v460

Fachowiec
Przy wyprzedzaniu na autopilocie trzeba pamiętać o odpowiedniej sekwencji i wtedy wszystko działa poprawnie:
1. Dość daleko przed pojazdem (>100m, żeby nie zwalniać) włączasz kierunkowskaz do końca. Nieraz działa też przy lekkim włączeniu ale nie zawsze, a poza tym 3 kliknięcia na zmianę pasa, to i tak trochę mało, więc lepiej do końca. Wtedy kierownica pozwala łatwo wyjąć z autopilota i przechodzisz do tempomatu.
2. Zmieniasz pas bez siłowania się z autopilotem.
3. Wyprzedzasz "manualnie" ale na tempomacie - raczej nie opłaca się włączać autopilota na wyprzedzanie, chyba, że mijasz kilka pojazdów.
4. Wracasz na swój pas i mniej więcej na środku włączasz autopilot, żeby kierownica nie szarpała centrując pojazd.

Warto też pamiętać o możliwości ustawiania prędkości poprzez klepanie wskaźników na wyświetlaczu - naciśnięcie na ograniczenie prędkości ustawia maxymalna dopuszczalną (zgodnie z ustawieniami np. +10kmh), a we wskaźnik aktualnej prędkości ustawia taką jak jest aktualnie.

Automatyczne wycieraczki kiedyś rzeczywiście dziwnie się zachowywały ale od jakiś 2-3 miesięcy (od któregoś updatu) działają wspaniale - zero interwencji.

Automatycznych świateł drogowych, co prawda świadomie nie używam ale dosłownie kilka dni temu okazało się, że miałem je włączone (chyba od początku) i nigdy nikt mi nie mrugał, więc chyba nie było tragedii. Jednak wyłączyłem je, bo nie widzę sensu przy jeżdżeniu po mieście i dużych oświetlonych drogach. Ja takie systemy traktuje jako wspomagające kierowcę. Więc jeśli w Cee'd musiałem w 100% przypadków sam wyłączać długie, to tutaj zakładam, że miałbym pomoc jak zapomnę. Ale ogólnie, to raczej nie używam drogowych.
No dokładnie. I to wszystko działa intuicyjnie. Wystarczy przejechać z 50km na autopilocie, żeby to „wyczuć”.
Już wróciłem z Lućmierza. Ponad 300km za mną. Różnica w zasięgu spora 120 vs. 150km/h. Przy 120km/h miałem ponad 400km zasięgu przy baterii naładowanej na 90%.
 

Poldek

Fachowiec
Przy wyprzedzaniu na autopilocie trzeba pamiętać o odpowiedniej sekwencji i wtedy wszystko działa poprawnie:
1. Dość daleko przed pojazdem (>100m, żeby nie zwalniać) włączasz kierunkowskaz do końca. Nieraz działa też przy lekkim włączeniu ale nie zawsze, a poza tym 3 kliknięcia na zmianę pasa, to i tak trochę mało, więc lepiej do końca. Wtedy kierownica pozwala łatwo wyjąć z autopilota i przechodzisz do tempomatu.
2. Zmieniasz pas bez siłowania się z autopilotem.
3. Wyprzedzasz "manualnie" ale na tempomacie - raczej nie opłaca się włączać autopilota na wyprzedzanie, chyba, że mijasz kilka pojazdów.
4. Wracasz na swój pas i mniej więcej na środku włączasz autopilot, żeby kierownica nie szarpała centrując pojazd.

Warto też pamiętać o możliwości ustawiania prędkości poprzez klepanie wskaźników na wyświetlaczu - naciśnięcie na ograniczenie prędkości ustawia maxymalna dopuszczalną (zgodnie z ustawieniami np. +10kmh), a we wskaźnik aktualnej prędkości ustawia taką jak jest aktualnie.

Automatyczne wycieraczki kiedyś rzeczywiście dziwnie się zachowywały ale od jakiś 2-3 miesięcy (od któregoś updatu) działają wspaniale - zero interwencji.

Automatycznych świateł drogowych, co prawda świadomie nie używam ale dosłownie kilka dni temu okazało się, że miałem je włączone (chyba od początku) i nigdy nikt mi nie mrugał, więc chyba nie było tragedii. Jednak wyłączyłem je, bo nie widzę sensu przy jeżdżeniu po mieście i dużych oświetlonych drogach. Ja takie systemy traktuje jako wspomagające kierowcę. Więc jeśli w Cee'd musiałem w 100% przypadków sam wyłączać długie, to tutaj zakładam, że miałbym pomoc jak zapomnę. Ale ogólnie, to raczej nie używam drogowych.
a jak działa rvm (monitorowanie martwego pola)- wydaje ostrzeeżenia dzewiekowo po włączeniu kirunkowskazu czy po zapoczątkowaniu zjechania na inny pas? bo widziałem że sylwetki samochodów robią sie czerwone
 

krist

Posiadacz elektryka
Czy Sentry w Modelu3 wyklucz się z zabezpieczeniem przegrzewania wnętrza? Jak próbuje włączyć zabezpieczenie przegrzewania, domaga się wyłączenia jakiejś opcji związanej z przechyłem auta, a jak ją wyłączę, to rownocześnie wyłącza Sentry. Kilka razy próbowałem , z tym samym efektem, albo przegrzewanie, albo monitoring, rzeczywiście tak jest?
 

Michal

Moderator
Rmv pokazuje sylwetkę na czerwono, a jak mimo tego będziesz zmieniać pas, to będzie sygnalizował dźwiękowo.

Wspomagania wyjazdu chyba nie ma. Tzn. tyłem masz kamerę szerokokątną ale z przodu nic.
 

Michal

Moderator
Czy z kamer przy kierunkowskazach pokaże sylwetki nadjeżdżających pojazdów?
Kamery przy kierunkowskazach są skierowane do tyłu i nie widzą co się dzieje z przodu po bokach. Do przodu są skierowane kamery na słupkach pomiędzy drzwiami ale one są mniej więcej na środku auta.
U mnie system nie pokazuje sylwetek pojazdów nadjeżdżających z boków. Może jak się ma FSD ale nie bez tego.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Czy Sentry w Modelu3 wyklucz się z zabezpieczeniem przegrzewania wnętrza? Jak próbuje włączyć zabezpieczenie przegrzewania, domaga się wyłączenia jakiejś opcji związanej z przechyłem auta, a jak ją wyłączę, to rownocześnie wyłącza Sentry. Kilka razy próbowałem , z tym samym efektem, albo przegrzewanie, albo monitoring, rzeczywiście tak jest?
Wykluczają się - jest nawet info jak włączasz sentry.
 
Top