Światła matrycowe 3/Y

bbob

Nowy na Forum
Wydaję mi że prawa strona snopu światła świeci za bardzo do góry. Jak jadę na światłach mijania to widać po znakach że są oświetlone wysoko. Próbowałem wyregulować światła przez menu serwis -> ustawienie świateł ale nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Wydaję mi że prawa strona snopu światła świeci za bardzo do góry. Jak jadę na światłach mijania to widać po znakach że są oświetlone wysoko. Próbowałem wyregulować światła przez menu serwis -> ustawienie świateł ale nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
Jedź do diagnosty, ja tak zrobiłem bo sobie rozregulowałem bawiac się właśnie tym menu. Podstawiliśny auto pod urządzenie i tutaj jedyny trick jest taki: diagnoscie trzeba powiedzieć, że w trybie serwisowym nie ma szans na sprawdzenie prawidłowo ustawień więc sprawdzaliśmy światła w trybie normalnym po czym pan mówił mi np "lewe do góry w prawo" przestawiłem w serwisowym i sprawdzaliśmy znowu na normalnym.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Wydaję mi że prawa strona snopu światła świeci za bardzo do góry. Jak jadę na światłach mijania to widać po znakach że są oświetlone wysoko. Próbowałem wyregulować światła przez menu serwis -> ustawienie świateł ale nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
Jedź na stację diagnostyczną. Przez to, że nie masz możliwości korekcji ustawienia świateł, tylko za każdym razem musisz je ustawiać od początku, to jak nie będziesz miał jakiegoś punktu odniesienia, to ich nie wyregulujesz prawidłowo
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Próbowałem wyregulować światła przez menu serwis -> ustawienie świateł ale nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
tutaj jedyny trick jest taki: diagnoscie trzeba powiedzieć, że w trybie serwisowym nie ma szans na sprawdzenie prawidłowo ustawień
Prawda. W trybie serwisowym ustawiasz światła poziomo (kąt nachylenia wiązki świateł 0). Po wyjściu z menu auto daje odpowiednie nachylenie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W Tesli dokładnie widać granice świateł i u mnie prawa strona pada tuż poniżej tylnej szyby w autach za ktorymi jadę, lewa strona jest niżej. Światła mijania nie powinny oślepiać. Ciekawe czy wjeżdzając do UK auto samo potrafiłoby zamienić wysokości świecenia lamp. Co do innych aut to na 80tys mieszkańców powiatu w którym sie poruszam spotkałem tylko jedną inną Tesle w ostatnim roku. Wygląda jakby było tak ok po 2 auta elektryczne każdej marki.
 

cooler

Pionier e-mobilności
U mnie na wsi pod Warszawą mamy już małe kółko właścicieli Tesli, jest parę 3, Y a dziś widziałem X.
Mijając się z nimi nie zauważyłem oślepiania. Jakaś specyfika dla UK.
Co innego na długich - choć ostatnio wyłączane są szybciej, system działa czujniej i dość wcześnie reaguje, nikt mi od ponad miesiąca nie mrugał na trasie, co innego wycieraczki które potrafią jeździć po suchym.
 

Michal

Moderator
Brzmi jakby w UK światła były ustawione pod inne kraje europejskie ale zamiast oświetlać mocniej pobocze, oświetlają kierowców z naprzeciwka, bo ci jadą po złej stronie drogi. Rozwiązanie jest bardzo proste - trzeba zacząć jeździć po właściwej stronie drogi ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Brzmi jakby w UK światła były ustawione pod inne kraje europejskie ale zamiast oświetlać mocniej pobocze, oświetlają kierowców z naprzeciwka, bo ci jadą po złej stronie drogi. Rozwiązanie jest bardzo proste - trzeba zacząć jeździć po właściwej stronie drogi ;)
Może być też tak że po UK jeżdżą europejskie auta z kierownicą po lewej stronie, wtedy efekt jak opisuje @nabrU
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Brzmi jakby w UK światła były ustawione pod inne kraje europejskie ale zamiast oświetlać mocniej pobocze, oświetlają kierowców z naprzeciwka, bo ci jadą po złej stronie drogi. Rozwiązanie jest bardzo proste - trzeba zacząć jeździć po właściwej stronie drogi ;)
Napiszę ponownie - to oni jeżdżą po właściwej :)
 
Top