SuC w Polsce

nabrU

Moderator
Co więcej oznacza to, że te 33 stacje będą typu V4 bo tylko dla nich Tesla posiada opcję podpięcia terminalu płatniczego co jest wymogiem przy dofinansowaniu.

Nie koniecznie to prawda.
U nas w UK V3, które są udostępnione dla non-Tesla mają domontowane jeden terminal płatniczy na słupku na cały SuC. Jak znajdę fotę to tutaj wstawię.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@KrissTMY Tutaj o tym gadaliśmy:
Umowy na ten projekt były podpisywane w 2022-2023 1.2mliarda EUR i realizacji powinniśmy się spodziewać w 2024-2026
Teraz otwarty jest kolejny nabór(1 mld EUR), umowy będą podpisywane w 3 turach 2025-2026 więc ładowarek z tej kolejnej puli można się spodziewać pewnie 2026-2029

Oczywiście projekty nie są tylko na ładowarki ale na różne rzeczy związane z transportem jak wodór czy np stacje ładowania samolotów:) Tutaj tabelka co jest objęte dofinansowaniem.

Co do Tesli i SuC to tak, według projektu są to 33 lokalizacje w Polsce. Stanowiska 250kW, wychodzi średnio 10 na lokalizacje. Oczywiście mogą to być stare lokalizacje dostosowane do wymogów, ale wątpie żeby tak było, bo nie wiele się da powiększyć i jest sens aby to robić. v3 spełnia wymogi ale także obstawiam v4 skoro mają być to stacje ogólnodostępne
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Analizując tabelkę powyżej w przypadku Tesli opłaca się w tym nowym naborze w takiej lokalizacji dodać stanowisko do Semi z MCS i wyposażenie w takie złacze europejskich Semi wtedy koszt przyłącza będzie kosztem kwalifikowanym. A z racji tego że w poprzednim naborze brała udziała Tesla sp. z.o.o to jako że ma już bagaż doswiadczeń z obsługą dofinansowań EU ( to niejest tak prosta sprawa) to może do 2030 nawet ciężarówkami elektrycznymi będzie dało się jeździc po Polsce
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
@KrissTMY Tutaj o tym gadaliśmy:
Umowy na ten projekt były podpisywane w 2022-2023 1.2mliarda EUR i realizacji powinniśmy się spodziewać w 2024-2026
Teraz otwarty jest kolejny nabór(1 mld EUR), umowy będą podpisywane w 3 turach 2025-2026 więc ładowarek z tej kolejnej puli można się spodziewać pewnie 2026-2029

Oczywiście projekty nie są tylko na ładowarki ale na różne rzeczy związane z transportem jak wodór czy np stacje ładowania samolotów:) Tutaj tabelka co jest objęte dofinansowaniem.

Co do Tesli i SuC to tak, według projektu są to 33 lokalizacje w Polsce. Stanowiska 250kW, wychodzi średnio 10 na lokalizacje. Oczywiście mogą to być stare lokalizacje dostosowane do wymogów, ale wątpie żeby tak było, bo nie wiele się da powiększyć i jest sens aby to robić. v3 spełnia wymogi ale także obstawiam v4 skoro mają być to stacje ogólnodostępne
dzięki za te szczegóły, jest nadzieja, że coś powstanie w przyszłym roku
 

matros

Fachowiec
sieć SuC w Polsce jest po prostu fatalna

Oby tylko powstawały przy trasach przelotowych. Inaczej nie widzę większego sensu korzystania z SuC w trasie.
Przykład z wczoraj, trasa Słupsk-Zamość.
Na dojeździe do Ciechocinka wszystkie stanowiska zajęte, 8 samochodów w drodze i przybliżony czas oczekiwania >25 min. Ostatecznie ładowałem się na Greenway’u przy autostradzie żeby czasu nie tracić.
Kolejne ładowanie planowane w Warszawie. Akurat w godzinach szczytu musiałbym się przebijać przez całe miasto do SuC. Ostatecznie ładowanie na Ekoen przy lotnisku, bo akurat jest przy trasie.

W Polsce z SuC raczej nie korzystam bo są położone imho fatalnie.

Szczerze mówiąc na podstawie tego Ciechocinka nie rozumiem dlaczego ludzie wybierają czekanie w kolejce na SuC zamiast ładować się szybciej na ładowarce bliżej trasy. Darmowe ładowanie?
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Oby tylko powstawały przy trasach przelotowych. Inaczej nie widzę większego sensu korzystania z SuC w trasie.
Przykład z wczoraj, trasa Słupsk-Zamość.
Na dojeździe do Ciechocinka wszystkie stanowiska zajęte, 8 samochodów w drodze i przybliżony czas oczekiwania >25 min. Ostatecznie ładowałem się na Greenway’u przy autostradzie żeby czasu nie tracić.
Kolejne ładowanie planowane w Warszawie. Akurat w godzinach szczytu musiałbym się przebijać przez całe miasto do SuC. Ostatecznie ładowanie na Ekoen przy lotnisku, bo akurat jest przy trasie.

W Polsce z SuC raczej nie korzystam bo są położone imho fatalnie.

Szczerze mówiąc na podstawie tego Ciechocinka nie rozumiem dlaczego ludzie wybierają czekanie w kolejce na SuC zamiast ładować się szybciej na ładowarce bliżej trasy. Darmowe ładowanie?
Bylem w Ciechocinku w poniedziałek, wszystkie Tesle na zagranicznych numerach.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Kasa, nawigacja prowadzi...
Dla mnie ładowanie na SuC jest atrakcyjne faktycznie ze względu na otrzymane darmowe łądowanie na 20 tys km plus bezproblemową obsługę, rozliczenia i dobre ceny energii (to akurat za czas jakiś dopiero będzie argumentem). Natomiast z pewnością nie będę skłonny do nadkładania np pół godziny dojazdu do SuC z tego powodu. Taka lokalizacja jak Lućmierz jest jeszcze dla mnie do zaakceptowania, głównie chyba dlatego, że można tam dobrze zjeść ;) Ale dalej już bym z autostrady nie chciał zjeżdżać. Nawiasem mówiąc, wczoraj około 19 Lućmierz miał prawie pełne obłożenie przez mniej więcej godzinę którą tam spędziłem.
 
Last edited:

matros

Fachowiec
Taka lokalizacja jak Lućmierz jest jeszcze dla mnie do zaakceptowania, głównie chyba dlatego, że można tam dobrze zjeść ;) Ale dalej już bym z autostrady nie chciał zjeżdżać
Na trasie Warszawa-Berlin nie korzystam z SuC ani w Lućmierzu ani w Poznaniu. Wolę Ionity MOP Nowostawy i Greenway Niepruszewo.

Za kilka dni będę leciał A4 i zamiast pchać się na wiecznie zajęty SuC Kostomłoty lepiej mi się zatrzymać na Ionity MOP Młyński Staw lub Greenway Kątach Wrocławskich.

Podobne wątpliwości mam co do SuC w Krakowie.

Zwyczajnie lokalizacje wymagają moim zdaniem zbyt długiego dojazdu. Po co tracić 20-30 minut na zbaczanie z trasy (lub stanie w kolejce) skoro są dostępne ładowarki przy trasie.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Na trasie Warszawa-Berlin nie korzystam z SuC ani w Lućmierzu ani w Poznaniu. Wolę Ionity MOP Nowostawy i Greenway Niepruszewo.

Za kilka dni będę leciał A4 i zamiast pchać się na wiecznie zajęty SuC Kostomłoty lepiej mi się zatrzymać na Ionity MOP Młyński Staw lub Greenway Kątach Wrocławskich.

Podobne wątpliwości mam co do SuC w Krakowie.

Zwyczajnie lokalizacje wymagają moim zdaniem zbyt długiego dojazdu. Po co tracić 20-30 minut na zbaczanie z trasy (lub stanie w kolejce) skoro są dostępne ładowarki przy trasie.
W pełni rozumiem takie podejście. Każdy ma swoje priorytety. Również zgadzam się z tym, że lokalizacje SuC nie są w Polsce najszczęśliwsze. Też nie bardzo rozumiem słabe zainteresowanie Tesli stawianiem tych obiektów przy głównych trasach. Ale przede wszystkich jest ich zdecydowanie zbyt mało.
 
Top