Światła matrycowe 3/Y

nabrU

Moderator
Oceniam tylko, czy funkcja automatycznego wyłączania długich działa stosownie do okoliczności - moim zdaniem jest nieźle

A moim zdaniem długie włączają się w mieście czy przy zapalonych latarniach. To rzeczywiście maksymalnie ocena 'nieźle'. 'Trucicielski' ID.3 tak mi nie robił 😉
 

daniel

Señor Meme Officer
Jak powinien zareagować? Z tego co rozumiem, to dał Ci znać, że na długich nie jedzie.
Pojechać na stację kontroli pojazdów i ustawić światła. Jeśli świeci się komuś na wsteczne lusterko to są zdecydowanie za wysoko. Zawsze patrzę na samochód przede mną gdzie kończy się linia moich świateł. Jeśli powyżej dolnej linii szyby to znaczy, że oślepiam osobę przede mną.
Z drugiej strony do ruchu są dopuszczone Ducato, które wisząc na zderzaku świecą prosto do kabiny. Aż ma się ochotę lustro ustawić za zagłówkiem z tyłu.
 

miv

Posiadacz elektryka
Pojechać na stację kontroli pojazdów i ustawić światła. Jeśli świeci się komuś na wsteczne lusterko to są zdecydowanie za wysoko. Zawsze patrzę na samochód przede mną gdzie kończy się linia moich świateł. Jeśli powyżej dolnej linii szyby to znaczy, że oślepiam osobę przede mną.
Z drugiej strony do ruchu są dopuszczone Ducato, które wisząc na zderzaku świecą prosto do kabiny. Aż ma się ochotę lustro ustawić za zagłówkiem z tyłu.
Zgoda. Ale chodziło mi o reakcję na gest kierowcy oślepianego.
 

ELuk

Pionier e-mobilności

A matrycowe 'nieadaptacyjne' LEDy, które od lat 'już mają być adaptacyjne za chwilę' to trochę siara.
Oczywiście ktoś kto nie jeździł z adaptacyjnymi matrixami nie wie co traci i wtedy światła Tesli są 'super'….
Podaj mi jakikolwiek oficjalny dokument,
w którym Tesla wprowadzając reflektory w technologii matrix deklarowała, że będą adaptacyjne.
Ja takiego nie znam.
To było i jest myślenie życzeniowe użytkowników i nic więcej.
W dodatku jeżeli działanie adaptacyjnych reflektorów tesli, miałoby się opierać na algorytmach automatycznych długich,
to ja dziękuję za takie adaptacyjne.
 

Michal

Moderator
Ostatnio długie działają naprawdę dobrze - ja od kilku miesięcy nie wyłączam "auto" i nie miałem żadnego mrugania. Na początku był dramat rzeczywiście - nawet nie włączałem "auto".
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok, przy światłach aut z przeciwka działają przyzwoicie, niestety na czerwone z tyłu aut poprzedzających niestety nie.
Sam wyłączam, bo mam wyrzuty sumienia, że oślepiam w lusterkach jak to wspomniane BMW…
 

ypl

Pionier e-mobilności
Z wycieraczkami bywa różnie i widać coś z nimi kombinują w tych OTA (więc jakas realna nadzieja jest) plus można zawsze machnąć ręcznie.
A matrycowe 'nieadaptacyjne' LEDy, które od lat 'już mają być adaptacyjne za chwilę' to trochę siara.
Oczywiście ktoś kto nie jeździł z adaptacyjnymi matrixami nie wie co traci i wtedy światła Tesli są 'super'.
Powyższe to moja opinia i doceniam, że ktoś inny może mieć inne zdanie.😉
True. To jedna z kilku rzeczy, której mi bardzo brakuje, ja przez kilka lat jazdy na adaptacyjnych bmw nikogo nie oślepiałem. Fajnie to wygląda w nocy jak w snopie światła jest wycięcie na inny pojazd, i widać dokładnie, że jest spory zapas więc nie ma szans żeby świecić w lusterka komuś. Czasami tylko jakiś TIR mruga, ale wielu z tych kierowców też już ogarnia, że jest coś takiego jak adaptacyjne lampy.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak najbardziej, od lat jestem użytkownikiem i zwolennikiem inteligentnych lamp adaptacyjnych, zawsze dopłacałem do tej opcji.
Odnoszę się tylko do tego, że wszyscy oczekują czegoś, czego tesla nigdy oficjalnie nie obiecywała. A rozliczać kogoś ze swoich życzeń to trochę słabe.
Jak kiedyś dostaniemy tą opcję to będzie to prezent od tesli, a nie realizacja zaległości.
Trudno więc narzekać, że im to nie idzie, skoro może nawet nad tym nie pracują.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ok, przy światłach aut z przeciwka działają przyzwoicie, niestety na czerwone z tyłu aut poprzedzających niestety nie.
Z doświadczenia wiem, że inne marki też nie reagują perfekcyjnie. Już pisałem tutaj, że na autostradzie z daleka świecą długimi, a wyłączają dopiero jak się zbliżą.
 
Top