorą poniżej 100kW więc jest ok. Jedynie gdyby wszystkie auta z pustymi rozgrzanymi bateriami podłączyć to braknie mocy. Na 20 stanowisk potrzeba 1.6MW mocy a w przypadku 10 lokalizacji byłoby to 5MW. Chyba tylko jeszcze kempower ma takie dzielenie mocy na wiele wtyczek.

Dlatego jak sa jakies dofinansowania i Tesla podaje koszt na wtyczkę to jest x2 niszy niz konkurencja.

Dlaczego do tej pory nie stawiała takich stacji w Polsce? Bo zbyt maly rynek. Teraz gdy juz EV robi sie popularne u nas i troche tych aut jeździ to nie ma stracha że postawi kilkanaście stanowisk i beda stały puste przez 3 lata, zanim sprzedaż sie rozkręci. Dodatkowo te 30kilka lokalizacji do kwietnia 2026 ma byc otwarte dla wszystkich wiec klientów moze być ponad 2x wiecej niz wszystkich Tesli. Ja na waszym miejscu uzbroiłbym sie w cierpliwość.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Dla mnie ładowanie na SuC jest atrakcyjne faktycznie ze względu na otrzymane darmowe łądowanie na 20 tys km plus bezproblemową obsługę, rozliczenia i dobre ceny energii (to akurat za czas jakiś dopiero będzie argumentem). Natomiast z pewnością nie będę skłonny do nadkładania np pół godziny dojazdu do SuC z tego powodu. Taka lokalizacja jak Lućmierz jest jeszcze dla mnie do zaakceptowania, głównie chyba dlatego, że można tam dobrze zjeść ;) Ale dalej już bym z autostrady nie chciał zjeżdżać. Nawiasem mówiąc, wczoraj około 19 Lućmierz miał prawie pełne obłożenie przez mniej więcej godzinę którą tam spędziłem.
Można jeszcze spotkać kolegę z forum 😉 Mieszkam 10 minut od, jak będziesz się wybierał to dawaj znać 🙂
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Czym innym jest postawienie jednej ładowarki 150 kW a czym innym kilku/kilkunastu po 250 KW każda.
Wolałbym 4 czy nawet 2 ładowarki SuC niż żadne. W takim Trójmieście, Radomsku, gdzieś przy S7 czy okolicach Zakopanego to robiłoby robotę.

Na marginesie nie kumam tych stacji po 20 SuC na których ładuje się 2 czy 4 auta a takie są częstym przypadkiem. Przecież w przyszłości można by to rozbudowywać modułowo
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Masz racje, postawione 20 stanowisk, na obecną chwilę nie wykorzystane, ale pewnie za rok już czasem wszystkie będą zajęte. Obecnie dla nas korzystniejsze by było żeby robili po kilka stanowisk ale gęściej. Pewnie tak nie będą robić, za duża firma, za wiele zachodu żeby ogarnąć plac, pozwolenia moc i zrobić kilka stanowisk, a z 3 lata i tak to będzie już zapchane. Więc pakują odrazu grubo, żeby kilka lat taka stacja miała rację bytu. Tylko cały czas problem z lokalizacją, nie dość że auto ładuje się 30-50 min to jeszcze kolejne 15-25 minut trzeba dołożyć na dojazd i powrót na traskę. Jazda na szybkim ładowaniu baterii 5%-60% w przypadku SUC jest bez sensu, co 1,5h byśmy zjeżdżali ładować się a sam zjazd zajmowałby więcej niż ładowanie
 

Vangass

Posiadacz elektryka
Masz racje, postawione 20 stanowisk, na obecną chwilę nie wykorzystane, ale pewnie za rok już czasem wszystkie będą zajęte. Obecnie dla nas korzystniejsze by było żeby robili po kilka stanowisk ale gęściej.
Uważam, że jak najbardziej stawianie 10+ stanowisk ma sens. Wystarczy otworzyć je dla wszystkich (tak jak to się m.in. stało na Słowacji i w Czechach) i od razu się zapełnią.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
obecnie ładowarki Tesli SuC są chyba najtańsze, wiec gdzie byście tankowali swoje auta benzynowe ? na stacji na której jest o 50 gr. droższe paliwo za litr czy raczej na tańszych stacjach ?
Oby tylko przybywało SuC tak jak mówią plany rozwoju.
 
Top